#smrgSAHAF Tüketim İçgüdüsü -

Stok Kodu:
1199151223
Boyut:
15x22
Sayfa Sayısı:
420 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2012
Çeviren:
Nadir Özata
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199151223
537382
Tüketim İçgüdüsü -
Tüketim İçgüdüsü - #smrgSAHAF
0.00
Lübnan doğumlu Kanadalı davranışsal bilim alanında profesörlüğü bulunan ayrıca satış odaklı dersler okutan Gad Saad, satışla psikoloji bilimini usta bir edebiyat becerisiyle bir araya getiriyor. Yaratıcı ve eğlenceli bir üslupla kaleme alınmış bu kitap, tüketim davranışlarının derininde yatan nedenleri sıralıyor. Fast-food restoranları neyi başardı da dünya üzerinde bu denli yaygınlaşabildi? Kadınların birer alışverişkolik olma eğilimlerinin altında ne yatıyor? Peki ya erkekler kadınlara göre neden daha çok pornografiye merak salıyor? İşte kitabın ana fikrine dair izler taşıyan bu soruların cevabının tamamı Tüketim İçgüdüsü ifadesinde karşılığını buluyor; yani dünyanın büyük çoğunluğunun tüketim davranışlarını tetikleyen içgüdülerden bahsediliyor. Gad Saad bir davranışsal bilimci olarak insanın biyolojik altyapısı ve karakteristiğimizden yola çıkarak, doğal ve bir anlamda vahşi dürtülerin birer tüketim davranışı olarak gündelik hayatta nasıl ortaya çıktığını araştırıyor. Günümüz ekonomik sisteminin reklamlar ve pazarlama hamleleriyle bu güdüyü daha da vahşileştirdiğinin altını çizen yazarın sözcük oyunlarıyla zenginleştirdiği eğlenceli dili, hemen herkesin kendisini özdeşleştireceği örnekleri göz önüne seriyor. (Tanıtım Bülteninden)
Lübnan doğumlu Kanadalı davranışsal bilim alanında profesörlüğü bulunan ayrıca satış odaklı dersler okutan Gad Saad, satışla psikoloji bilimini usta bir edebiyat becerisiyle bir araya getiriyor. Yaratıcı ve eğlenceli bir üslupla kaleme alınmış bu kitap, tüketim davranışlarının derininde yatan nedenleri sıralıyor. Fast-food restoranları neyi başardı da dünya üzerinde bu denli yaygınlaşabildi? Kadınların birer alışverişkolik olma eğilimlerinin altında ne yatıyor? Peki ya erkekler kadınlara göre neden daha çok pornografiye merak salıyor? İşte kitabın ana fikrine dair izler taşıyan bu soruların cevabının tamamı Tüketim İçgüdüsü ifadesinde karşılığını buluyor; yani dünyanın büyük çoğunluğunun tüketim davranışlarını tetikleyen içgüdülerden bahsediliyor. Gad Saad bir davranışsal bilimci olarak insanın biyolojik altyapısı ve karakteristiğimizden yola çıkarak, doğal ve bir anlamda vahşi dürtülerin birer tüketim davranışı olarak gündelik hayatta nasıl ortaya çıktığını araştırıyor. Günümüz ekonomik sisteminin reklamlar ve pazarlama hamleleriyle bu güdüyü daha da vahşileştirdiğinin altını çizen yazarın sözcük oyunlarıyla zenginleştirdiği eğlenceli dili, hemen herkesin kendisini özdeşleştireceği örnekleri göz önüne seriyor. (Tanıtım Bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat