#smrgSAHAF Materyalizme Eğilim Nedenleri -

Stok Kodu:
1199075956
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
164 s.
Basım Yeri:
Tahran / İran
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1984
Çeviren:
Hasan Vahidi
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199075956
461840
Materyalizme Eğilim Nedenleri -
Materyalizme Eğilim Nedenleri - #smrgSAHAF
0.00
İslâm dünyası kültürü ve medeniyetinde, Materyalist düşüncelerin uzun bir geçmişi vardır. Allah'ı ve ahireti inkâr düşüncesinin cahiliyet devrinde, Arap yarımadası halkının arasında olduğunu Kur'an ayetlerinden anlayabiliriz. Hicretin 2. yy. da çeşitli kavimlerin birbirleriyle ilişki kurmaya başladıklarında inanç ve düşünce sürtüşmesi daha da yükseldi. Maddeciler, inançlarını ve düşüncelerini, ilmi toplantılarda ve açık meclislerde serbestçe ileri sürerek başkalarını kendi görüşlerini izlemeye çağırıyorlardı. Mescid-ül Haram ve Mescid-ün Nebi'de bile halka oluşturarak kendi düşünceleri hakkında tartışma yapıyorlardı. Dünyada hiçbir dini muhitte maddeciler için böyle bir özgürlüğün olduğu duyulmamıştır. Bununla birlikte gerçi materyalist düşünceler her zaman ilmi ve gayri ilmi toplantılarda ortaya atılmış, fakat bu düşüncelere gerçek Bilim adamlarından taraftar olan çıkmamıştır. Maddi açıdan düşünen bulunmaktaydı, fakat hiçbir zaman ilimde görüş sahibi büyük bir şahsiyetin gerçekten maddi ekolün temsilcisi olduğu bilinmemektedir. İbn-i Mukaffa, Muhammed Zekeriya veya Hayyam'a nisbet edilen düşünceler doğru değildir. Galiba bunların düşmanları şahsi bir kine dayanarak böyle bir iftirada bulunmuşlardır. (Kitaptan)
İslâm dünyası kültürü ve medeniyetinde, Materyalist düşüncelerin uzun bir geçmişi vardır. Allah'ı ve ahireti inkâr düşüncesinin cahiliyet devrinde, Arap yarımadası halkının arasında olduğunu Kur'an ayetlerinden anlayabiliriz. Hicretin 2. yy. da çeşitli kavimlerin birbirleriyle ilişki kurmaya başladıklarında inanç ve düşünce sürtüşmesi daha da yükseldi. Maddeciler, inançlarını ve düşüncelerini, ilmi toplantılarda ve açık meclislerde serbestçe ileri sürerek başkalarını kendi görüşlerini izlemeye çağırıyorlardı. Mescid-ül Haram ve Mescid-ün Nebi'de bile halka oluşturarak kendi düşünceleri hakkında tartışma yapıyorlardı. Dünyada hiçbir dini muhitte maddeciler için böyle bir özgürlüğün olduğu duyulmamıştır. Bununla birlikte gerçi materyalist düşünceler her zaman ilmi ve gayri ilmi toplantılarda ortaya atılmış, fakat bu düşüncelere gerçek Bilim adamlarından taraftar olan çıkmamıştır. Maddi açıdan düşünen bulunmaktaydı, fakat hiçbir zaman ilimde görüş sahibi büyük bir şahsiyetin gerçekten maddi ekolün temsilcisi olduğu bilinmemektedir. İbn-i Mukaffa, Muhammed Zekeriya veya Hayyam'a nisbet edilen düşünceler doğru değildir. Galiba bunların düşmanları şahsi bir kine dayanarak böyle bir iftirada bulunmuşlardır. (Kitaptan)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat