#smrgDERGİ Yemek ve Kültür - Üç Aylık Dergi - Sayı: 7

Basıldığı Matbaa:
Ohan Matbaacılık
Stok Kodu:
1199157564
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
180 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199157564
543718
Yemek ve Kültür - Üç Aylık Dergi - Sayı: 7
Yemek ve Kültür - Üç Aylık Dergi - Sayı: 7 #smrgDERGİ
0.00
Yemekve ve Kültür dergisi, 7. sayıda da, birçok farklı sese kulak veren, akademik çalışmalardan, sözlü tarihe uzanan bir yelpazede genişleyen bir buluşma alanı olmayı sürdüyor.

Hilmi Yavuz, “Ah Sofralar, vah sofralar!” adlı yazısında, gündelik yaşamın önemli bir parçası olan sofranın, aynı zamanda edebiyatçılar ve düşünürleri bir araya getiren, hatta siyasette önemli kararların alındığı bir yer oluşundan bahsediyor. Gültekin Emre'nin, Vedat Türkali'nin Kayıp Romanlar adlı yapıtındaki yeme içme veya bir yemekte buluşma sahnelerini derleyerek, romanı adeta yeniden kurguladığı yazısında, sofra buluşmalarında gelişen olayların, romanın akışını oluşturduğunu görüyoruz. Romanda, artık varolmayan bazı lokanta ve kahvehanelerin adları, yine edebiyatçıların buluştuğu ve zihinsel paylaşımlar yaşadıkları yerler olarak anılıyor. Yıldız Cıbıroğlu'nun, Baylan Pastanesi'nin sahibi Harry Lenas'la yaptığı sözlü tarih çalışmasında ise, İstiklal Caddesi'ndeki Baylan Pastanesi'nin, 1952-1964 tarihleri arasında sanatçıların buluşma mekânı haline geldiğini, hatta bu müdavimlerin bir süre sonra “Baylancılar” olarak anılmaya başladığını görüyoruz. Şükran Akgören'in, Shakespeare'in Atinalı Timon'unu konu edinen yazısında ise, bir başka sofraya, Roma'daki şölen kültürüne uzanıyoruz. Timon'un feryadı, sofranın kutsallığının, incelikli Roma yemek kültürünün, bir gösteriş aracına dönüştürülmesine karşı bir yakarıdır.

Geçtiğimiz ay yaşamına veda eden ve dergimizi karikatürleriyle şenlendiren Semih Balcıoğlu'nu saygıyla anıyoruz. Dergimiz, yemek ve kültür yazınındaki boşlukları doldurabilmek için çaba göstermeye devam edecek, çünkü; Azmi Özkardeş'in bu sayıda derlemiş olduğu atasözlerinden birinin de dile getirdiği gibi: “Yoğurt ezmek, yazı yazmak unutulmaz marifettir”

Yönetmen Yüksel Aksu'nun Dondurmam Gaymak adlı filmi, Muğlalı dondurmacı Ali ustanın hikâyesiyle birlikte küresel dünya ekonomisine karşılık, unutulmaya yüz tutmuş yerel üreticinin ayakta kalma mücadelesini anlatıyor. Begüm Güzeldoğu, birçok ödül almış olan filmin yönetmeniyle, Dondurmam Gaymak üzerine sohbet ediyor. İştah kabartan dondurmalardan, Tatmanın Fizyolojisi'ne geçerken, Brillat Savarin'le birlikte, “İştah Üzerine” adlı bölümde, sindirimin, insanoğlunun en meleksi işlevlerinden biri olduğunu öğreniyoruz.

Ah sofralar, vah sofralar! Ah sofralar, vah sofralar! - Hilmi Yavuz

Kayıp Romanlar'da Yeme-İçme Betimlemeleri Kayıp Romanlar'da Yeme-İçme Betimlemeleri - Gültekin Emre

İştah Üzerine İştah Üzerine - Brillat-Savarin

Yemeğe tuz, söze şeker komalı Yemeğe tuz, söze şeker komalı - Azmi Özkardeş

Unutulmuş Halk Yemeklerinden Yedi Tarif Unutulmuş Halk Yemeklerinden Yedi Tarif - Musa Dağdeviren

Osmanlı Elitinin Yemek Tüketiminin Bazı Yönleri Osmanlı Elitinin Yemek Tüketiminin Bazı Yönleri - Tülay Artan

Tohum Tohum - Melih Cevdet Anday

Kahve Sözcüğünün Etimolojisi: Koyu Renkli İçki Kahve Sözcüğünün Etimolojisi: Koyu Renkli İçki - Alan S. Kaye

Akdeniz'in Mutfak Gelenekleri: model, etkileşim, ödünçleme, süre Akdeniz'in Mutfak Gelenekleri: model, etkileşim, ödünçleme, süre - Marie Hélène Sauner-Leroy

Yüz Sene Önce Kadıköy'de Yeme İçme Mekanları Yüz Sene Önce Kadıköy'de Yeme İçme Mekanları - İsmail Bahtiyar İstekli

"Çocukların Mesihi", Güllü, Kaymaklı Dondurma "Dondurmam Gaymak" "Çocukların Mesihi", Güllü, Kaymaklı Dondurma "Dondurmam Gaymak" - Begüm Güzeldoğu

Aleaddin'in Sihirli Sofrasından Parıltılar Aleaddin'in Sihirli Sofrasından Parıltılar - Ara Kebapçıoğlu

Soframız Nur Hanemiz Mamur Soframız Nur Hanemiz Mamur - Nazlı Pişkin Soframız Nur Hanemiz Mamur Soframız Nur Hanemiz Mamur - Nazlı Pişkin

Atinalı Timon Özlemi ve Gerçek Şölen Atinalı Timon Özlemi ve Gerçek Şölen - Şükran Akgören

Gargantua'nın altı hacıyı nasıl salatada yediği Gargantua'nın altı hacıyı nasıl salatada yediği - Françoiz Rabelais

Cumhuriyet'le Yaşıt Bir Efsane: Baylan Cumhuriyet'le Yaşıt Bir Efsane: Baylan - Yıldız Cıbıroğlu

Yemekve ve Kültür dergisi, 7. sayıda da, birçok farklı sese kulak veren, akademik çalışmalardan, sözlü tarihe uzanan bir yelpazede genişleyen bir buluşma alanı olmayı sürdüyor.

Hilmi Yavuz, “Ah Sofralar, vah sofralar!” adlı yazısında, gündelik yaşamın önemli bir parçası olan sofranın, aynı zamanda edebiyatçılar ve düşünürleri bir araya getiren, hatta siyasette önemli kararların alındığı bir yer oluşundan bahsediyor. Gültekin Emre'nin, Vedat Türkali'nin Kayıp Romanlar adlı yapıtındaki yeme içme veya bir yemekte buluşma sahnelerini derleyerek, romanı adeta yeniden kurguladığı yazısında, sofra buluşmalarında gelişen olayların, romanın akışını oluşturduğunu görüyoruz. Romanda, artık varolmayan bazı lokanta ve kahvehanelerin adları, yine edebiyatçıların buluştuğu ve zihinsel paylaşımlar yaşadıkları yerler olarak anılıyor. Yıldız Cıbıroğlu'nun, Baylan Pastanesi'nin sahibi Harry Lenas'la yaptığı sözlü tarih çalışmasında ise, İstiklal Caddesi'ndeki Baylan Pastanesi'nin, 1952-1964 tarihleri arasında sanatçıların buluşma mekânı haline geldiğini, hatta bu müdavimlerin bir süre sonra “Baylancılar” olarak anılmaya başladığını görüyoruz. Şükran Akgören'in, Shakespeare'in Atinalı Timon'unu konu edinen yazısında ise, bir başka sofraya, Roma'daki şölen kültürüne uzanıyoruz. Timon'un feryadı, sofranın kutsallığının, incelikli Roma yemek kültürünün, bir gösteriş aracına dönüştürülmesine karşı bir yakarıdır.

Geçtiğimiz ay yaşamına veda eden ve dergimizi karikatürleriyle şenlendiren Semih Balcıoğlu'nu saygıyla anıyoruz. Dergimiz, yemek ve kültür yazınındaki boşlukları doldurabilmek için çaba göstermeye devam edecek, çünkü; Azmi Özkardeş'in bu sayıda derlemiş olduğu atasözlerinden birinin de dile getirdiği gibi: “Yoğurt ezmek, yazı yazmak unutulmaz marifettir”

Yönetmen Yüksel Aksu'nun Dondurmam Gaymak adlı filmi, Muğlalı dondurmacı Ali ustanın hikâyesiyle birlikte küresel dünya ekonomisine karşılık, unutulmaya yüz tutmuş yerel üreticinin ayakta kalma mücadelesini anlatıyor. Begüm Güzeldoğu, birçok ödül almış olan filmin yönetmeniyle, Dondurmam Gaymak üzerine sohbet ediyor. İştah kabartan dondurmalardan, Tatmanın Fizyolojisi'ne geçerken, Brillat Savarin'le birlikte, “İştah Üzerine” adlı bölümde, sindirimin, insanoğlunun en meleksi işlevlerinden biri olduğunu öğreniyoruz.

Ah sofralar, vah sofralar! Ah sofralar, vah sofralar! - Hilmi Yavuz

Kayıp Romanlar'da Yeme-İçme Betimlemeleri Kayıp Romanlar'da Yeme-İçme Betimlemeleri - Gültekin Emre

İştah Üzerine İştah Üzerine - Brillat-Savarin

Yemeğe tuz, söze şeker komalı Yemeğe tuz, söze şeker komalı - Azmi Özkardeş

Unutulmuş Halk Yemeklerinden Yedi Tarif Unutulmuş Halk Yemeklerinden Yedi Tarif - Musa Dağdeviren

Osmanlı Elitinin Yemek Tüketiminin Bazı Yönleri Osmanlı Elitinin Yemek Tüketiminin Bazı Yönleri - Tülay Artan

Tohum Tohum - Melih Cevdet Anday

Kahve Sözcüğünün Etimolojisi: Koyu Renkli İçki Kahve Sözcüğünün Etimolojisi: Koyu Renkli İçki - Alan S. Kaye

Akdeniz'in Mutfak Gelenekleri: model, etkileşim, ödünçleme, süre Akdeniz'in Mutfak Gelenekleri: model, etkileşim, ödünçleme, süre - Marie Hélène Sauner-Leroy

Yüz Sene Önce Kadıköy'de Yeme İçme Mekanları Yüz Sene Önce Kadıköy'de Yeme İçme Mekanları - İsmail Bahtiyar İstekli

"Çocukların Mesihi", Güllü, Kaymaklı Dondurma "Dondurmam Gaymak" "Çocukların Mesihi", Güllü, Kaymaklı Dondurma "Dondurmam Gaymak" - Begüm Güzeldoğu

Aleaddin'in Sihirli Sofrasından Parıltılar Aleaddin'in Sihirli Sofrasından Parıltılar - Ara Kebapçıoğlu

Soframız Nur Hanemiz Mamur Soframız Nur Hanemiz Mamur - Nazlı Pişkin Soframız Nur Hanemiz Mamur Soframız Nur Hanemiz Mamur - Nazlı Pişkin

Atinalı Timon Özlemi ve Gerçek Şölen Atinalı Timon Özlemi ve Gerçek Şölen - Şükran Akgören

Gargantua'nın altı hacıyı nasıl salatada yediği Gargantua'nın altı hacıyı nasıl salatada yediği - Françoiz Rabelais

Cumhuriyet'le Yaşıt Bir Efsane: Baylan Cumhuriyet'le Yaşıt Bir Efsane: Baylan - Yıldız Cıbıroğlu

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat