#smrgSAHAF Türkan Şoray -

Editör:
Arslan Eroğlu
Hazırlayan:
Agah Özgüç
Stok Kodu:
1199030050
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
264 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2001
Çeviren:
Richard Hamer, Bülent Somay, Fatih Özgüven, Aykut
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199030050
416138
Türkan Şoray -
Türkan Şoray - #smrgSAHAF
0.00
YAZARLAR Murathan Mungan, Fatih Özgüven, Ünsal Oskay, Perihan Mağden, Tuğrul Eryılmaz, Taner Ay

Kuşkusuz, Türkan Şoray Türk sinemasının iyi bir oyuncusudur. İyi yönetmenlerle de çalışmıştır. Yönetmen olarak kamera arkasında da önemsenecek bir başarıyı elde etmiştir.

İkonlaşma oyunculuğun üzerinde yükselmez; oyuncu olarak yetkinleşilir. Gözleri ve tabii güzelliği üzerine kurulan Türkan Şoray imgesi, kendine de öykünür (Gözleri Ömre Bedel, Siyah Gözler, Tapılacak Kadın, Aşk Mabudesi...). Seyirci filmi izlemek yerine Türkan Şoray'a bakmaya gider. İkonlaşan her yılldız, imgesinin esiridir; imgesini devam ettirmek zorundadır. Devamlılık ise toplumsal değişimin kültürel ve tarihsel durumu içinde seyreder. Ancak bu seyir içinde yıldız kendi imgesiyle çatışmak durumunda kalır; burada risk almak zorundadır. Türkan Şoray "Mine" filminde, edindiği imgeye tamamen karşı çıkmış gibi görünse de gerçekte bu durum daha "dokunabilirlik", daha "dünyevilik" arayan mahalle kültürünün etik değerlerinden kopan 80'lerin sokaktaki insanını yakalar.

Türkan Şoray'ın 40 yılda arkada bıraktığı binlerce fotoğraf kendinden bağımsızlaşmış olup bizlerin birer "kimlik fotoğrafı" olmuştur. Yarattığı imge ise "Türkiye'nin poster portrelerinden" biridir.

Popüler kültür yediden yetmişe herkes içindir. Günlük yaşamın dokusunu oluşturan sıradan insanın hayatını işgal eder. Bunu da, tüketilebilir olanı "tadılabilirlik, dokunulabilirlik" duygusu içinde bir görselliğe büründürerek yapar.

Ulusal bir ikon, daha geniş bir dünyada imgesini yenileyebilir mi? Açıkşehir ve Karşı Sanat Çalışmaları olarak bizler bu görsel malzemelere bu çerçevede bakıyoruz. Hazırladığımız Türkan Şoray sergisi, var olan görsel malzemelerin bazılarının yeniden yorumlanması, bazılarının bizzat sanatçıların Türkan Şoray imgesi üzerine yeni üretimlerde bulunmasıyla oluşturuldu. Bu kitap sergi içinde bir parça olarak görülmelidir; esas olarak Yeşilçam Sokağı'nın kitabıdır.

İÇİNDEKİLER
Önsöz
Sultanın Gözleri (Murathan Mungan)
Türkan Şoray (Fatih Özgüven)
Türkan Şoray ya da Bir Serüvenin Eylem Haritası (Ünsal Oskay)
Türkan Şoray'ı Sevmek (Perihan Mağden)
Nalan, Mualla, Sabiha, Feride, Mine... (Tuğrul Eryılmaz)
Ma'bûde (Taner Ay)
Türkan Şoray Türk Sinemasında Bir Diva (Agah Özgüç)
Bir Özel Yaşam...
Ve Bir de Sinema
Türkan Şoray'ın Ödüllerinin Kronolojisi
Filmler

YAZARLAR Murathan Mungan, Fatih Özgüven, Ünsal Oskay, Perihan Mağden, Tuğrul Eryılmaz, Taner Ay

Kuşkusuz, Türkan Şoray Türk sinemasının iyi bir oyuncusudur. İyi yönetmenlerle de çalışmıştır. Yönetmen olarak kamera arkasında da önemsenecek bir başarıyı elde etmiştir.

İkonlaşma oyunculuğun üzerinde yükselmez; oyuncu olarak yetkinleşilir. Gözleri ve tabii güzelliği üzerine kurulan Türkan Şoray imgesi, kendine de öykünür (Gözleri Ömre Bedel, Siyah Gözler, Tapılacak Kadın, Aşk Mabudesi...). Seyirci filmi izlemek yerine Türkan Şoray'a bakmaya gider. İkonlaşan her yılldız, imgesinin esiridir; imgesini devam ettirmek zorundadır. Devamlılık ise toplumsal değişimin kültürel ve tarihsel durumu içinde seyreder. Ancak bu seyir içinde yıldız kendi imgesiyle çatışmak durumunda kalır; burada risk almak zorundadır. Türkan Şoray "Mine" filminde, edindiği imgeye tamamen karşı çıkmış gibi görünse de gerçekte bu durum daha "dokunabilirlik", daha "dünyevilik" arayan mahalle kültürünün etik değerlerinden kopan 80'lerin sokaktaki insanını yakalar.

Türkan Şoray'ın 40 yılda arkada bıraktığı binlerce fotoğraf kendinden bağımsızlaşmış olup bizlerin birer "kimlik fotoğrafı" olmuştur. Yarattığı imge ise "Türkiye'nin poster portrelerinden" biridir.

Popüler kültür yediden yetmişe herkes içindir. Günlük yaşamın dokusunu oluşturan sıradan insanın hayatını işgal eder. Bunu da, tüketilebilir olanı "tadılabilirlik, dokunulabilirlik" duygusu içinde bir görselliğe büründürerek yapar.

Ulusal bir ikon, daha geniş bir dünyada imgesini yenileyebilir mi? Açıkşehir ve Karşı Sanat Çalışmaları olarak bizler bu görsel malzemelere bu çerçevede bakıyoruz. Hazırladığımız Türkan Şoray sergisi, var olan görsel malzemelerin bazılarının yeniden yorumlanması, bazılarının bizzat sanatçıların Türkan Şoray imgesi üzerine yeni üretimlerde bulunmasıyla oluşturuldu. Bu kitap sergi içinde bir parça olarak görülmelidir; esas olarak Yeşilçam Sokağı'nın kitabıdır.

İÇİNDEKİLER
Önsöz
Sultanın Gözleri (Murathan Mungan)
Türkan Şoray (Fatih Özgüven)
Türkan Şoray ya da Bir Serüvenin Eylem Haritası (Ünsal Oskay)
Türkan Şoray'ı Sevmek (Perihan Mağden)
Nalan, Mualla, Sabiha, Feride, Mine... (Tuğrul Eryılmaz)
Ma'bûde (Taner Ay)
Türkan Şoray Türk Sinemasında Bir Diva (Agah Özgüç)
Bir Özel Yaşam...
Ve Bir de Sinema
Türkan Şoray'ın Ödüllerinin Kronolojisi
Filmler

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat