Toplumsal Tarih Dergisi - Dosya: Nev-İcad Karagöz'ün Doğuşu - Sayı: 289 Ocak

Stok Kodu:
1199196760
Boyut:
22x30
Sayfa Sayısı:
96 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
0,00
1199196760
582760
Toplumsal Tarih Dergisi -  Dosya:  Nev-İcad Karagöz'ün Doğuşu - Sayı: 289      Ocak
Toplumsal Tarih Dergisi - Dosya: Nev-İcad Karagöz'ün Doğuşu - Sayı: 289 Ocak
0.00
Toplumsal Tarih dergisinin 289. sayısı çıktı!
Toplumsal Tarih'in okurlarına bir yeni yıl armağanı var: “İstanbul Sokak Satıcılarının Nidaları: 1900'lerin başından Bir Fotoğraf Albümü”. Albümde İstanbul sokaklarından çeşitli seyyar satıcıların fotoğrafları ve mallarını satmak için çıkardıkları seslerin notaları yer alıyor.

Ocak 2018 sayısı, Ahmet Akşit'in “Teodor Kasap, Kâtip Salih ve Ahmed Midhat: Nev-Îcâd Karagöz'ün Doğuşu” başlıklı makalesini kapağa taşıyor. Ahmet Akşit, 19. yüzyılın sonunda Karagöz'den ayrılarak ortaya çıkan yeni oyunlar ile bu oyunların baş temsilcisi Kâtip Salih'i ve yeniliklerini anlatıyor.

Zafer Toprak, Ekim Devrimi özel sayısında başlamış olduğu yazı dizisine “Ekim Devrimi, Lenin ve Aydınlık'ta (1921-1925) Marksist Kadınlar” ile devam ederek, Aydınlık'ta kadın Marksistlerin kadın sorunu ve Lenin üzerine yazılarına yer veriyor.

Cengiz Yolcu, “Sofya'da Medfun Bir Osmanlı Sultanı: V. Murad'ın Kızı Fatma Sultan” başlıklı yazısında V. Murad'ın kızı Fatma Sultan'ın ölüm tarihinin bilinenden aslında iki yıl öncesine çekilebileceğini görsel ve basılı malzemeyle kanıtlıyor.

Murat R. Şiviloğlu, “Muhafazakârlar İçin Masallar: Binbir Gece Masalları Nasıl Çevrilme(me)li?” başlıklı yazısında Ekrem Demirli başkanlığında bir ekip tarafından hazırlanan Binbir Gece Masalları edisyonuna eleştirel bir gözle bakıyor.

Emre Can Dağlıoğlu, “Yön Dergisi 1964 Rum Tehcirini Nasıl Gördü?” başlıklı yazısında Yön dergisi çevresinin ve sol siyasetin bu konudaki çizgisini aktarıyor.

Sinan Yıldırmaz, “93'ler Manifestosu ve Entelektüellerin Savaşı: ‘Savaş İçin Akademisyenler'” başlıklı yazısında 1. Dünya Savaşı'nda Almanya'nın “haklı savaşı”nı savunan manifestoyu ve imzacılarını anlatıyor.

Robert Schild, Kitabiyat yazısında Siren Bora'nın Gözlem Yayınevi'nden çıkan Anadolu Yahudileri-Ege'de Yahudi İzleri kitabını inceliyor.

Zerrin İren Boynudelik, Emine Önel Kurt, Çağla Ormanlar Ok, “Erkek Bacağını Giydirmek: Çorap” başlıklı yazılarında Avrupa Resminde Kılık Kıyafet konusunda bu kez erkek bacak giysisinin hangi aşamalardan geçtiğine yer veriyor.

Emine Şahin, dergide bu sayıdan itibaren yer almaya başlayan dünyadaki ve Türkiye'deki dijital arşivlerin tanıtımına “Katar Dijital Kütüphanesi” ile ilk katkıyı sağlıyor.

Edhem Eldem, L'Illustration'un 24 Şubat 1912 tarihli nüshasından “Kızıldeniz'de İtalyan Harekâtı” başlıklı makaleyi aktarıyor. Emel Seyhan “Osmanlı Basınında Yüz Yıl Önce Bu Ay” ile dergiye katkıda bulunmaya devam ediyor. Arkeologlar Derneği İstanbul Şubesi tarafından hazırlanan “Gözden Kaçanlar” dizisinde bu ay Hakan Taştan “Arkadius Sütunu'nun Ardından” başlıklı yazısıyla yer alıyor. Güncel haberlerde Berat Seçkin Demirok, Boğaziçi Üniversitesi Bizans Çalışmaları Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen “Anadolu'da Biz Bizans Kenti: Amorium” konferans ve sergisini anlatıyor.

Toplumsal Tarih dergisinin 289. sayısı çıktı!
Toplumsal Tarih'in okurlarına bir yeni yıl armağanı var: “İstanbul Sokak Satıcılarının Nidaları: 1900'lerin başından Bir Fotoğraf Albümü”. Albümde İstanbul sokaklarından çeşitli seyyar satıcıların fotoğrafları ve mallarını satmak için çıkardıkları seslerin notaları yer alıyor.

Ocak 2018 sayısı, Ahmet Akşit'in “Teodor Kasap, Kâtip Salih ve Ahmed Midhat: Nev-Îcâd Karagöz'ün Doğuşu” başlıklı makalesini kapağa taşıyor. Ahmet Akşit, 19. yüzyılın sonunda Karagöz'den ayrılarak ortaya çıkan yeni oyunlar ile bu oyunların baş temsilcisi Kâtip Salih'i ve yeniliklerini anlatıyor.

Zafer Toprak, Ekim Devrimi özel sayısında başlamış olduğu yazı dizisine “Ekim Devrimi, Lenin ve Aydınlık'ta (1921-1925) Marksist Kadınlar” ile devam ederek, Aydınlık'ta kadın Marksistlerin kadın sorunu ve Lenin üzerine yazılarına yer veriyor.

Cengiz Yolcu, “Sofya'da Medfun Bir Osmanlı Sultanı: V. Murad'ın Kızı Fatma Sultan” başlıklı yazısında V. Murad'ın kızı Fatma Sultan'ın ölüm tarihinin bilinenden aslında iki yıl öncesine çekilebileceğini görsel ve basılı malzemeyle kanıtlıyor.

Murat R. Şiviloğlu, “Muhafazakârlar İçin Masallar: Binbir Gece Masalları Nasıl Çevrilme(me)li?” başlıklı yazısında Ekrem Demirli başkanlığında bir ekip tarafından hazırlanan Binbir Gece Masalları edisyonuna eleştirel bir gözle bakıyor.

Emre Can Dağlıoğlu, “Yön Dergisi 1964 Rum Tehcirini Nasıl Gördü?” başlıklı yazısında Yön dergisi çevresinin ve sol siyasetin bu konudaki çizgisini aktarıyor.

Sinan Yıldırmaz, “93'ler Manifestosu ve Entelektüellerin Savaşı: ‘Savaş İçin Akademisyenler'” başlıklı yazısında 1. Dünya Savaşı'nda Almanya'nın “haklı savaşı”nı savunan manifestoyu ve imzacılarını anlatıyor.

Robert Schild, Kitabiyat yazısında Siren Bora'nın Gözlem Yayınevi'nden çıkan Anadolu Yahudileri-Ege'de Yahudi İzleri kitabını inceliyor.

Zerrin İren Boynudelik, Emine Önel Kurt, Çağla Ormanlar Ok, “Erkek Bacağını Giydirmek: Çorap” başlıklı yazılarında Avrupa Resminde Kılık Kıyafet konusunda bu kez erkek bacak giysisinin hangi aşamalardan geçtiğine yer veriyor.

Emine Şahin, dergide bu sayıdan itibaren yer almaya başlayan dünyadaki ve Türkiye'deki dijital arşivlerin tanıtımına “Katar Dijital Kütüphanesi” ile ilk katkıyı sağlıyor.

Edhem Eldem, L'Illustration'un 24 Şubat 1912 tarihli nüshasından “Kızıldeniz'de İtalyan Harekâtı” başlıklı makaleyi aktarıyor. Emel Seyhan “Osmanlı Basınında Yüz Yıl Önce Bu Ay” ile dergiye katkıda bulunmaya devam ediyor. Arkeologlar Derneği İstanbul Şubesi tarafından hazırlanan “Gözden Kaçanlar” dizisinde bu ay Hakan Taştan “Arkadius Sütunu'nun Ardından” başlıklı yazısıyla yer alıyor. Güncel haberlerde Berat Seçkin Demirok, Boğaziçi Üniversitesi Bizans Çalışmaları Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen “Anadolu'da Biz Bizans Kenti: Amorium” konferans ve sergisini anlatıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat