#smrgSAHAF Türkiye'de Orff - Schulwerk: Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler - Okulöncesi ve İlköğretim Okulu Öğretmenleri ile Öğretmen Adayları İçin -

Hazırlayan:
Katja Ojala Koçak, Nazan Laslo
Stok Kodu:
1199173882
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
111 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199173882
559998
Türkiye'de Orff - Schulwerk: Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler - Okulöncesi ve İlköğretim Okulu Öğretmenleri ile Öğretmen Adayları İçin -
Türkiye'de Orff - Schulwerk: Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler - Okulöncesi ve İlköğretim Okulu Öğretmenleri ile Öğretmen Adayları İçin - #smrgSAHAF
0.00
Bu kitap yaratıcı dansın temel felsefesini, ögelerini ve gelisim asamalarını konu edinen bir bölüm ve bu bölümü izleyen yaratıcı dans etkinliklerini içermektedir. Kitabın ana okur kitlesi okulöncesi ve ilkögretim ögretmenleri olmakla birlikte, aynı zamanda dansa ve kendini beden diliyle ifade etmeye ilgi duyan, yediden yetmise herkes içindir.

"Yaratıcı birey", "nitelikli toplum" çagımızın egitim dünyasında en çok gündemde olan konular arasında yer almaktadır. Yaratıcı bireyleri yetistirecek ve nitelikli bir toplumun olusumuna katkıda bulunacak ögretmenlerin bu görevi gerçeklestirebilmesi yaratıcı bir ögrenme sürecinden geçirilmesi ile olanaklıdır.

Müzik egitiminde "yaratıcılık" kavramı bir eseri çalarak ya da söyleyerek yorumlamak kadar, bedeni bir müzikal ifade aracı olarak kullanabilme ile de yakından ilgilidir. Ögretmen açısından bakıldıgında; çalma, söyleme ve bedeni müzikal ifade aracı olarak kullanabilme eylemleri karsılıklı etkilesim içinde müzik ögretmeninin yaratıcı bir ögrenme ortamı yaratabilmesinin temelini olusturur.

Sanatla ilgilenen diger bireyler açısından düsünüldügünde ise; bedensel ifade, sanatın daha özgün anlatımına, özgüven olusumuna katkı saglar. Her iki açıdan da bakıldıgında yaratıcı dans bu iki özgür ve özgün açılımı saglayacak önemli bir sanat dalıdır.

Bu kitap yaratıcı dansın temel felsefesini, ögelerini ve gelisim asamalarını konu edinen bir bölüm ve bu bölümü izleyen yaratıcı dans etkinliklerini içermektedir. Kitabın ana okur kitlesi okulöncesi ve ilkögretim ögretmenleri olmakla birlikte, aynı zamanda dansa ve kendini beden diliyle ifade etmeye ilgi duyan, yediden yetmise herkes içindir.

"Yaratıcı birey", "nitelikli toplum" çagımızın egitim dünyasında en çok gündemde olan konular arasında yer almaktadır. Yaratıcı bireyleri yetistirecek ve nitelikli bir toplumun olusumuna katkıda bulunacak ögretmenlerin bu görevi gerçeklestirebilmesi yaratıcı bir ögrenme sürecinden geçirilmesi ile olanaklıdır.

Müzik egitiminde "yaratıcılık" kavramı bir eseri çalarak ya da söyleyerek yorumlamak kadar, bedeni bir müzikal ifade aracı olarak kullanabilme ile de yakından ilgilidir. Ögretmen açısından bakıldıgında; çalma, söyleme ve bedeni müzikal ifade aracı olarak kullanabilme eylemleri karsılıklı etkilesim içinde müzik ögretmeninin yaratıcı bir ögrenme ortamı yaratabilmesinin temelini olusturur.

Sanatla ilgilenen diger bireyler açısından düsünüldügünde ise; bedensel ifade, sanatın daha özgün anlatımına, özgüven olusumuna katkı saglar. Her iki açıdan da bakıldıgında yaratıcı dans bu iki özgür ve özgün açılımı saglayacak önemli bir sanat dalıdır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat