#smrgSAHAF Türkiye'den Felsefe Manzaraları 2 -

Stok Kodu:
1199027285
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
280 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2003
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199027285
413380
Türkiye'den Felsefe Manzaraları 2 -
Türkiye'den Felsefe Manzaraları 2 - #smrgSAHAF
0.00
Kendi kafasıyla düşünen, kendi var oluşuna herhangi bir düşünce veya inanç ortaklığında destek aramayan kişi, bu tutumunun bedelini yalnızlıkla ödemeye hazırdır. Yalnızlık onun özgürlüğüdür. Felsefe yapılan her yerde özgür insanlar olmuştur. Filozof, başkalarıyla ortaklığı, ancak, kendi beninde gördüğü insanlıkta bulur. Yaşıyor oluşumuzdan, belli bir yaşama biçimine sahip olmamızdan ötürü felsefe yapıyorsak, yazdıklarımız yaşam sorunlarımızı karşılamalı, çözümlerini vermese de onlara tanıklık etmeli. Kendisiyle ilgilenmemizi isteyen bir toplumda ve bir dünyada yaşıyoruz. Öyleyse bakışımızı, her şeyden önce, kendi toplumumuza çevirmeliyiz, dünya bütününü göz ardı etmeksizin.

Ne olduğunu kendi adının söylediği felsefe, yani bilgelik sevgisi, bu anlamını taşıdığı her durumda daima etik bir tutum içinde olmuştur. İnsana ilişkin her sorunu, alınan tavır belirler. Buna göre tavrın insandan yana olması gerekir. Ama hangi insandan yana? Bir tutum, buradaki insana yarıyor, şuradakine yaramıyorsa, buradakine de yaramıyordun Kendisinden yana olunan "her yerdeki insan", kendisini bütün insanlardan sorumlu görendir. (Arka kapaktan)

Kendi kafasıyla düşünen, kendi var oluşuna herhangi bir düşünce veya inanç ortaklığında destek aramayan kişi, bu tutumunun bedelini yalnızlıkla ödemeye hazırdır. Yalnızlık onun özgürlüğüdür. Felsefe yapılan her yerde özgür insanlar olmuştur. Filozof, başkalarıyla ortaklığı, ancak, kendi beninde gördüğü insanlıkta bulur. Yaşıyor oluşumuzdan, belli bir yaşama biçimine sahip olmamızdan ötürü felsefe yapıyorsak, yazdıklarımız yaşam sorunlarımızı karşılamalı, çözümlerini vermese de onlara tanıklık etmeli. Kendisiyle ilgilenmemizi isteyen bir toplumda ve bir dünyada yaşıyoruz. Öyleyse bakışımızı, her şeyden önce, kendi toplumumuza çevirmeliyiz, dünya bütününü göz ardı etmeksizin.

Ne olduğunu kendi adının söylediği felsefe, yani bilgelik sevgisi, bu anlamını taşıdığı her durumda daima etik bir tutum içinde olmuştur. İnsana ilişkin her sorunu, alınan tavır belirler. Buna göre tavrın insandan yana olması gerekir. Ama hangi insandan yana? Bir tutum, buradaki insana yarıyor, şuradakine yaramıyorsa, buradakine de yaramıyordun Kendisinden yana olunan "her yerdeki insan", kendisini bütün insanlardan sorumlu görendir. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat