#smrgSAHAF Üsküdar: Bir Ulu Rüyayı Görenler Şehri -

Kondisyon:
Çok İyi
Basıldığı Matbaa:
Milsan Basın Sanayi
Dizi Adı:
Tarihi Mirası Koruma
ISBN-10:
9789759201999
Hazırlayan:
Muhammet Çiftçi
Stok Kodu:
1199198854
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
264 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
39,60
Taksitli fiyat: 9 x 4,84
Siparişiniz 3 iş günü arasında kargoda
1199198854
584849
Üsküdar: Bir Ulu Rüyayı Görenler Şehri -
Üsküdar: Bir Ulu Rüyayı Görenler Şehri - #smrgSAHAF
39.60
Bir Ulu Rüyayı Görenler Şehri Üsküdar adlı albüm, Üsküdar Belediyesi tarafından deneyimli bir yayın kadrosuna hazırlatıldı. Albümü yayına hazırlarken Üsküdarlı dostların fotoğraf arşivlerinden yararlanıldı. Fotoğraflardaki mekânları tespit etmek ve arşivimizde o fotoğraftaki mekâna ait hatıralardan uygun metinleri araştırıp yerleştirmek için giriştiğimiz yoğun çalışma süreci, bize büyük bir keyif verdi. Bir yandan yüzlerce fotoğrafın arasından görüntü kalitesi çok iyi olan kareleri seçmeye, diğer yandan da kaybolan bir zamanların tarihi dokusunu gözler önüne getiren karelerle, hatıralardan fotoğraflarla örtüşen metinleri toparlamaya çalıştık.

Her şehrin tarihi o şehrin sakinlerinin de tarihidir. Yüzyıllar boyu bağrında nice sakinlerine kucak açan Üsküdar, İstanbul'un fethinden neredeyse bir buçuk asır evvel Türk egemenliğine girmiş ve daha o çağlardan itibaren "kutlu bir diyar" olma yolunda hızla ilerlemiştir. Tarihi yarımadanın tam karşısında, alabildiğine geniş bir İstanbul peyzajına açılan müstesna konumuyla Üsküdar, fotoğraf karelerinde de bütün görkemi ve albenisiyle yaşayan bir efsanesidir.

Bizans'tan kalan yegane eseri Kızkulesi ile farklılaşan, antik devirlerden beri bilinen ve oturulan, Osmanlı Devri'nde bir oya gibi itinayla işlenip güzelleşen, hiç birinin diğerinin "görme hakkını" engellemediği denize açılan yalıları, cumbalı güzelim ahşap evlerinin süslediği sokakları, koruları, köşkleri, çarşıları ve hamamları, camileri, kiliseleri ve sinagoguyla Üsküdar; adı kendisine en çok yakışan altın şehirdir.

Şairin ifadesiyle "her akşam camlarında yangın çıkan Üsküdar", fotoğraflara yerleştiğinde deyim yerindeyse fotoğraflardan taşan bir özellik gösterir.

Osmanlı fotoğrafçılığın temellerinin atıldığı 1850'lerde Carlo Naya'dan, James Robertson'a Kargopoula'dan Bergrenn'e, adı fotoğraf sanatı içinde öne çıkan isimler, objektilerini sıklıkla Üsküdar'a çevirmişlerdir. Zira Üsküdar'da çekilen karelerde, fotoğraflara zenginlik katan öğeler bir hayli fazladır. Yine o yıllardan itibaren Üsküdar'ı görüntüleyen fotoğrafçıların arasında Abdullah biraderler ve Sebah & Joaillier de bulunur. Erken dönem Üsküdar görüntüleri, genel olarak şehrin abidelerine ve panoramik görünümlerine yönelik çekimlerdir. Sonraki dönemlerde asker kökenli fotoğrafçılardan Ali Enis'e, Hilmi Şahenk'ten Ara Güler'e kadar pek çok usta Üsküdar'ın sokak dokusundan insan hayatına birçok ayrıntısını görüntülemişlerdir.

'Bir ulu rüyayı görenler şehri Üsküdar' adını taşıyan bu albüm, tarihi miras yönünden detaylı biçimde ilk kez günışığına çıkan fotoğraflarla Üsküdar'ı belgelemektedir. Bu anlamda Üsküdar, gelecek zamanlara uzanan yürüyüşünü fotoğraf karelerinden taşarcasına sürdürmektedir. Bizlere düşen, her şeyden evvel Üsküdar'ın sahip olduğu bu engin mirasın farkına varmaktır. Zira bir şehrin farkına varmaktır. Zira bir şehrin farkına varmak, onun ruhuna dokunmak ve böylece o ruhun sonsuzluğunda geleceğe kalmaktır.

Bir Ulu Rüyayı Görenler Şehri Üsküdar adlı albüm, Üsküdar Belediyesi tarafından deneyimli bir yayın kadrosuna hazırlatıldı. Albümü yayına hazırlarken Üsküdarlı dostların fotoğraf arşivlerinden yararlanıldı. Fotoğraflardaki mekânları tespit etmek ve arşivimizde o fotoğraftaki mekâna ait hatıralardan uygun metinleri araştırıp yerleştirmek için giriştiğimiz yoğun çalışma süreci, bize büyük bir keyif verdi. Bir yandan yüzlerce fotoğrafın arasından görüntü kalitesi çok iyi olan kareleri seçmeye, diğer yandan da kaybolan bir zamanların tarihi dokusunu gözler önüne getiren karelerle, hatıralardan fotoğraflarla örtüşen metinleri toparlamaya çalıştık.

Her şehrin tarihi o şehrin sakinlerinin de tarihidir. Yüzyıllar boyu bağrında nice sakinlerine kucak açan Üsküdar, İstanbul'un fethinden neredeyse bir buçuk asır evvel Türk egemenliğine girmiş ve daha o çağlardan itibaren "kutlu bir diyar" olma yolunda hızla ilerlemiştir. Tarihi yarımadanın tam karşısında, alabildiğine geniş bir İstanbul peyzajına açılan müstesna konumuyla Üsküdar, fotoğraf karelerinde de bütün görkemi ve albenisiyle yaşayan bir efsanesidir.

Bizans'tan kalan yegane eseri Kızkulesi ile farklılaşan, antik devirlerden beri bilinen ve oturulan, Osmanlı Devri'nde bir oya gibi itinayla işlenip güzelleşen, hiç birinin diğerinin "görme hakkını" engellemediği denize açılan yalıları, cumbalı güzelim ahşap evlerinin süslediği sokakları, koruları, köşkleri, çarşıları ve hamamları, camileri, kiliseleri ve sinagoguyla Üsküdar; adı kendisine en çok yakışan altın şehirdir.

Şairin ifadesiyle "her akşam camlarında yangın çıkan Üsküdar", fotoğraflara yerleştiğinde deyim yerindeyse fotoğraflardan taşan bir özellik gösterir.

Osmanlı fotoğrafçılığın temellerinin atıldığı 1850'lerde Carlo Naya'dan, James Robertson'a Kargopoula'dan Bergrenn'e, adı fotoğraf sanatı içinde öne çıkan isimler, objektilerini sıklıkla Üsküdar'a çevirmişlerdir. Zira Üsküdar'da çekilen karelerde, fotoğraflara zenginlik katan öğeler bir hayli fazladır. Yine o yıllardan itibaren Üsküdar'ı görüntüleyen fotoğrafçıların arasında Abdullah biraderler ve Sebah & Joaillier de bulunur. Erken dönem Üsküdar görüntüleri, genel olarak şehrin abidelerine ve panoramik görünümlerine yönelik çekimlerdir. Sonraki dönemlerde asker kökenli fotoğrafçılardan Ali Enis'e, Hilmi Şahenk'ten Ara Güler'e kadar pek çok usta Üsküdar'ın sokak dokusundan insan hayatına birçok ayrıntısını görüntülemişlerdir.

'Bir ulu rüyayı görenler şehri Üsküdar' adını taşıyan bu albüm, tarihi miras yönünden detaylı biçimde ilk kez günışığına çıkan fotoğraflarla Üsküdar'ı belgelemektedir. Bu anlamda Üsküdar, gelecek zamanlara uzanan yürüyüşünü fotoğraf karelerinden taşarcasına sürdürmektedir. Bizlere düşen, her şeyden evvel Üsküdar'ın sahip olduğu bu engin mirasın farkına varmaktır. Zira bir şehrin farkına varmaktır. Zira bir şehrin farkına varmak, onun ruhuna dokunmak ve böylece o ruhun sonsuzluğunda geleceğe kalmaktır.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 20,59    41,18   
3 13,99    41,98   
6 7,13    42,77   
9 4,84    43,56   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 39,60    39,60   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat