Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%15
Merâgî'nin Son Müzik Eseri: Zevâid-i Fevâid-i Aşere Recep Uslu

#smrgKİTABEVİMerâgî'nin Son Müzik Eseri: Zevâid-i Fevâid-i Aşere

Liste Fiyatı : 38,00
İndirimli Fiyat : 32,30
Kazancınız : 5,70
%15
Temin süresi 10 gündür.
Merâgî'nin Son Müzik Eseri: Zevâid-i Fevâid-i Aşere
Merâgî'nin Son Müzik Eseri: Zevâid-i Fevâid-i Aşere #smrgKİTABEVİ
AKM Atatürk Kültür Merkezi
32.30
Abdülkadir Meragi (1353-1435) Türk müziği tarihinde olduğu kadar Orta Doğu ülkelerinin de en önemli müzik teorisyenlerinden biridir. Sistemci Ekolün son temsilcisidir. Türk musikisinin nazariyatında ve besteciliğinde öncülük etmiştir. Son Müzik Eseri: Fevâid-i Aşere (:On fayda) ve Zevâid-i Fevâid (:Faydalı ekler) iki farklı kompozisyon halinde, ortak metinleri olan iki eserdir. Diğerlerinden farklı olarak bab ve fasıl olarak değil “fayda” dediği on bölümden oluşmaktadır. Her fayda bir konu içerir. Bazı faydalar iki fasıldır. Türk müziği tarihi ve müzikolojisi açısından Meragi'yi doğru değerlendirmek için, Meragi'nin görüşlerinde, özellikle dizi ve usullerdeki değişikliklerde geldiği son noktayı göstermesi açısından bu eserin, Recep Uslu tarafından Türkçeye çevrilerek kazandırılması, çok önemlidir.

İçindekiler
ÖNSÖZ
KISALTMALAR
TRANSKRİPSİYON
GİRİŞ
MERÂGÎ'NİN SON MÜZİK ESERİ ZEVÂİD-İ FEVÂİD-İ AŞERE ÇEVİRİSİ
Mukaddime
Birinci Fayda: Güzel Ses Hadisleri ve Tam-Cemde Dörtlü Tabakalar
Şekil-1. Murabba Cetvel, Munfasıl-Pes ve Munfasıl-Tiz
İkinci Fayda 1. Fasıl: On İki Devrin Nağmeleri, Tabakaların Eklenmesi
İkinci Fayda 2. Fasıl: On Beş Nağmenin Arapça-Yunanca İsimleri
Üçüncü Fayda: Yirmi Dört Şubenin Telden Çıkarımı
Dördüncü Fayda: On İki Devirin Tam-Cemde Oktavları
Beşinci Fayda: Dörtlü Cinsler
Altıncı Fayda: Kadim Altı-Parmak Metodu ve İka-Devirlerle İlişkileri
Şekil-2. Kadim Metot Altı-Parmakta Nağmeler
Yedinci Fayda: Tasnif Türleri, Musiki Biçimleri
Şekil-3. Dörde Bölünmüş Sekizli
Sekizinci Fayda 1.Fasıl: Tercî' Yöntemiyle Alıştırmalar
Sekizinci Fayda 2.Fasıl: Çalgı Türleri ve Çalgılar
Şekil-4. Kâseler ve Taslar Çalgısı
Şekil-5. Levhalar Çalgısı ve Udda Yaygın-Düzen
Şekil-6. Teltınlaklarda Yaygın-Düzen
Şekil-7. Bazı Havatınlak Çalgılar
Dokuzuncu Fayda 1.Fasıl: Merâgî'nin İka-Devirleri
Şekil-8. Merâgî'nin İcadı İka-Devirler
Dokuzuncu Fayda 2.Fasıl: Tasniflerde Duhûl ve Hurûc
Onuncu Fayda 1.Fasıl: İntikaller, Hanendenin Ses Rengi
Şekil-9. Beş Çift Telli Udda İntikaller
Onuncu Fayda 2. Fasıl: Hanendelik, Tahrîr, Mergûle, Nesir ve Nazm-ı Nağamât, Başlangıç
ve Karar Yeri, Hanendenin Ses Rengi, Ses Çeşitleri
NO Ktp NÜSHASINDAKİ FARKLI FASILLARIN ÇEVİRİSİ
NO Ktp Nüshası İçindekiler
İkinci Fayda 1. Fasıl: Altı Âvâze
Şekil-10. Takdim ve Tehirle Selmek Nağmeleri
Beşinci Fayda 2.Fasıl: Yaygın-Düzen, Şedler Düzeni ve 1001 Yerel-Düzen
Şekil-11. On İki Devrin Dörtlü ve Beşli Şedler Cetveli
Şekil-12. Bin Bir Şed Cetveli (1001 Şed)
Sekizinci Fayda 2. Fasıl: Terkipler, On İki Devir, Altı Âvâze ve Şubeler Arası İlişkiler
Onuncu Fayda 1.Fasıl: Musikinin Öncü İcracıları
Onuncu Fayda 2.Fasıl: Nağmenin Tarifi, Musiki Hakkında Filozofların Söyledikleri
KAYNAKÇA
DİZİN

  • Açıklama
    • Abdülkadir Meragi (1353-1435) Türk müziği tarihinde olduğu kadar Orta Doğu ülkelerinin de en önemli müzik teorisyenlerinden biridir. Sistemci Ekolün son temsilcisidir. Türk musikisinin nazariyatında ve besteciliğinde öncülük etmiştir. Son Müzik Eseri: Fevâid-i Aşere (:On fayda) ve Zevâid-i Fevâid (:Faydalı ekler) iki farklı kompozisyon halinde, ortak metinleri olan iki eserdir. Diğerlerinden farklı olarak bab ve fasıl olarak değil “fayda” dediği on bölümden oluşmaktadır. Her fayda bir konu içerir. Bazı faydalar iki fasıldır. Türk müziği tarihi ve müzikolojisi açısından Meragi'yi doğru değerlendirmek için, Meragi'nin görüşlerinde, özellikle dizi ve usullerdeki değişikliklerde geldiği son noktayı göstermesi açısından bu eserin, Recep Uslu tarafından Türkçeye çevrilerek kazandırılması, çok önemlidir.

      İçindekiler
      ÖNSÖZ
      KISALTMALAR
      TRANSKRİPSİYON
      GİRİŞ
      MERÂGÎ'NİN SON MÜZİK ESERİ ZEVÂİD-İ FEVÂİD-İ AŞERE ÇEVİRİSİ
      Mukaddime
      Birinci Fayda: Güzel Ses Hadisleri ve Tam-Cemde Dörtlü Tabakalar
      Şekil-1. Murabba Cetvel, Munfasıl-Pes ve Munfasıl-Tiz
      İkinci Fayda 1. Fasıl: On İki Devrin Nağmeleri, Tabakaların Eklenmesi
      İkinci Fayda 2. Fasıl: On Beş Nağmenin Arapça-Yunanca İsimleri
      Üçüncü Fayda: Yirmi Dört Şubenin Telden Çıkarımı
      Dördüncü Fayda: On İki Devirin Tam-Cemde Oktavları
      Beşinci Fayda: Dörtlü Cinsler
      Altıncı Fayda: Kadim Altı-Parmak Metodu ve İka-Devirlerle İlişkileri
      Şekil-2. Kadim Metot Altı-Parmakta Nağmeler
      Yedinci Fayda: Tasnif Türleri, Musiki Biçimleri
      Şekil-3. Dörde Bölünmüş Sekizli
      Sekizinci Fayda 1.Fasıl: Tercî' Yöntemiyle Alıştırmalar
      Sekizinci Fayda 2.Fasıl: Çalgı Türleri ve Çalgılar
      Şekil-4. Kâseler ve Taslar Çalgısı
      Şekil-5. Levhalar Çalgısı ve Udda Yaygın-Düzen
      Şekil-6. Teltınlaklarda Yaygın-Düzen
      Şekil-7. Bazı Havatınlak Çalgılar
      Dokuzuncu Fayda 1.Fasıl: Merâgî'nin İka-Devirleri
      Şekil-8. Merâgî'nin İcadı İka-Devirler
      Dokuzuncu Fayda 2.Fasıl: Tasniflerde Duhûl ve Hurûc
      Onuncu Fayda 1.Fasıl: İntikaller, Hanendenin Ses Rengi
      Şekil-9. Beş Çift Telli Udda İntikaller
      Onuncu Fayda 2. Fasıl: Hanendelik, Tahrîr, Mergûle, Nesir ve Nazm-ı Nağamât, Başlangıç
      ve Karar Yeri, Hanendenin Ses Rengi, Ses Çeşitleri
      NO Ktp NÜSHASINDAKİ FARKLI FASILLARIN ÇEVİRİSİ
      NO Ktp Nüshası İçindekiler
      İkinci Fayda 1. Fasıl: Altı Âvâze
      Şekil-10. Takdim ve Tehirle Selmek Nağmeleri
      Beşinci Fayda 2.Fasıl: Yaygın-Düzen, Şedler Düzeni ve 1001 Yerel-Düzen
      Şekil-11. On İki Devrin Dörtlü ve Beşli Şedler Cetveli
      Şekil-12. Bin Bir Şed Cetveli (1001 Şed)
      Sekizinci Fayda 2. Fasıl: Terkipler, On İki Devir, Altı Âvâze ve Şubeler Arası İlişkiler
      Onuncu Fayda 1.Fasıl: Musikinin Öncü İcracıları
      Onuncu Fayda 2.Fasıl: Nağmenin Tarifi, Musiki Hakkında Filozofların Söyledikleri
      KAYNAKÇA
      DİZİN

      Stok Kodu
      :
      9789751636058
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      143 s.
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat