#smrgSAHAF Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar -

Basıldığı Matbaa:
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi
Dizi Adı:
Eğitim Tarihi Serisi: 1
Stok Kodu:
1199136200
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
312 + 48 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
1980
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199136200
522065
Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar -
Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar - #smrgSAHAF
0.00
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde vermekte olduğum Avrupa Eğitim Tarihi derslerinde öğrencilere faydalı olmak amacıyla hazırladığım bu ders kitabı Avrupa eğitim düşüncesinin Antik Çağdan 19, Yüzyılın sonlarına kadarki safhalarını içine almaktadır. Çağdaş Eğitim Akımları'nı ise, ikinci cilt olarak yayınlamayı düşündüğüm kitapta ışleyeceğim. Bu ders kitabında, söz konusu edilen devirlerin ancak ana eğitim akımları ile bunların baş temsilcilerine yer verdim. Ele alınan eğitim görüşlerim, bağıntılı bulundukları düşünce akımları içerisinde tanıtmak yolunu izledim.

Kitabın hazırlanmasında, kitabın sonundaki listede gösterilen kaynaklardan ve özellikle B. Akarsu, Th. Ballauf, P. Barth, S. Behn, F. Blâttner, Th. Dietrich, J. Dolch, J. v.d. Driesch-J. Esterhues, H. M. Elzer, M. Gökberk, K.-H. Günther, H. F. Kanad, R. Kynast M. Mayer, A. Messer, W. Moog, F. Paulsen, A. Reble, W. Russ K. Schmidt, H. Wilden'in eserlerinin ilgili bölümlerinden geniş ölçüde yararlandım.

Eğitim tarihini Avrupa düşünce tarihiyle ilişkisi içerisinde tanıtmak amacını güden bu ders kitabının, yalnızca Üniversite öğrencilerine değil, bu konulara ilgi duyan bütün aydınlara hitabedeceğini umarım.

Yakın ilgi ve desteğini esirgemeyen eşim Doç. Dr. Gürsel Aytaç'a ve kaynak temininde yardımcı olan Ankara Alman Kütüphanesi ilgililerine teşekkür ederim. - Prof. Dr.Kemal AYTAÇ, Ankara, Şubat 1972

İçindekiler:
Antik Çağda Eğitim
Antik Hristiyanlık ile Orta Çağda Eğitim
Rönesans Devrinde Eğitim
Metod Çağında Eğitim
Aydınlanma Devrinde Eğitim
Alman Klasik ve İdealistlerinde Eğitim
Endüstrileşme Çağında Eğitim
Kaynakça

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde vermekte olduğum Avrupa Eğitim Tarihi derslerinde öğrencilere faydalı olmak amacıyla hazırladığım bu ders kitabı Avrupa eğitim düşüncesinin Antik Çağdan 19, Yüzyılın sonlarına kadarki safhalarını içine almaktadır. Çağdaş Eğitim Akımları'nı ise, ikinci cilt olarak yayınlamayı düşündüğüm kitapta ışleyeceğim. Bu ders kitabında, söz konusu edilen devirlerin ancak ana eğitim akımları ile bunların baş temsilcilerine yer verdim. Ele alınan eğitim görüşlerim, bağıntılı bulundukları düşünce akımları içerisinde tanıtmak yolunu izledim.

Kitabın hazırlanmasında, kitabın sonundaki listede gösterilen kaynaklardan ve özellikle B. Akarsu, Th. Ballauf, P. Barth, S. Behn, F. Blâttner, Th. Dietrich, J. Dolch, J. v.d. Driesch-J. Esterhues, H. M. Elzer, M. Gökberk, K.-H. Günther, H. F. Kanad, R. Kynast M. Mayer, A. Messer, W. Moog, F. Paulsen, A. Reble, W. Russ K. Schmidt, H. Wilden'in eserlerinin ilgili bölümlerinden geniş ölçüde yararlandım.

Eğitim tarihini Avrupa düşünce tarihiyle ilişkisi içerisinde tanıtmak amacını güden bu ders kitabının, yalnızca Üniversite öğrencilerine değil, bu konulara ilgi duyan bütün aydınlara hitabedeceğini umarım.

Yakın ilgi ve desteğini esirgemeyen eşim Doç. Dr. Gürsel Aytaç'a ve kaynak temininde yardımcı olan Ankara Alman Kütüphanesi ilgililerine teşekkür ederim. - Prof. Dr.Kemal AYTAÇ, Ankara, Şubat 1972

İçindekiler:
Antik Çağda Eğitim
Antik Hristiyanlık ile Orta Çağda Eğitim
Rönesans Devrinde Eğitim
Metod Çağında Eğitim
Aydınlanma Devrinde Eğitim
Alman Klasik ve İdealistlerinde Eğitim
Endüstrileşme Çağında Eğitim
Kaynakça

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat