#smrgKİTABEVİ Varlık, Bilgi, Hakikat -

Kondisyon:
Yeni
Dizi Adı:
İslam Felsefesi 26
ISBN-10:
6055245627
Hazırlayan:
Neşir ve Tercüme: Mahmut Kaya
Stok Kodu:
1199190884
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
136 s. (90 Türkçe+46 Arapça)
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199190884
576916
Varlık, Bilgi, Hakikat -
Varlık, Bilgi, Hakikat - #smrgKİTABEVİ
0.00
Gazzâlî'nin Mişkâtü'l-envâr'ı, onun, temelde, kelâm, felsefe ve tasavvuf çerçevesinde geçen entelektüel serüveninin en dikkate çekici ve son ürünlerinden birisidir. Bir dostunun, "Allah göklerin ve yeryüzünün nurudur" (en-Nûr 24/35) âyetindeki sembolik anlatıma dair sorusu üzerine bu eseri kaleme alan Gazzâlî, sadece bir te'vil teorisi ortaya koymamakta, bize epistemolojik ve psikolojik verilerle temellendirilmiş bir ontoloji teorisi sunmaktadır. "Nur" kavramı bağlamında geliştirdiği ve Tehâfütü'l-felâsife başta olmak üzere pek çok eserinde şiddetle eleştirdiği İbn Sînâ felsefesinden derin izler taşıyan bu teori, Sühreverdî ve İbnü'l-Arabî gibi mistik ve tasavvufî yönelimlere sahip düşünürler için ilham kaynağı olmuştur.

İÇİNDEKİLER

Risalenin Eleştirel Tahlili / Ebu'l-Alâ Afîfî
Mişkâtü'l-envâr (Nurlar Kandili)

Birinci Fasıl
Gerçek nurun yüce Allah olduğu ve Allah'tan başkasına "nur" isminin hakikî değil mecazî olarak verilişinin açıklanması üzerine
İncelik
İncelik
İncelik
Bu inceliğe ek
Nurun hakikatine dair bir incelik
İncelik
İncelik
İncelik
Hakikat
Hakikat
Hakikatler hakikati
İşaret
Sonuç
Yardım

İkinci Fasıl
Kandillik, lamba, kristal fanus, zeytin ağacı, zeytinyağı ve ateşle sembolize edilen kavramların açıklanması üzerine
İlk kutup: Sembolün sırrı ve yöntemi hakkında
Sonuç ve özür beyanı
İncelik
İkinci kutup: Nurânî olan insan ruhlarının mertebelerine dair
Bu âyetteki sembollerin açıklanması
Sonuç

Üçüncü Fasıl
Hz. Peygamber'in (s.a.s) "Allah'ın nur ve zulmetten yetmiş perdesi vardır. Onları açacak olsa cemâlinin ihtişamı O'nu gören herkesi yakardı" hadisinin anlamı hakkında
Birinci kısım
İkinci kısım
Üçüncü kısım

Ekler
Ek 1: Gazzâlî'nin Kur'ân âyetleri hakkındaki sembolik yorumları
Ek 2: Gazzâlî'ye göre Tanrı tasavvurları açısından insanlar
Dizin
Ayet Dizini
Hadis Dizini

Gazzâlî'nin Mişkâtü'l-envâr'ı, onun, temelde, kelâm, felsefe ve tasavvuf çerçevesinde geçen entelektüel serüveninin en dikkate çekici ve son ürünlerinden birisidir. Bir dostunun, "Allah göklerin ve yeryüzünün nurudur" (en-Nûr 24/35) âyetindeki sembolik anlatıma dair sorusu üzerine bu eseri kaleme alan Gazzâlî, sadece bir te'vil teorisi ortaya koymamakta, bize epistemolojik ve psikolojik verilerle temellendirilmiş bir ontoloji teorisi sunmaktadır. "Nur" kavramı bağlamında geliştirdiği ve Tehâfütü'l-felâsife başta olmak üzere pek çok eserinde şiddetle eleştirdiği İbn Sînâ felsefesinden derin izler taşıyan bu teori, Sühreverdî ve İbnü'l-Arabî gibi mistik ve tasavvufî yönelimlere sahip düşünürler için ilham kaynağı olmuştur.

İÇİNDEKİLER

Risalenin Eleştirel Tahlili / Ebu'l-Alâ Afîfî
Mişkâtü'l-envâr (Nurlar Kandili)

Birinci Fasıl
Gerçek nurun yüce Allah olduğu ve Allah'tan başkasına "nur" isminin hakikî değil mecazî olarak verilişinin açıklanması üzerine
İncelik
İncelik
İncelik
Bu inceliğe ek
Nurun hakikatine dair bir incelik
İncelik
İncelik
İncelik
Hakikat
Hakikat
Hakikatler hakikati
İşaret
Sonuç
Yardım

İkinci Fasıl
Kandillik, lamba, kristal fanus, zeytin ağacı, zeytinyağı ve ateşle sembolize edilen kavramların açıklanması üzerine
İlk kutup: Sembolün sırrı ve yöntemi hakkında
Sonuç ve özür beyanı
İncelik
İkinci kutup: Nurânî olan insan ruhlarının mertebelerine dair
Bu âyetteki sembollerin açıklanması
Sonuç

Üçüncü Fasıl
Hz. Peygamber'in (s.a.s) "Allah'ın nur ve zulmetten yetmiş perdesi vardır. Onları açacak olsa cemâlinin ihtişamı O'nu gören herkesi yakardı" hadisinin anlamı hakkında
Birinci kısım
İkinci kısım
Üçüncü kısım

Ekler
Ek 1: Gazzâlî'nin Kur'ân âyetleri hakkındaki sembolik yorumları
Ek 2: Gazzâlî'ye göre Tanrı tasavvurları açısından insanlar
Dizin
Ayet Dizini
Hadis Dizini

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat