Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
Harf İnkılabı'nın İlk Yılında Bir Teftiş Raporu İlköğretim Müfettişi R

#smrgKİTABEVİHarf İnkılabı'nın İlk Yılında Bir Teftiş Raporu

Liste Fiyatı : 25,00
İndirimli Fiyat : 18,75
Kazancınız : 6,25
%25
Temin süresi 4 gündür.
Harf İnkılabı'nın İlk Yılında Bir Teftiş Raporu
Harf İnkılabı'nın İlk Yılında Bir Teftiş Raporu #smrgKİTABEVİ
Pegem Akademi Yayıncılık
18.75
Yazı, insanlığın büyülü dünyasını oluşturan, bilginin saklanmasını, geleceğe aktarılmasını sağlayan yaratıcı bir eylem alanıdır. Okuma yazmanın öğrenilmesi yılları aldığı için Sümer kralları okuma yazma bilmezdi. O nedenle okuma yazma bilenler büyülü ve erişilmez adamlardı. Onlar bilgileriyle, dün, bugün ve yarın bağlantısıyla geleceğe yön verirlerdi.

Büyük uygarlıkların yazısı resim, hece yazıdan sesçil yazıya evrildi ve alfabetik yazı doğdu. Hafızlık, bellek giderken, yazı bugünün kütüphaneleri, anıt yazıları, elektronik kitaplar ve dosyalarla insanlığın yeni belleği oldu. İnsan bu büyük bellekle geleceğini yaratma sürecine girdi. Kitabın birinci bölümünde Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk çocuk edebiyatı arasında sayılabilecek üç kitaptan alıntılar yapıldı. Ahmet Hilmi Güçlü'nün yetmiş altı yaşındaki kitabı resimleri, şiirsel, müzikal akıcılığıyla uykularımızı kaçırabilir. Kitabın ikinci bölümünde, yazının, alfabelerin Lascoux Mağara resimlerinden günümüz sesçil yazıya ulaşım süreci ele alındı. Bu bağlamda Türklerin kullandığı Göktürk, Uygur, Arap ve Latin yazılarının doğuşları, kullanıma başlama nedenleri bağlantılarıyla incelendi. Kitabın üçüncü bölümünde, Maarif Nazırı Münif Paşanın (1862), Ahundzade Mirza Fetali'nin düşünceleri, II. Abdülhamit'in konuya yaklaşımı,1 Kasım 1928'de bin yıllık Arap alfabesinden Fenike (Latin) kökenli Yeni Türk alfabesinin uygulanmasına yer verildi.

  • Açıklama
    • Yazı, insanlığın büyülü dünyasını oluşturan, bilginin saklanmasını, geleceğe aktarılmasını sağlayan yaratıcı bir eylem alanıdır. Okuma yazmanın öğrenilmesi yılları aldığı için Sümer kralları okuma yazma bilmezdi. O nedenle okuma yazma bilenler büyülü ve erişilmez adamlardı. Onlar bilgileriyle, dün, bugün ve yarın bağlantısıyla geleceğe yön verirlerdi.

      Büyük uygarlıkların yazısı resim, hece yazıdan sesçil yazıya evrildi ve alfabetik yazı doğdu. Hafızlık, bellek giderken, yazı bugünün kütüphaneleri, anıt yazıları, elektronik kitaplar ve dosyalarla insanlığın yeni belleği oldu. İnsan bu büyük bellekle geleceğini yaratma sürecine girdi. Kitabın birinci bölümünde Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk çocuk edebiyatı arasında sayılabilecek üç kitaptan alıntılar yapıldı. Ahmet Hilmi Güçlü'nün yetmiş altı yaşındaki kitabı resimleri, şiirsel, müzikal akıcılığıyla uykularımızı kaçırabilir. Kitabın ikinci bölümünde, yazının, alfabelerin Lascoux Mağara resimlerinden günümüz sesçil yazıya ulaşım süreci ele alındı. Bu bağlamda Türklerin kullandığı Göktürk, Uygur, Arap ve Latin yazılarının doğuşları, kullanıma başlama nedenleri bağlantılarıyla incelendi. Kitabın üçüncü bölümünde, Maarif Nazırı Münif Paşanın (1862), Ahundzade Mirza Fetali'nin düşünceleri, II. Abdülhamit'in konuya yaklaşımı,1 Kasım 1928'de bin yıllık Arap alfabesinden Fenike (Latin) kökenli Yeni Türk alfabesinin uygulanmasına yer verildi.

      Stok Kodu
      :
      9786052414934
      Boyut
      :
      16x23
      Sayfa Sayısı
      :
      208 s
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2018
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
      198499    Mustafa Kılınç    Metin Orbay        9786052414934    6052414934    Tarih    Türk Eğitim Tarihi    Cumhuriyet Dönemi    Sosyal Tarih                        Akademik Kitaplar   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat