#smrgKİTABEVİ Tevfik Fikret: Hayatı, Sanatı, Şahsiyeti - 2005

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Bayrak Matbaası
ISBN-10:
9756403861
Hazırlayan:
Abdullah Uçman
Stok Kodu:
1199066023
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
109 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199066023
451956
Tevfik Fikret: Hayatı, Sanatı, Şahsiyeti -        2005
Tevfik Fikret: Hayatı, Sanatı, Şahsiyeti - 2005 #smrgKİTABEVİ
0.00
Yenileşme dönemi Türk şiirinin kurucularından biri kabul edilen Tevfik Fikret'in ölümünün 90. yılı münasebetiyle yayımlanan bu kitapta, Tevfik Fikret'in en samimi dostlarından biri olan Rıza Tevfik'in onun hakkında değişik zamanlarda yazmış olduğu yazılar bir araya getirilmiştir.

Rıza Tevfik, onun şiir hayatındaki "Sabah Ezanında", "Köyün Mezarlığında" ve "Asker Geçerken" gibi şiirlerden başlayarak "Gayyâ-yı Vücüd", "Sis", "Doksan Beşe Doğru" ve "Târih-i Kadîm" gibi şiirlere doğru uzanan çizgide açıkça görülen dinden sapma ve millî değerlerden uzaklaşma temâyülünün entelektüel bir buhran sonucu ortaya çıktığı kanaatindedir. Bu yüzden, Tevfik Fikret'in yirmi yaşlarında dinsiz olması ya da yirmi sene daha yaşaması hâlinde, bu krizi rahatça atlatabileceği düşüncesindedir.

Servet-i Fünûncuların şiir anlayışının Parnasse akımının ustaca taklidinden başka bir şey olmadığını ileri süren Rıza Tevfik, Tevfik Fikret'in de, çağdaşları arasında mükemmel bir Parnassien şair örneği olduğunu söyler.

Tevfik Fikret'i, aşırı hassasiyeti, inceliği ve ferdiyetçiliği bakımından Fransız Parnassien şairlerinden Leconte de Lisle'e benzeten Rıza Tevfik, onun özellikle "Heykel-i Sa'y" adlı şiirinde, bizzat kendisinin rûhî ve bedenî hastalıklarla dolu olan hayat hikâyesini anlattığını ifade eder. (Arka kapaktan)

Yenileşme dönemi Türk şiirinin kurucularından biri kabul edilen Tevfik Fikret'in ölümünün 90. yılı münasebetiyle yayımlanan bu kitapta, Tevfik Fikret'in en samimi dostlarından biri olan Rıza Tevfik'in onun hakkında değişik zamanlarda yazmış olduğu yazılar bir araya getirilmiştir.

Rıza Tevfik, onun şiir hayatındaki "Sabah Ezanında", "Köyün Mezarlığında" ve "Asker Geçerken" gibi şiirlerden başlayarak "Gayyâ-yı Vücüd", "Sis", "Doksan Beşe Doğru" ve "Târih-i Kadîm" gibi şiirlere doğru uzanan çizgide açıkça görülen dinden sapma ve millî değerlerden uzaklaşma temâyülünün entelektüel bir buhran sonucu ortaya çıktığı kanaatindedir. Bu yüzden, Tevfik Fikret'in yirmi yaşlarında dinsiz olması ya da yirmi sene daha yaşaması hâlinde, bu krizi rahatça atlatabileceği düşüncesindedir.

Servet-i Fünûncuların şiir anlayışının Parnasse akımının ustaca taklidinden başka bir şey olmadığını ileri süren Rıza Tevfik, Tevfik Fikret'in de, çağdaşları arasında mükemmel bir Parnassien şair örneği olduğunu söyler.

Tevfik Fikret'i, aşırı hassasiyeti, inceliği ve ferdiyetçiliği bakımından Fransız Parnassien şairlerinden Leconte de Lisle'e benzeten Rıza Tevfik, onun özellikle "Heykel-i Sa'y" adlı şiirinde, bizzat kendisinin rûhî ve bedenî hastalıklarla dolu olan hayat hikâyesini anlattığını ifade eder. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat