#smrgDERGİ Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi, Dosya: Sanatın Kaydını Tutmak - Sayı: 146 Mayıs - Haziran 2015

Kondisyon:
Çok İyi
Stok Kodu:
1199121225
Boyut:
22x28
Sayfa Sayısı:
96 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2015
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
1199121225
506926
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi, Dosya: Sanatın Kaydını Tutmak - Sayı: 146      Mayıs - Haziran 2015
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi, Dosya: Sanatın Kaydını Tutmak - Sayı: 146 Mayıs - Haziran 2015 #smrgDERGİ
0.00
Ali Teoman Germaner, Dündar Elbruz, Oskar Kokoschka, Fragmentatıon 19: Hakan Kırdar'ın Projesi, ve daha birçok eser / sanatçı “Sanat Dünyamız”ın 146. sayısında

Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan “Sanat Dünyamız” dergisi sanatın kaydını tutmaya, yazımına, tartışılmasına katkıda bulunmaya devam ediyor.

Derginin 146. sayısında (Mayıs-Haziran 2015) özetle şu konular yer aldı:
Araştırmacı, yazar, çevirmen Tunç Tayanç, Oskar Kokoschka'nın (1886-1980) İstanbul I resmini araştırdı. “Bir Resmin Peşinde: İstanbul I (1929)”, “Oskar Kokoschka” başlıklı metni, sanatçı araştırmasının nasıl konumlanacağını göstermesi ve bu tür çalışmaların sağlayabileceği yeni sergilere, yeni araştırmalara ilham verici olması açısından da önemli. Ressam Erdal Ateş, heykeltraş, mimar Dündar Elbruz'un (1922-1973) izini sürdü. Elbruz'un az sayıdaki eserlerinden biri ODTÜ kampusunda yer alıyor.

Heykeltraş Ali Teoman Germaner'in Bozlu Art Project'te yer alan sergisi bir kez daha sanatçının ustalığına, derinliğine dikkatleri çekti. Nazlı Pektaş, Aloş adıyla da tanınan sanatçı ve eserleri üzerine “Devingen Çizgiden Şiirsel Heykele” başlıklı bir yazı kaleme aldı. “Cam Tavanı Delen Kadınlar” sergisi dosyası, Görsav Görsel Sanatlar Vakfı'nın 11-22 Mart 2015 tarihleri arasında Beylerbeyi Sarayı Tünel Galeri'de açtığı aynı başlıklı sergiyi içeriyor. “Cam tavan sendromu” denilen öğretilmiş çaresizliği, görünmez engelleri aşan kadınlar tarafından diğer kadınlara örnek olmak ve cesaret vermek amacıyla hazırlanan sergi hakkında, Mine Haydaroğlu imzalı bir değerlendirme ve pek çok eser bu dosyada. ABD'de Illinois Üniversitesi, Chicago, Sanat Tarihi Bölümü doktora öğrencisi ve Gallery 400'de asistan küratör Pınar Üner Yılmaz , Chicago sanat ortamını açılan sergiler üzerinden irdeledi. Fransa'nın Devrim'den önceki son kralı XVI. Louis'nin Maliye Bakanı Jacques Necker'in kızı Germaine Necker (daha sonra Madame de Staël-Holstein) Romantizm'in kuramcılarından tarihi bir isim. Uğur Kökden'in metni Coppet Şatosu ve yazara ait notlarla döneme küçük bir pencere açıyor. “Sanat Dünyamız”ın süregelen fragMENtaTION dizisinin 19. sanatçısı Hakan Kırdar oldu. Dizinin küratörü Necmi Sönmez Hakan Kırdar'ın “Hav“ projesini “Bellek arkeolojisi” başlığı altında yorumladı. Yazıdan bir alıntı:
“Hakan Kırdar'ın projesi, İzmir'in kozmopolit kimliğine ilk büyük darbeyi vuran 1915 Ermeni olayları'ndan başlayıp, kenti altüst eden 1922 büyük yangınına kadar geçen süreci ‘hatırlamalar' yoluyla büyüteç altına alıyor. Sanatçı meşe odunu küllerinden gerçekleştirmiş olduğu bir yer heykelinde, 1925 yılında Amerikan Başkanı Calvin Coolidge'e hediye edilen ‘Ermeni yetim halısını' bir tür çıkış noktası alarak, bellek ‘arkeolojisine' girişiyor.” “Sanat Dünyamız”ın ülkelerin sanata ve sanatçılara uluslararası bağlamda katkılarını araştırma yolunda ilk duraği İsveç oldu. İsveç İstanbul Başkonsolosluğu Kültür Ataşesi Suzi Erşahin, Mine Haydaroğlu'nun kendisiyle yaptığı söyleşide devletin genel yaklaşımı ve programlar hakkında bilgiler verdi.

Eleştirmen, Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi Bölümü öğretim görevlisi Cem Bölüktaş 15 Ocak -28 Şubat 2015 tarihleri arasında Blok Art Space'te yer alan kolektif “Dalgalar” sergisini değerlendirdi.

Lübnan, Beyrut'ta 1990'lardan beri faaliyet gösteren güncel sanat kurumu Ashwal Alkan'ı ve bu kurumun Homework Space Programı'nı Merve Ünsal anlattı.

Ali Teoman Germaner, Dündar Elbruz, Oskar Kokoschka, Fragmentatıon 19: Hakan Kırdar'ın Projesi, ve daha birçok eser / sanatçı “Sanat Dünyamız”ın 146. sayısında

Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan “Sanat Dünyamız” dergisi sanatın kaydını tutmaya, yazımına, tartışılmasına katkıda bulunmaya devam ediyor.

Derginin 146. sayısında (Mayıs-Haziran 2015) özetle şu konular yer aldı:
Araştırmacı, yazar, çevirmen Tunç Tayanç, Oskar Kokoschka'nın (1886-1980) İstanbul I resmini araştırdı. “Bir Resmin Peşinde: İstanbul I (1929)”, “Oskar Kokoschka” başlıklı metni, sanatçı araştırmasının nasıl konumlanacağını göstermesi ve bu tür çalışmaların sağlayabileceği yeni sergilere, yeni araştırmalara ilham verici olması açısından da önemli. Ressam Erdal Ateş, heykeltraş, mimar Dündar Elbruz'un (1922-1973) izini sürdü. Elbruz'un az sayıdaki eserlerinden biri ODTÜ kampusunda yer alıyor.

Heykeltraş Ali Teoman Germaner'in Bozlu Art Project'te yer alan sergisi bir kez daha sanatçının ustalığına, derinliğine dikkatleri çekti. Nazlı Pektaş, Aloş adıyla da tanınan sanatçı ve eserleri üzerine “Devingen Çizgiden Şiirsel Heykele” başlıklı bir yazı kaleme aldı. “Cam Tavanı Delen Kadınlar” sergisi dosyası, Görsav Görsel Sanatlar Vakfı'nın 11-22 Mart 2015 tarihleri arasında Beylerbeyi Sarayı Tünel Galeri'de açtığı aynı başlıklı sergiyi içeriyor. “Cam tavan sendromu” denilen öğretilmiş çaresizliği, görünmez engelleri aşan kadınlar tarafından diğer kadınlara örnek olmak ve cesaret vermek amacıyla hazırlanan sergi hakkında, Mine Haydaroğlu imzalı bir değerlendirme ve pek çok eser bu dosyada. ABD'de Illinois Üniversitesi, Chicago, Sanat Tarihi Bölümü doktora öğrencisi ve Gallery 400'de asistan küratör Pınar Üner Yılmaz , Chicago sanat ortamını açılan sergiler üzerinden irdeledi. Fransa'nın Devrim'den önceki son kralı XVI. Louis'nin Maliye Bakanı Jacques Necker'in kızı Germaine Necker (daha sonra Madame de Staël-Holstein) Romantizm'in kuramcılarından tarihi bir isim. Uğur Kökden'in metni Coppet Şatosu ve yazara ait notlarla döneme küçük bir pencere açıyor. “Sanat Dünyamız”ın süregelen fragMENtaTION dizisinin 19. sanatçısı Hakan Kırdar oldu. Dizinin küratörü Necmi Sönmez Hakan Kırdar'ın “Hav“ projesini “Bellek arkeolojisi” başlığı altında yorumladı. Yazıdan bir alıntı:
“Hakan Kırdar'ın projesi, İzmir'in kozmopolit kimliğine ilk büyük darbeyi vuran 1915 Ermeni olayları'ndan başlayıp, kenti altüst eden 1922 büyük yangınına kadar geçen süreci ‘hatırlamalar' yoluyla büyüteç altına alıyor. Sanatçı meşe odunu küllerinden gerçekleştirmiş olduğu bir yer heykelinde, 1925 yılında Amerikan Başkanı Calvin Coolidge'e hediye edilen ‘Ermeni yetim halısını' bir tür çıkış noktası alarak, bellek ‘arkeolojisine' girişiyor.” “Sanat Dünyamız”ın ülkelerin sanata ve sanatçılara uluslararası bağlamda katkılarını araştırma yolunda ilk duraği İsveç oldu. İsveç İstanbul Başkonsolosluğu Kültür Ataşesi Suzi Erşahin, Mine Haydaroğlu'nun kendisiyle yaptığı söyleşide devletin genel yaklaşımı ve programlar hakkında bilgiler verdi.

Eleştirmen, Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi Bölümü öğretim görevlisi Cem Bölüktaş 15 Ocak -28 Şubat 2015 tarihleri arasında Blok Art Space'te yer alan kolektif “Dalgalar” sergisini değerlendirdi.

Lübnan, Beyrut'ta 1990'lardan beri faaliyet gösteren güncel sanat kurumu Ashwal Alkan'ı ve bu kurumun Homework Space Programı'nı Merve Ünsal anlattı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat