#smrgKİTABEVİ Tarih ve Tarihçi: Anneles Okulu İzinde -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Euromat
Dizi Adı:
İnceleme - Araştırma
ISBN-10:
9789759169534
Stok Kodu:
1199089560
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
337 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007
Çeviren:
Ali Boratav
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199089560
475407
Tarih ve Tarihçi: Anneles Okulu İzinde -
Tarih ve Tarihçi: Anneles Okulu İzinde - #smrgKİTABEVİ
0.00
YAZARLAR Peter Burke, Marc Bloch, Fernand Braudel, Gregor McLennan, Emmanuel Le Roy Ladurie, Pierre Vilar, Eric J Hobsbawm, Henri Lefebvre, Gareth Stedman Jones

Bu eserde Anneles okulunun temellerini anlatan Blocah, Febvre ve Braudel'in metinlerine (ve haklarındaki makalelere) yer verildi. Derleme iki bölümden oluşuyor.; birinci bölümde, Annales Okulunun metedolojik öncülleri ve yönelimleri ili iki değerlendirme metni yer alıyor. İkinci bölüm ise “Annales E.S.C.” dergisine parelel olarak İngiltere'de kurulan “Past and Present” dergisinin oluşturucularından biri olan E. J. Hobsbawm'ın benzer bir bağlamı sergilediği denemesi; G. S. Jones'un İngiltere'de tarihçiliğin ve tarih yazımının eleştirel bir değerlendirmesini yaptığı bir makalesi ve Henri Lefevre'in tarihsel bilginin zorunlu sınırlılığı çağının bilinci yansıtması anlamında üzerine bir denemesi yer alıyor.

"Eğer tarihi öğrenmezsek onu tekrar tekrar yaşamak zorunda kalırız; doğru! Ama geleceği değiştirmezsek ona katlanmak zorunda kalacağız ki, bu daha da kötü!" - Alvin Tofler

Fransa'da yayımlanan Annales Dergisi etrafında oluşan yeni tarihçi okul, tarih bilimini içerik ve yöntem bakımından sorguladı ve yeni bir tarih anlayışının oluşumuna öncülük yaptı. Tarih yazımını bir yana itip, her şeye yeniden başlamaya önerilmesinin en önemli nedeni, "olayların tarihi" olarak adlandırılabilecek eski tarih yazımının ötesine geçebilme isteğiydi.

Tarihsel malzemeyi göz ardı etmeksizin ve giderek birbirine yaklaşan sosyal ve ekonomik tarih anlayışına karşı Marc Bloch, ve Lucien Febvre'in başlattığı hareket, Kültür Tarihi ve şematik olmayan Sosyal Tarih geleneklerinin bütünleşmesini simgeliyordu.

Bu eserde daha çok, Annales Okulu'nun temellerini atan Bloch, Febvre ve Braudel'in metinlerine (ve haklarındaki makalelere) yer verildi. Derleme iki bölümden oluşuyor: Birinci bölümde, Annales Okulunun metodolojik öncülleri ve yönelimleri ile iki değerlendirme metni (Mc Lennan ve Burke) yer alıyor. İkinci bölüm ise, "Annales E.S.C." dergisi'ne paralel olarak İngiltere'de kurulan "Past and Present" dergisinin oluşturucularından biri olan E. J. Hobsbawm'ın (Annales'çilerinkine) benzer bir bağlamı sergilediği bir denemesi; G. S. Jones'un İngiltere'de tarihçiliğin ve tarih yazımının eleştirel bir değerlendirmesini yaptığı bir makalesi ve Henri Lefebvre'in tarihsel bilginin zorunlu sınırlılığı -çağının bilincini yansıtması anlamında- üzerine bir denemesi yer alıyor.

YAZARLAR Peter Burke, Marc Bloch, Fernand Braudel, Gregor McLennan, Emmanuel Le Roy Ladurie, Pierre Vilar, Eric J Hobsbawm, Henri Lefebvre, Gareth Stedman Jones

Bu eserde Anneles okulunun temellerini anlatan Blocah, Febvre ve Braudel'in metinlerine (ve haklarındaki makalelere) yer verildi. Derleme iki bölümden oluşuyor.; birinci bölümde, Annales Okulunun metedolojik öncülleri ve yönelimleri ili iki değerlendirme metni yer alıyor. İkinci bölüm ise “Annales E.S.C.” dergisine parelel olarak İngiltere'de kurulan “Past and Present” dergisinin oluşturucularından biri olan E. J. Hobsbawm'ın benzer bir bağlamı sergilediği denemesi; G. S. Jones'un İngiltere'de tarihçiliğin ve tarih yazımının eleştirel bir değerlendirmesini yaptığı bir makalesi ve Henri Lefevre'in tarihsel bilginin zorunlu sınırlılığı çağının bilinci yansıtması anlamında üzerine bir denemesi yer alıyor.

"Eğer tarihi öğrenmezsek onu tekrar tekrar yaşamak zorunda kalırız; doğru! Ama geleceği değiştirmezsek ona katlanmak zorunda kalacağız ki, bu daha da kötü!" - Alvin Tofler

Fransa'da yayımlanan Annales Dergisi etrafında oluşan yeni tarihçi okul, tarih bilimini içerik ve yöntem bakımından sorguladı ve yeni bir tarih anlayışının oluşumuna öncülük yaptı. Tarih yazımını bir yana itip, her şeye yeniden başlamaya önerilmesinin en önemli nedeni, "olayların tarihi" olarak adlandırılabilecek eski tarih yazımının ötesine geçebilme isteğiydi.

Tarihsel malzemeyi göz ardı etmeksizin ve giderek birbirine yaklaşan sosyal ve ekonomik tarih anlayışına karşı Marc Bloch, ve Lucien Febvre'in başlattığı hareket, Kültür Tarihi ve şematik olmayan Sosyal Tarih geleneklerinin bütünleşmesini simgeliyordu.

Bu eserde daha çok, Annales Okulu'nun temellerini atan Bloch, Febvre ve Braudel'in metinlerine (ve haklarındaki makalelere) yer verildi. Derleme iki bölümden oluşuyor: Birinci bölümde, Annales Okulunun metodolojik öncülleri ve yönelimleri ile iki değerlendirme metni (Mc Lennan ve Burke) yer alıyor. İkinci bölüm ise, "Annales E.S.C." dergisi'ne paralel olarak İngiltere'de kurulan "Past and Present" dergisinin oluşturucularından biri olan E. J. Hobsbawm'ın (Annales'çilerinkine) benzer bir bağlamı sergilediği bir denemesi; G. S. Jones'un İngiltere'de tarihçiliğin ve tarih yazımının eleştirel bir değerlendirmesini yaptığı bir makalesi ve Henri Lefebvre'in tarihsel bilginin zorunlu sınırlılığı -çağının bilincini yansıtması anlamında- üzerine bir denemesi yer alıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat