#smrgSAHAF Cahide'nin Son Günleri: Peçete Kâğıtlarındaki Anılar -

Stok Kodu:
1199128230
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
128 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1989
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199128230
513929
Cahide'nin Son Günleri: Peçete Kâğıtlarındaki Anılar -
Cahide'nin Son Günleri: Peçete Kâğıtlarındaki Anılar - #smrgSAHAF
0.00
Agâh Özgüç'ün Peçete Kağıdındaki Anılar kitabında, bu ülkede yaşanmış en trajik hayatlardan birinin iç burkan öyküsünü okuyoruz. Cahide'nin, şöhretli günlerinin ardından teselliyi alkolde, salaş meyhanelerde aradığı dönemde yazarın kendisiyle yaptığı ve peçete kağıtlarına yazdığı söyleşi parçalarından oluşan kitap, birçok ilginç anekdotu barındırıyor.

18 Mart 1981 günü evrene gözlerini kapayan Cahide Sonku, güçlü oyuncu kişiliği, değerli sanatçı özelliği ve olağanüstü güzelliği ile Türk tiyatro ve sinemasında olduğu kadar, bir dönem tüm kamuoyunun gönüllerine taht kurmuş, opera kavramının dışında gerçek bir “primadonna”ydı.

Ama Cahide Sonku'nun benim çocukluk ve ilk gençlik yıllarımda bir başka yeri vardı. O, benim için, Ahmet Muhip Dranas'ın dediğince, “ergen yastığımın ateşten rüyaları”nı bezeyen bir kadınlık ve güzellik simgesiydi. Şekerci Hacı Bekir'in oğlu Ali Muhittin onu sürekli izleyebilmek amacıyla tiyatroda her gece bir loca ayırtırken, ben de düşlerimin kadınlık simgesinin gazetelerde, dergilerde çıkan resimlerini toplardım...

Agâh Özgüç'ün Peçete Kağıdındaki Anılar kitabında, bu ülkede yaşanmış en trajik hayatlardan birinin iç burkan öyküsünü okuyoruz. Cahide'nin, şöhretli günlerinin ardından teselliyi alkolde, salaş meyhanelerde aradığı dönemde yazarın kendisiyle yaptığı ve peçete kağıtlarına yazdığı söyleşi parçalarından oluşan kitap, birçok ilginç anekdotu barındırıyor.

18 Mart 1981 günü evrene gözlerini kapayan Cahide Sonku, güçlü oyuncu kişiliği, değerli sanatçı özelliği ve olağanüstü güzelliği ile Türk tiyatro ve sinemasında olduğu kadar, bir dönem tüm kamuoyunun gönüllerine taht kurmuş, opera kavramının dışında gerçek bir “primadonna”ydı.

Ama Cahide Sonku'nun benim çocukluk ve ilk gençlik yıllarımda bir başka yeri vardı. O, benim için, Ahmet Muhip Dranas'ın dediğince, “ergen yastığımın ateşten rüyaları”nı bezeyen bir kadınlık ve güzellik simgesiydi. Şekerci Hacı Bekir'in oğlu Ali Muhittin onu sürekli izleyebilmek amacıyla tiyatroda her gece bir loca ayırtırken, ben de düşlerimin kadınlık simgesinin gazetelerde, dergilerde çıkan resimlerini toplardım...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat