#smrgKİTABEVİ Eğitim Bilimleri Felsefesi - 2018

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Sonçağ Yayıncılık
Dizi Adı:
Eğitim Felsefe
ISBN-10:
6059221924
Stok Kodu:
1199039272
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
294 s
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2018
Resimleyen:
Deniz Özsoy
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199039272
425305
Eğitim Bilimleri Felsefesi -        2018
Eğitim Bilimleri Felsefesi - 2018 #smrgKİTABEVİ
0.00
Türkiye'de eğitim bilimleri, kendi üzerine düşünme ve kendine ilişkin bilgi üretme çabasını, diğer sosyal bilim dallarına göre daha fazla gösterme zorunluluğuyla karşı karşıyadır. Aksi takdirde, eğitim bilimciler toplumsal olarak gereksizleşeceklerinin ve bir eğitim fakültesinin küçük bir anabilim dalında “unutulmuş bir tanrının son rahipleri olarak anlamsız ayinleriyle vakit öldürmeye mahkûm olacaklarının” bilincinde olmalıdırlar.

Bu kitap her şeyden önce, doğru soruları, tüm doğru soruları ve hepsinden önemlisi olası tüm soruları sorduğu iddiasında bulunmaksızın, eğitim bilimlerinin ne'liği ve eğitim bilimci kimliğine dair bir soru sorma ve soru sormaya yeltenme denemesi ve davetidir. Bu davete icabet etmemek, önemi ve gereği her geçen gün daha da artan bu disiplinin ve kimliğin kurban edildiği “sükût suikasti”ne suç ortaklığı etmek anlamına gelecektir. Dileriz bu kitap, genel olarak akademide hükmünü sürdüren ama eğitim bilimcilerde kronikleşen suskunluk sarmalını yaran bir çığlık olur.

Weber'in vurguladığı gibi, “[t]amamlanıp insanlığa sunulmuş bir bilimsel eserden beklenen şey, artık yeni sorulara hizmet etmesidir. Çünkü her bilimsel eser, aşılmak ve arkada bırakılmak içindir.” Eğitim bilimleri üzerine yeni sorular sorarak bu kitabı aşıp arkada bırakan bir çalışmaya tez vakitte kavuşmayı, ama o vakte dek kitabımızın, önemini ve yakıcılığını gittikçe daha fazla hissettiren eğitim bilimleri üzerine felsefece düşünme ihtiyacını bir nebze de olsa gidermesini umuyoruz.

Türkiye'de eğitim bilimleri, kendi üzerine düşünme ve kendine ilişkin bilgi üretme çabasını, diğer sosyal bilim dallarına göre daha fazla gösterme zorunluluğuyla karşı karşıyadır. Aksi takdirde, eğitim bilimciler toplumsal olarak gereksizleşeceklerinin ve bir eğitim fakültesinin küçük bir anabilim dalında “unutulmuş bir tanrının son rahipleri olarak anlamsız ayinleriyle vakit öldürmeye mahkûm olacaklarının” bilincinde olmalıdırlar.

Bu kitap her şeyden önce, doğru soruları, tüm doğru soruları ve hepsinden önemlisi olası tüm soruları sorduğu iddiasında bulunmaksızın, eğitim bilimlerinin ne'liği ve eğitim bilimci kimliğine dair bir soru sorma ve soru sormaya yeltenme denemesi ve davetidir. Bu davete icabet etmemek, önemi ve gereği her geçen gün daha da artan bu disiplinin ve kimliğin kurban edildiği “sükût suikasti”ne suç ortaklığı etmek anlamına gelecektir. Dileriz bu kitap, genel olarak akademide hükmünü sürdüren ama eğitim bilimcilerde kronikleşen suskunluk sarmalını yaran bir çığlık olur.

Weber'in vurguladığı gibi, “[t]amamlanıp insanlığa sunulmuş bir bilimsel eserden beklenen şey, artık yeni sorulara hizmet etmesidir. Çünkü her bilimsel eser, aşılmak ve arkada bırakılmak içindir.” Eğitim bilimleri üzerine yeni sorular sorarak bu kitabı aşıp arkada bırakan bir çalışmaya tez vakitte kavuşmayı, ama o vakte dek kitabımızın, önemini ve yakıcılığını gittikçe daha fazla hissettiren eğitim bilimleri üzerine felsefece düşünme ihtiyacını bir nebze de olsa gidermesini umuyoruz.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat