#smrgKİTABEVİ Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları - 2003

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Promat Matbaası
Stok Kodu:
1199050561
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
346 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199050561
436556
Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları  -        2003
Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları - 2003 #smrgKİTABEVİ
0.00
Ders kitabı, eğitim hakkını koruyan nesnel ortamlardan biri olmanın yanı sıra, bilgi aktarmakla da yükümlü olduğu için, "bilme hakkı"yla da doğrudan bağlantılıdır. Özetle, nesnel bir iletişim ortamı olarak ders kitabı, hem eğitim hakkını hem de doğru bilgiye ulaşma hakkını koruyacak bir yapıda olmalıdır. İlk ve ortaöğretimde önemli bir başvuru noktası olarak yerini alan ders kitapları birbirinden çok farklı yönlerden incelenebilir, eleştirilebilir.

Tam da burada, "Türkiye'de durum nedir?" sorusunu sorabiliriz. Elinizdeki kitap, TÜBA işbirliği ile Tarih Vakfı tarafından yürütülen "Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi" kapsamında ilk ve ortaöğretimde okutulan ders kitaplarının bugüne dek yapılmış en kapsamlı ve sistematik taraması/okuması ile metin analizlerinden çıkan sonuçları değerlendiren makaleleri içermektedir. Söz konusu makaleler, ders kitaplarının Türkiye'deki durumu nedir sorusuna yanıt olmayı hedeflemektedir.

Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi, TÜBA şemsiyesi altında Tarih Vakfı koordinatörlüğü Türkiye İnsan Hakları Vakfı'nın uzmanlığı, Avrupa Komisyonu-insan Hakları ve Demokrasi Gelişimi Fonu ve Açık Toplum Enstitüsü'nün mali desteği ile yürütülmektedir. Proje, ders kitapları ve eğitim sürecinde insan haklarına yönelik verilerin incelenmesi ve tartışılmasına olanak sağlayan bir ortam yaratmıştır. Proje kapsamında basılan bu kitaptaki makaleler, böyle bir inceleme, tartışma sürecinin ürünleridir. Söz konusu makalelerin içerdikleri görüşler yazarlarına ait olup TÜBA, Tarih Vakfı, Türkiye İnsan Haklan Vakfı, Avrupa Komisyonu ve Açık Toplum Enstitüsü'nün resmi görüşlerini yansıtmamaktadır.

Ders kitabı, eğitim hakkını koruyan nesnel ortamlardan biri olmanın yanı sıra, bilgi aktarmakla da yükümlü olduğu için, "bilme hakkı"yla da doğrudan bağlantılıdır. Özetle, nesnel bir iletişim ortamı olarak ders kitabı, hem eğitim hakkını hem de doğru bilgiye ulaşma hakkını koruyacak bir yapıda olmalıdır. İlk ve ortaöğretimde önemli bir başvuru noktası olarak yerini alan ders kitapları birbirinden çok farklı yönlerden incelenebilir, eleştirilebilir.

Tam da burada, "Türkiye'de durum nedir?" sorusunu sorabiliriz. Elinizdeki kitap, TÜBA işbirliği ile Tarih Vakfı tarafından yürütülen "Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi" kapsamında ilk ve ortaöğretimde okutulan ders kitaplarının bugüne dek yapılmış en kapsamlı ve sistematik taraması/okuması ile metin analizlerinden çıkan sonuçları değerlendiren makaleleri içermektedir. Söz konusu makaleler, ders kitaplarının Türkiye'deki durumu nedir sorusuna yanıt olmayı hedeflemektedir.

Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi, TÜBA şemsiyesi altında Tarih Vakfı koordinatörlüğü Türkiye İnsan Hakları Vakfı'nın uzmanlığı, Avrupa Komisyonu-insan Hakları ve Demokrasi Gelişimi Fonu ve Açık Toplum Enstitüsü'nün mali desteği ile yürütülmektedir. Proje, ders kitapları ve eğitim sürecinde insan haklarına yönelik verilerin incelenmesi ve tartışılmasına olanak sağlayan bir ortam yaratmıştır. Proje kapsamında basılan bu kitaptaki makaleler, böyle bir inceleme, tartışma sürecinin ürünleridir. Söz konusu makalelerin içerdikleri görüşler yazarlarına ait olup TÜBA, Tarih Vakfı, Türkiye İnsan Haklan Vakfı, Avrupa Komisyonu ve Açık Toplum Enstitüsü'nün resmi görüşlerini yansıtmamaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat