#smrgSAHAF Kemal Derviş: Bir ‘Kurtarıcı' Öyküsü -

Stok Kodu:
1199022562
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
311 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2001
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199022562
408658
Kemal Derviş: Bir ‘Kurtarıcı' Öyküsü -
Kemal Derviş: Bir ‘Kurtarıcı' Öyküsü - #smrgSAHAF
0.00
Deneyimli gazeteci Sefa Kaplan, Kemal Derviş hakkında yazılanları, söylenenleri eleştirel bir şekilde derledi, Derviş'in değişik vesilelerle yapmış olduğu konuşmaları buldu, Şerif Mardin, Asaf Savaş Akat, Cengiz Çandar, Ali Bayramoğlu gibi yakınlarıyla görüştü. Sonuçta ortaya çıkan Kemal Derviş: Bir Kurtarıcı Öyküsü, yalnızca bir biyografi değil. Kaplan, aslında, kenarları kıvrılmaya, siyahbeyaz ayrıntıları kaybolmaya, yüzlerdeki çizgiler ve bakışlardaki umut ışığı sararmaya yüz tutsa da tipik bir Türkiye fotoğrafı sunuyor bize.

Bu fotoğrafın merkezinde ne zamandır Kemal Derviş var. Fakat Derviş, sanıldığı gibi, ince siyasi laboratuvar çalışmalarından, kılı kırk yaran hesaplardan, Ankara labirentlerinde gerçekleştirilen üstü kapalı veya önü açık pazarlıklardan sonra dahil edilmedi bu fotoğrafa. O zaten fotoğrafın içinde bir yerlerde duruyor, bir yerlerde biraz bulanık da olsa görünüyordu. Ama bir “kurtarıcı”, bir “mesih” gibi ülkeye kesin dönüş yapmasıyla çok şey değişti.

Derviş geldiği andan itibaren, tam bir turnosol kağıdı işlevi görüyor. Bu ktiabın temel amacı da Derviş'i anlatırken bugün yaşanan süreci anlamlandırmaktır. Kemal Derviş sayesinde görünür hale gelen Türkiye fotoğrafı giderek netleşiyor. (Arka Kapak)

Deneyimli gazeteci Sefa Kaplan, Kemal Derviş hakkında yazılanları, söylenenleri eleştirel bir şekilde derledi, Derviş'in değişik vesilelerle yapmış olduğu konuşmaları buldu, Şerif Mardin, Asaf Savaş Akat, Cengiz Çandar, Ali Bayramoğlu gibi yakınlarıyla görüştü. Sonuçta ortaya çıkan Kemal Derviş: Bir Kurtarıcı Öyküsü, yalnızca bir biyografi değil. Kaplan, aslında, kenarları kıvrılmaya, siyahbeyaz ayrıntıları kaybolmaya, yüzlerdeki çizgiler ve bakışlardaki umut ışığı sararmaya yüz tutsa da tipik bir Türkiye fotoğrafı sunuyor bize.

Bu fotoğrafın merkezinde ne zamandır Kemal Derviş var. Fakat Derviş, sanıldığı gibi, ince siyasi laboratuvar çalışmalarından, kılı kırk yaran hesaplardan, Ankara labirentlerinde gerçekleştirilen üstü kapalı veya önü açık pazarlıklardan sonra dahil edilmedi bu fotoğrafa. O zaten fotoğrafın içinde bir yerlerde duruyor, bir yerlerde biraz bulanık da olsa görünüyordu. Ama bir “kurtarıcı”, bir “mesih” gibi ülkeye kesin dönüş yapmasıyla çok şey değişti.

Derviş geldiği andan itibaren, tam bir turnosol kağıdı işlevi görüyor. Bu ktiabın temel amacı da Derviş'i anlatırken bugün yaşanan süreci anlamlandırmaktır. Kemal Derviş sayesinde görünür hale gelen Türkiye fotoğrafı giderek netleşiyor. (Arka Kapak)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat