#smrgSAHAF Tutarsızlığın Tutarsızlığı ( Tehafüt et - Tehafüt ) -

Stok Kodu:
1199078149
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
V + 351 s.
Basım Yeri:
Samsun
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1986
Çeviren:
Kemal Işık, Mehmet Dağ
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199078149
464031
Tutarsızlığın Tutarsızlığı ( Tehafüt et - Tehafüt ) -
Tutarsızlığın Tutarsızlığı ( Tehafüt et - Tehafüt ) - #smrgSAHAF
0.00
Çevirisini sunduğumuz Endülüslü (İspanya) filozof İbn Rüşd'ün Tehâfut et-Tehâfut (Tutarsızlığın Tutarsızlığı) adlı eseri, ünlü kelama ve mutasavvıf Gazzâ1î'nin Tehâfut el-Felâsife (Filozofların Tutarsızlığı) adlı eserine karşı bir cevap, bir savunma olarak, bu eserden yaklaşık bir yüzyıl sonra yazılmıştır. Gazzâlî'nin eseri, Yunan filozoflarından önemli ölçüde esinlenen kimi Mu'tezili kelamcıların görüşlerine tepkiyle başlayarak, İbn Sînâ ile altın devrini yaşayan İslâm Felsefesine karşı Eş'ari kelâmcılarca sürdürülen eleştiri çığırının zirvesinde yer alır. Bu nedenle, denebilir ki, Gazzâ1î, kendi döneminden önce İslâm Felsefesine karşı ortaya konan düşünce ve eleştirileri bir araya toplayıp, sistemleştiren kişidir. Gazzâlî, eserinde, hiçbir görüşün temsilciliğini yapma amacında olmadığını söylemesine karşın, görüş ve eleştirilerinde izlediği düşünürler, kendisi gibi Eş'arî kelâmcılardır. (Önsöz'den)
Çevirisini sunduğumuz Endülüslü (İspanya) filozof İbn Rüşd'ün Tehâfut et-Tehâfut (Tutarsızlığın Tutarsızlığı) adlı eseri, ünlü kelama ve mutasavvıf Gazzâ1î'nin Tehâfut el-Felâsife (Filozofların Tutarsızlığı) adlı eserine karşı bir cevap, bir savunma olarak, bu eserden yaklaşık bir yüzyıl sonra yazılmıştır. Gazzâlî'nin eseri, Yunan filozoflarından önemli ölçüde esinlenen kimi Mu'tezili kelamcıların görüşlerine tepkiyle başlayarak, İbn Sînâ ile altın devrini yaşayan İslâm Felsefesine karşı Eş'ari kelâmcılarca sürdürülen eleştiri çığırının zirvesinde yer alır. Bu nedenle, denebilir ki, Gazzâ1î, kendi döneminden önce İslâm Felsefesine karşı ortaya konan düşünce ve eleştirileri bir araya toplayıp, sistemleştiren kişidir. Gazzâlî, eserinde, hiçbir görüşün temsilciliğini yapma amacında olmadığını söylemesine karşın, görüş ve eleştirilerinde izlediği düşünürler, kendisi gibi Eş'arî kelâmcılardır. (Önsöz'den)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat