#smrgKİTABEVİ İşaretler ve Tembihler - 2005

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Yaylacık Matbaacılık
Dizi Adı:
İslam Felsefesi Klasikleri Dizisi
Stok Kodu:
1199063896
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
440 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Çeviren:
Ali Durusoy, Muhittin Macit, Ekrem Demirli
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
El-İşârât ve't-Tenbîhât
Kategori:
0,00
1199063896
449833
İşaretler ve Tembihler -        2005
İşaretler ve Tembihler - 2005 #smrgKİTABEVİ
0.00
İslam filozofu. Aristotelesçi felsefe anlayışını İslam düşüncesine göre yorumlayarak, yaymaya çalışmış, görgücü - usçu bir yönetimin gelişmesine katkıda bulunmuştur.

İbn Sina'nın felsefeye karşı ilgisi deney bilimleriyle başlamış, Aristoteles ve Yeni - Platoncu görüşleri incelemekle gelişmiştir. İslam ve Yunan filozoflarının görüşlerini yorumlayan ve eleştiren İbn Sina'nın ele aldığı sorunlar genellikle, Aristoteles ve Farabi'nin düşünceleriyle bağımlıdır. Bunlarda, bilgi, mantık, evren, (Fizik), Ruh bilim, metafizik, ahlak, tanrıbilim ve bilimlerin sınıflandırılmasıdır. Belli bir düşünce dizgesine göre yapılan bu düzenlemede her sorun bağımsız olarak ele alınıp çözümüne çalışılır. İbn Sina felsefesinin özeti olan el-İşârât ve't-Tenbîhât, bir açıdan onun felsefesine giriş olarak nitelenebi­lecek bir eserdir.

İbn Sina, Müslümanların çeviriler vasıtasıyla karşılaştığı felsefî mirası bir kitap-külliyat başlığı altında telif ve tasnif eden ilk filozoftur. Bu sebepledir ki felsefî birikim İslam toplumunda eğitim ve öğretim yapılabilir bir niteliğe İbn Sina'nın eserleriyle kavuşmuş ve el-İşârât kitabı da geniş felsefî koleksiyonun temel disiplin­lerini içeren üst düzey bir özetleme tarzında kaleme alınmıştır. Bu bağlamda İbn Sina eş-Şifa mantık, doğa bilimleri, matematik ve metafizik gibi dört bölümde yazmışken ef-İşârât bunlardan yalnızca mantık, doğa bilimleri ve metafiziği içermektedir.

Eserin üst düzey bir özet oluşu, bir anlamda İbn Sina külliyatına giriş niteliğini ortaya koymakta diğer yandan da ancak eş-Şifa'nın yardımıyla anlaşılabilecek bir metin olma duru­munu gerekli kılmaktadır. Üzerinde yüzyıllar boyunca farklı düşünürlerin şerhler yazmış olduğu bu eser, felsefe ve düşünce geleneğinde en belirleyi­ci başat eserlerden birisidir .

İslam filozofu. Aristotelesçi felsefe anlayışını İslam düşüncesine göre yorumlayarak, yaymaya çalışmış, görgücü - usçu bir yönetimin gelişmesine katkıda bulunmuştur.

İbn Sina'nın felsefeye karşı ilgisi deney bilimleriyle başlamış, Aristoteles ve Yeni - Platoncu görüşleri incelemekle gelişmiştir. İslam ve Yunan filozoflarının görüşlerini yorumlayan ve eleştiren İbn Sina'nın ele aldığı sorunlar genellikle, Aristoteles ve Farabi'nin düşünceleriyle bağımlıdır. Bunlarda, bilgi, mantık, evren, (Fizik), Ruh bilim, metafizik, ahlak, tanrıbilim ve bilimlerin sınıflandırılmasıdır. Belli bir düşünce dizgesine göre yapılan bu düzenlemede her sorun bağımsız olarak ele alınıp çözümüne çalışılır. İbn Sina felsefesinin özeti olan el-İşârât ve't-Tenbîhât, bir açıdan onun felsefesine giriş olarak nitelenebi­lecek bir eserdir.

İbn Sina, Müslümanların çeviriler vasıtasıyla karşılaştığı felsefî mirası bir kitap-külliyat başlığı altında telif ve tasnif eden ilk filozoftur. Bu sebepledir ki felsefî birikim İslam toplumunda eğitim ve öğretim yapılabilir bir niteliğe İbn Sina'nın eserleriyle kavuşmuş ve el-İşârât kitabı da geniş felsefî koleksiyonun temel disiplin­lerini içeren üst düzey bir özetleme tarzında kaleme alınmıştır. Bu bağlamda İbn Sina eş-Şifa mantık, doğa bilimleri, matematik ve metafizik gibi dört bölümde yazmışken ef-İşârât bunlardan yalnızca mantık, doğa bilimleri ve metafiziği içermektedir.

Eserin üst düzey bir özet oluşu, bir anlamda İbn Sina külliyatına giriş niteliğini ortaya koymakta diğer yandan da ancak eş-Şifa'nın yardımıyla anlaşılabilecek bir metin olma duru­munu gerekli kılmaktadır. Üzerinde yüzyıllar boyunca farklı düşünürlerin şerhler yazmış olduğu bu eser, felsefe ve düşünce geleneğinde en belirleyi­ci başat eserlerden birisidir .

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat