#smrgSAHAF İfade Hürriyeti Herkese Serbest, Reklama Yasak Öyle mi ? -

Stok Kodu:
1199049280
Boyut:
11x18
Sayfa Sayısı:
36 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Çeviren:
Ataç Ünlü
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199049280
435276
İfade Hürriyeti Herkese Serbest, Reklama Yasak Öyle mi ? -
İfade Hürriyeti Herkese Serbest, Reklama Yasak Öyle mi ? - #smrgSAHAF
0.00
Reklam özgürlüğünü savunmak, ifade özgürlüğünü savunmaktır. Dünyanın pek çok yerinde ve Türkiye'de ticari ifade özgürlüğünü kısıtlamaya ve belirli ticari ifade tarzlarını yasaklamaya yönelik hareketler, ifade özgürlüğünün kendisine düşman olduğu için tehlikelidir. David Hume'un işaret ettiği gibi, hürriyetin herhangi bir türünün aniden kaybedilmesi çok nadiren gerçekleşir. Belli bir refah veya sosyal fayda için özgürlüklerinin bir kısmından vazgeçenler, farkında olmadan birer birer tüm özgürlüklerini kaybederler.

Reklam özgürlüğü üzerindeki kısıtlamalara tepkisiz kalarak rıza göstermekle, ifade özgürlüğünün hayati bir boyutunun elimizden kaçıp gitmesine izin vermiş oluruz. İfade özgürlüğünün, reklamı da kapsayarak, bir bütün olduğunu görememek ve hayatın diğer alanlarında asla kabul etmeyeceğimiz sınırların ticari ifade özgürlüğü üzerine yerleştirilmesini kabul etmek büyük bir talihsizlik olacaktır. (Arka kapaktan)

Reklam özgürlüğünü savunmak, ifade özgürlüğünü savunmaktır. Dünyanın pek çok yerinde ve Türkiye'de ticari ifade özgürlüğünü kısıtlamaya ve belirli ticari ifade tarzlarını yasaklamaya yönelik hareketler, ifade özgürlüğünün kendisine düşman olduğu için tehlikelidir. David Hume'un işaret ettiği gibi, hürriyetin herhangi bir türünün aniden kaybedilmesi çok nadiren gerçekleşir. Belli bir refah veya sosyal fayda için özgürlüklerinin bir kısmından vazgeçenler, farkında olmadan birer birer tüm özgürlüklerini kaybederler.

Reklam özgürlüğü üzerindeki kısıtlamalara tepkisiz kalarak rıza göstermekle, ifade özgürlüğünün hayati bir boyutunun elimizden kaçıp gitmesine izin vermiş oluruz. İfade özgürlüğünün, reklamı da kapsayarak, bir bütün olduğunu görememek ve hayatın diğer alanlarında asla kabul etmeyeceğimiz sınırların ticari ifade özgürlüğü üzerine yerleştirilmesini kabul etmek büyük bir talihsizlik olacaktır. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat