#smrgSAHAF Teorik İktisadın Unsurları -

Stok Kodu:
1199071491
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
XIV + 263
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1946
Çeviren:
Çev. Rauf A. Eğilmez
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199071491
457393
Teorik İktisadın Unsurları -
Teorik İktisadın Unsurları - #smrgSAHAF
0.00
Kıymet teorisi başlığından evvel "teorik iktisadın unsurları" kelimelerini kullanmak arzusundan kendimi alamadım. Zira kıymet teorisi, gerçekte, iktisat teorisinin özünü teşkil etmektedir. Keza, her türlü teknolojik, tarihî ve istatistik bilgileri istiyerek kitabımın dışında bıraktığımı belirtmek için de teori kelimesi üzerinde İsrar ettim. Tretelerde, yahut tatbikî iktisada müteallik eserlerde bu gibi bilgilere yer verilmesi faydalı, hattâ zarurî olmakla beraber iktisadî vakıa hakkında vazih ve isabetli bir görüş elde etmek istiyen nazariyeci biribirine az çok muvazi olan yollarda oyalanmaktan çekinmelidir. Bütün dikkatini, esasen yeter derecede çetin olan teori üzerine teknif etmeli, kendisini, Pantaleoni'nin mahz iktisat (economie pure) dediği şeye vermelidir. Bu suretle ders çok mücerret ve belki de oldukça yavan bir hale gelirse de orta derecede bir talebenin anlama kabiliyetini aşmadığı gibi içice girmiş olan iktisadî vakıaların derinliklerine nüfuz etmek istiyenlere de takibedecekleri istikamet hususunda kuvvetli bir rehber olabilir.

Şu noktayı da işaret etmek isterim ki, izahlarımda vuzuha pek ziyade ehemmiyet verdim, İktisat ilminin en müşkül kavramlarını dahi vazıh bir şekilde ifade etmeyi izzeti nefis meselesi addettim. Kıymet teorisini içinden çıkılmaz bir hale sokan müphem ve metafizik kavramları kitabımdan uzaklaştırdım. Mübadele kıymeti kavramı ile iktifa ettim ve bu husustaki endişemi, bana daima "iktisadî malların faydası" teriminin lüzumsuz bir müteradifi gibi görünen istimal kıymeti kavramını bertaraf edecek kadar ileri götürdüm.

Diğer taraftan, kitabımın, kıymet teorisinin bütün bahislerini ihtiva etmediğini itiraf etmek zorundayım. Meselâ, kıymet teorisinin bölümlerinden birini teşkil ettiği muhakkak olan inkısam teorisi sükûtla geçilmiştir. Filhakika, bu teorinin yeter derecede geliştirilmesi bu serideki eserlerin mutad büyüklüğü ile uygun görülmemiştir. Bununla beraber, bu mevzuuda mükemmel ve anlaşılması kolay eserler esasen mevcuttur. -Umberto Ricci (Önsözden)

Kıymet teorisi başlığından evvel "teorik iktisadın unsurları" kelimelerini kullanmak arzusundan kendimi alamadım. Zira kıymet teorisi, gerçekte, iktisat teorisinin özünü teşkil etmektedir. Keza, her türlü teknolojik, tarihî ve istatistik bilgileri istiyerek kitabımın dışında bıraktığımı belirtmek için de teori kelimesi üzerinde İsrar ettim. Tretelerde, yahut tatbikî iktisada müteallik eserlerde bu gibi bilgilere yer verilmesi faydalı, hattâ zarurî olmakla beraber iktisadî vakıa hakkında vazih ve isabetli bir görüş elde etmek istiyen nazariyeci biribirine az çok muvazi olan yollarda oyalanmaktan çekinmelidir. Bütün dikkatini, esasen yeter derecede çetin olan teori üzerine teknif etmeli, kendisini, Pantaleoni'nin mahz iktisat (economie pure) dediği şeye vermelidir. Bu suretle ders çok mücerret ve belki de oldukça yavan bir hale gelirse de orta derecede bir talebenin anlama kabiliyetini aşmadığı gibi içice girmiş olan iktisadî vakıaların derinliklerine nüfuz etmek istiyenlere de takibedecekleri istikamet hususunda kuvvetli bir rehber olabilir.

Şu noktayı da işaret etmek isterim ki, izahlarımda vuzuha pek ziyade ehemmiyet verdim, İktisat ilminin en müşkül kavramlarını dahi vazıh bir şekilde ifade etmeyi izzeti nefis meselesi addettim. Kıymet teorisini içinden çıkılmaz bir hale sokan müphem ve metafizik kavramları kitabımdan uzaklaştırdım. Mübadele kıymeti kavramı ile iktifa ettim ve bu husustaki endişemi, bana daima "iktisadî malların faydası" teriminin lüzumsuz bir müteradifi gibi görünen istimal kıymeti kavramını bertaraf edecek kadar ileri götürdüm.

Diğer taraftan, kitabımın, kıymet teorisinin bütün bahislerini ihtiva etmediğini itiraf etmek zorundayım. Meselâ, kıymet teorisinin bölümlerinden birini teşkil ettiği muhakkak olan inkısam teorisi sükûtla geçilmiştir. Filhakika, bu teorinin yeter derecede geliştirilmesi bu serideki eserlerin mutad büyüklüğü ile uygun görülmemiştir. Bununla beraber, bu mevzuuda mükemmel ve anlaşılması kolay eserler esasen mevcuttur. -Umberto Ricci (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat