#smrgKİTABEVİ Travma ve Islahat -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Barış Matbaası
Dizi Adı:
Travma
ISBN-10:
9789756179253
Stok Kodu:
1199172314
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
253 s.
Basım Yeri:
Diyarbakır
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199172314
558434
Travma ve Islahat -
Travma ve Islahat - #smrgKİTABEVİ
0.00
Şener Özmen'in kitabı bize genç nesilden sanatçının Türkiye sanat ortamı içindeki çalışmalarını anlatıyor, kendi deyimiyle yorumluyor ve aşırı yorumluyor. Bu tam da gençlerin içinde oluştuğu bir ortamın hikayesini anlatıyor. Bu 1990'lı yılların ilk yarısında başlayan bir sanat hareketinin parçası ve devamı olarak gözüküyor; bu tam da sanatın ve sosyoloji ve yeniden tartışıldığı bir dönemde filiz vermeye başlayan bir sanat hareketi gibi durmakta. 1990'lı yıllarla başlayan bu yeni okumalar ve yeni eleştiri anlayışı, plastik sanatlar alanında "Yapısalcılık Sonrası" diye adlandırılan felsefi bakışla başlayan bir düşünce hareketinin de ürünü olarak duruyor.

Foucault ve Deleuze-Guattari çevirileri, Baudrillard ve Lyotard'ın "postmodern" döneme bakışları siyasi olarak da sivil toplumcu olarak başlayan ve daha sonra ulusalcılar tarafından "İkinci Cumhuriyetçiler" olarak adlandırılan bir dönemde ortaya çıkan sanatsal hareket; çünkü azınlık hakları, sivilleşme, liberal kuramsal siyaset, küreselleşmeyle birlikte uluslar-aşırılan bir sanatsal ve ekonomik ortam, özel televizyonların ve radyoların getirdiği yeni özgürlük ortamı ve de bu anlamda alçak ve yüksek sanatların arasındaki hiyerarşinin zayıflayıp gitgide kopmaya başlaması -ki bu sonuç olarak popüler kültürün egemenliği altına giren bir yüksek sanatı da beraberinde getirdi- bütün bunlar İstanbul dinamiğinin içinde başlayıp sonradan daha bölgesel adlarla anılmaya başlayan bir güncel sanat hareketinin içinde gelişen olaylar.

Şener Özmen bu olayları yaşadığı şekliyle, içinde bulunduğu haliyle inceliyor ve analiz ediyor. Kimi kez eleştirel, kimi kez de dönemin öznel şahitliğini de yapmakta, bu anlamda tarihi bir belge niteliğine bürünmekte ve karakteriyle bir "kullanım değeri" oluşturmakta. - Ali Akay

Şener Özmen'in kitabı bize genç nesilden sanatçının Türkiye sanat ortamı içindeki çalışmalarını anlatıyor, kendi deyimiyle yorumluyor ve aşırı yorumluyor. Bu tam da gençlerin içinde oluştuğu bir ortamın hikayesini anlatıyor. Bu 1990'lı yılların ilk yarısında başlayan bir sanat hareketinin parçası ve devamı olarak gözüküyor; bu tam da sanatın ve sosyoloji ve yeniden tartışıldığı bir dönemde filiz vermeye başlayan bir sanat hareketi gibi durmakta. 1990'lı yıllarla başlayan bu yeni okumalar ve yeni eleştiri anlayışı, plastik sanatlar alanında "Yapısalcılık Sonrası" diye adlandırılan felsefi bakışla başlayan bir düşünce hareketinin de ürünü olarak duruyor.

Foucault ve Deleuze-Guattari çevirileri, Baudrillard ve Lyotard'ın "postmodern" döneme bakışları siyasi olarak da sivil toplumcu olarak başlayan ve daha sonra ulusalcılar tarafından "İkinci Cumhuriyetçiler" olarak adlandırılan bir dönemde ortaya çıkan sanatsal hareket; çünkü azınlık hakları, sivilleşme, liberal kuramsal siyaset, küreselleşmeyle birlikte uluslar-aşırılan bir sanatsal ve ekonomik ortam, özel televizyonların ve radyoların getirdiği yeni özgürlük ortamı ve de bu anlamda alçak ve yüksek sanatların arasındaki hiyerarşinin zayıflayıp gitgide kopmaya başlaması -ki bu sonuç olarak popüler kültürün egemenliği altına giren bir yüksek sanatı da beraberinde getirdi- bütün bunlar İstanbul dinamiğinin içinde başlayıp sonradan daha bölgesel adlarla anılmaya başlayan bir güncel sanat hareketinin içinde gelişen olaylar.

Şener Özmen bu olayları yaşadığı şekliyle, içinde bulunduğu haliyle inceliyor ve analiz ediyor. Kimi kez eleştirel, kimi kez de dönemin öznel şahitliğini de yapmakta, bu anlamda tarihi bir belge niteliğine bürünmekte ve karakteriyle bir "kullanım değeri" oluşturmakta. - Ali Akay

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat