#smrgKİTABEVİ Aleviliğin Politikleşme Süreci : Kimlik Siyasetinin Kısıtlılıkları ve İmkanları - 2021

Editör:
Kerem Ünüvar
Kapak Tasarım:
Suat Aysu
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Sena Ofset
Dizi Adı:
Politika/Siyaset
ISBN-10:
9750522628
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199200321
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
296 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
130,67
Taksitli fiyat: 9 x 15,97
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199200321
586316
Aleviliğin Politikleşme Süreci : Kimlik Siyasetinin Kısıtlılıkları ve İmkanları -        2021
Aleviliğin Politikleşme Süreci : Kimlik Siyasetinin Kısıtlılıkları ve İmkanları - 2021 #smrgKİTABEVİ
130.67
“Aleviliğin 1990'larda bir kimlik siyaseti biçiminde örgütlenmesi siyasetin kültürel dönüşümünün doğrudan bir sonucu olsa bile, Alevi hareketinin seyri, onun yürüttüğü mücadeleyi klasik bir kimlik siyasetinden farklı kılmaktadır.

Alevi hareketi, Müslümanların İslâmî değerler üzenine bina edilen bir kamusal alanda kendi dinlerini yaşamasını savunan siyasal İslâm'dan veya anadilde eğitim ve özyönetim gibi kavramlar etrafında Kürtlerin Kürt kimliklerini özgürce yaşayabileceği bir sosyo-politik düzlemi hedefleyen Kürt hareketinden farklı bir politikleşme seyri izledi.

Alevi hareketi, büyük ölçüde, Alevilerin tikel kimliklerine vurgu yapan ve farklılıklarını özgürce yaşamasını amaçlayan bir siyasî dil yerine, Alevilerin toplumsal yaşama, Alevi olmayanlarla eşit düzlemde katılmasını savunan bir siyasî hat izledi.”

Modern Türkiye tarihinde Aleviliğin politikleşmesinin 1960'lardan başlatılabilecek olan seyrinde, ne gibi aşamalar tespit edebiliriz?
Mehmet Ertan, 1960-1980 dönemini, “örtülü politikleşme” olarak ele alıyor. 1980'lerden '90'lara geçerken ise, kimlik politikasının belirleyici hale geldiğini ve Aleviliğin müstakil bir sosyal harekete kaynaklık ettiğini gözlüyor.

Peki, “Alevi uyanışı” olarak da adlandırılan bu politikleşme hangi dinamiklerle, hangi tartışmalarla ilerledi?
Aleviliğin dinsel kültürünün, uzun ve kısa dönemli mağduriyet hafızası (uğradığı katliamlar), etno-kültürel çoğulluk ve coğrafi dağınıklık gibi özgül etkenlerin bu süreçteki etkisi nedir?
Bu gibi sorular etrafında, Alevi sosyal ve siyasî hareketinin son yirmi-otuz yıldaki gelişiminin ayrıntılı bir incelemesi... Dernekler etrafında şekillenen siyaset ve tartışmaların yanı sıra, Barış Partisi tecrübesinin gösterdiklerine de bakarak.

MEHMET ERTAN lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde tamamladı. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü'nden aldı. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu'nda araştırma asistanı ve Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü'nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Çeşitli derleme kitaplarda ve akademik dergilerde Türkiye siyasal hayatı, Alevilik çalışmaları, kimlik siyasetleri ve tarihyazımı alanlarında makaleleri yayınlandı. Aleviliğin Politikleşme Süreci: Alevi Kimlik Siyasetinin Kısıtlılıkları ve İmkânları başlıklı kitabı 2017 yılında çıktı. Ertan, 2017 yılından bu yana Düzce Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde öğretim üyesidir.

“Aleviliğin 1990'larda bir kimlik siyaseti biçiminde örgütlenmesi siyasetin kültürel dönüşümünün doğrudan bir sonucu olsa bile, Alevi hareketinin seyri, onun yürüttüğü mücadeleyi klasik bir kimlik siyasetinden farklı kılmaktadır.

Alevi hareketi, Müslümanların İslâmî değerler üzenine bina edilen bir kamusal alanda kendi dinlerini yaşamasını savunan siyasal İslâm'dan veya anadilde eğitim ve özyönetim gibi kavramlar etrafında Kürtlerin Kürt kimliklerini özgürce yaşayabileceği bir sosyo-politik düzlemi hedefleyen Kürt hareketinden farklı bir politikleşme seyri izledi.

Alevi hareketi, büyük ölçüde, Alevilerin tikel kimliklerine vurgu yapan ve farklılıklarını özgürce yaşamasını amaçlayan bir siyasî dil yerine, Alevilerin toplumsal yaşama, Alevi olmayanlarla eşit düzlemde katılmasını savunan bir siyasî hat izledi.”

Modern Türkiye tarihinde Aleviliğin politikleşmesinin 1960'lardan başlatılabilecek olan seyrinde, ne gibi aşamalar tespit edebiliriz?
Mehmet Ertan, 1960-1980 dönemini, “örtülü politikleşme” olarak ele alıyor. 1980'lerden '90'lara geçerken ise, kimlik politikasının belirleyici hale geldiğini ve Aleviliğin müstakil bir sosyal harekete kaynaklık ettiğini gözlüyor.

Peki, “Alevi uyanışı” olarak da adlandırılan bu politikleşme hangi dinamiklerle, hangi tartışmalarla ilerledi?
Aleviliğin dinsel kültürünün, uzun ve kısa dönemli mağduriyet hafızası (uğradığı katliamlar), etno-kültürel çoğulluk ve coğrafi dağınıklık gibi özgül etkenlerin bu süreçteki etkisi nedir?
Bu gibi sorular etrafında, Alevi sosyal ve siyasî hareketinin son yirmi-otuz yıldaki gelişiminin ayrıntılı bir incelemesi... Dernekler etrafında şekillenen siyaset ve tartışmaların yanı sıra, Barış Partisi tecrübesinin gösterdiklerine de bakarak.

MEHMET ERTAN lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde tamamladı. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü'nden aldı. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu'nda araştırma asistanı ve Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü'nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Çeşitli derleme kitaplarda ve akademik dergilerde Türkiye siyasal hayatı, Alevilik çalışmaları, kimlik siyasetleri ve tarihyazımı alanlarında makaleleri yayınlandı. Aleviliğin Politikleşme Süreci: Alevi Kimlik Siyasetinin Kısıtlılıkları ve İmkânları başlıklı kitabı 2017 yılında çıktı. Ertan, 2017 yılından bu yana Düzce Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde öğretim üyesidir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 67,95    135,90   
3 46,17    138,51   
6 23,52    141,12   
9 15,97    143,74   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,67    130,67   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat