#smrgSAHAF Zihin, Dil, Toplum: Gerçek Dünyada Felsefe -

Stok Kodu:
1199068613
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
192 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Çeviren:
Alaattin Tural
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199068613
454537
Zihin, Dil, Toplum: Gerçek Dünyada Felsefe -
Zihin, Dil, Toplum: Gerçek Dünyada Felsefe - #smrgSAHAF
0.00
John R. Searle bu kitabında tüm felsefesinin adeta bir hülasasını sunmaktadır. Yirminci yüzyılın başlarında bilimdeki gelişmelerle Aydınlanma vizyonu derin bir sarsıntı yaşamıştı. Kuantum fiziği ve görelilik kuramının Newton fiziğinin hâkimiyetine son vermesi ve Searle'ün tahripkâr devrimci dediği Freud'un bilinçdışını keşfi, bu sarsıntıyı başlatan devrimlerdi. Daha sonra postmodernistler bunlardan destek alan argümanlarıyla bilim de dâhil tüm varlık alanlarında bir belirsizlik, kesinsizlik ortamı yaratmaya çalışmışlardır. Buna göre insanın genel-geçer hiçbir bilgisi, yargısı yoktur.

Searle, kendisinin ifadesiyle felsefeye giriş niteliği taşıyan bu yapıtında safını baştan netleştirir; eser bu açıdan, evrenin hem tamamıyla akledilebilir olduğu hem de bizim evrenin mahiyetini sistematik bir biçimde anlamaya muktedir olduğumuz şeklinde bir yaklaşım olarak tanımladığı Aydınlanma vizyonunun bir savunusu ve postmodernistlere bir cevaptır. En hayranlık duyulan filozofları en abes fikirlere sahip olmakla suçlayan Searle, mevcut durum (default position) adını verdiği hâkim görüş açısının her zaman olmamakla birlikte genelde doğru olduğunu savunmakta ve tahripkâr kuşkuculuğa şiddetle karşı çıkmaktadır. Kuantum fiziğinin Newton fiziğinin bir sonucu olduğunu savunan Searle, postmodernist kuramların bilimdeki bu gelişmelerden ziyade ikinci dünya savaşının getirdiği buhrandan kaynaklandığını belirtir. Eser, zihin felsefesinden dil felsefesine değin derin analizler içermekle birlikte, filozofun diğer çalışmalarından farklı olarak modern felsefe geleneğinin bir değerlendirmesini yapmaktadır. (Arka kapaktan)

John R. Searle bu kitabında tüm felsefesinin adeta bir hülasasını sunmaktadır. Yirminci yüzyılın başlarında bilimdeki gelişmelerle Aydınlanma vizyonu derin bir sarsıntı yaşamıştı. Kuantum fiziği ve görelilik kuramının Newton fiziğinin hâkimiyetine son vermesi ve Searle'ün tahripkâr devrimci dediği Freud'un bilinçdışını keşfi, bu sarsıntıyı başlatan devrimlerdi. Daha sonra postmodernistler bunlardan destek alan argümanlarıyla bilim de dâhil tüm varlık alanlarında bir belirsizlik, kesinsizlik ortamı yaratmaya çalışmışlardır. Buna göre insanın genel-geçer hiçbir bilgisi, yargısı yoktur.

Searle, kendisinin ifadesiyle felsefeye giriş niteliği taşıyan bu yapıtında safını baştan netleştirir; eser bu açıdan, evrenin hem tamamıyla akledilebilir olduğu hem de bizim evrenin mahiyetini sistematik bir biçimde anlamaya muktedir olduğumuz şeklinde bir yaklaşım olarak tanımladığı Aydınlanma vizyonunun bir savunusu ve postmodernistlere bir cevaptır. En hayranlık duyulan filozofları en abes fikirlere sahip olmakla suçlayan Searle, mevcut durum (default position) adını verdiği hâkim görüş açısının her zaman olmamakla birlikte genelde doğru olduğunu savunmakta ve tahripkâr kuşkuculuğa şiddetle karşı çıkmaktadır. Kuantum fiziğinin Newton fiziğinin bir sonucu olduğunu savunan Searle, postmodernist kuramların bilimdeki bu gelişmelerden ziyade ikinci dünya savaşının getirdiği buhrandan kaynaklandığını belirtir. Eser, zihin felsefesinden dil felsefesine değin derin analizler içermekle birlikte, filozofun diğer çalışmalarından farklı olarak modern felsefe geleneğinin bir değerlendirmesini yapmaktadır. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat