“Geç Kalmış Ölü”nün dikkat çeken iki özelliği vardır: Romanın, Doğu ile Batı'nın buluştuğu yer olarak tanımlanan Nemrut Dağı'nda noktalanan çarpıcı sonu ile Lawrence Durell'ın İskenderiye'sini çağrıştıran bir biçimde yeniden yaratılan İskenderun. Mehmet Eroğlu, etnik, kültürel ve dinsel örgüsüyle başka hiçbir kente benzemeyen İskenderun'u Ayhan'ın öyküsüne egzotik bir fon olarak yerleştirmeyi başarmıştır. (Arka kapaktan)
“Geç Kalmış Ölü”nün dikkat çeken iki özelliği vardır: Romanın, Doğu ile Batı'nın buluştuğu yer olarak tanımlanan Nemrut Dağı'nda noktalanan çarpıcı sonu ile Lawrence Durell'ın İskenderiye'sini çağrıştıran bir biçimde yeniden yaratılan İskenderun. Mehmet Eroğlu, etnik, kültürel ve dinsel örgüsüyle başka hiçbir kente benzemeyen İskenderun'u Ayhan'ın öyküsüne egzotik bir fon olarak yerleştirmeyi başarmıştır. (Arka kapaktan)