#smrgKİTABEVİ Televizyonda Gerçeklik Algısı -

Stok Kodu:
1199162587
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
240 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199162587
548741
Televizyonda Gerçeklik Algısı -
Televizyonda Gerçeklik Algısı - #smrgKİTABEVİ
0.00
“Günümüzde insanoğlu ‘nesnel gerçeklik'i çoğu zaman televizyonun piyasa koşulları adına, teknik imkânlarla kodlanmış iletileri üzerinden dolayımlayarak alımlar. Kurmaca bi rgerçeklik içerisinde, kimi kimliklerin ön plana çıkarılarak sıradanlaştırıldığı, kimi olayların bağlamdan kopuk kesitler halinde sunulduğu gözardı edilir. Dolayısıyla, medyatik gerçeklik kurgusu içinde yeniden inşa edile ntelevizyon haberleri, çoğu zaman nesnel gerçekliğin önüne geçer.”

“Televizyonun dinamikleri, hayatın kendisine tanıklık etme hissini başarıyla tetiklemektedir. Bu durum izleyicideki ‘haber gerçeği yansıtır', ‘kamera gerçekliğe tanıklık eder' önkabulleriyle birleşince bir yanılsamayı beraberinde getirir; gerçekliğe sahip olmanın, onu hapsetmenin yanılsamasını. Görüntüler ise bunu yarattıkları için hâlâ ‘büyülü'dürler.”

“İşte bu çalışmada televizyo niletisi üzerinden kurulan ‘gerçeklik' incelenmiştir. Kitle iletişim araçları, özellikle de televizyon, gerçekliği yeniden inşa etmektedir. Bu yeniden yapılandırma sürecinde yayın politikaları, ideoloji, ekonomik bağlantılar kadar televizyonun kendi yayın dinamikleri de (eşzamanlılık, ışık, açı, vb.) önemli rol oynamaktadır.”

“Günümüzde insanoğlu ‘nesnel gerçeklik'i çoğu zaman televizyonun piyasa koşulları adına, teknik imkânlarla kodlanmış iletileri üzerinden dolayımlayarak alımlar. Kurmaca bi rgerçeklik içerisinde, kimi kimliklerin ön plana çıkarılarak sıradanlaştırıldığı, kimi olayların bağlamdan kopuk kesitler halinde sunulduğu gözardı edilir. Dolayısıyla, medyatik gerçeklik kurgusu içinde yeniden inşa edile ntelevizyon haberleri, çoğu zaman nesnel gerçekliğin önüne geçer.”

“Televizyonun dinamikleri, hayatın kendisine tanıklık etme hissini başarıyla tetiklemektedir. Bu durum izleyicideki ‘haber gerçeği yansıtır', ‘kamera gerçekliğe tanıklık eder' önkabulleriyle birleşince bir yanılsamayı beraberinde getirir; gerçekliğe sahip olmanın, onu hapsetmenin yanılsamasını. Görüntüler ise bunu yarattıkları için hâlâ ‘büyülü'dürler.”

“İşte bu çalışmada televizyo niletisi üzerinden kurulan ‘gerçeklik' incelenmiştir. Kitle iletişim araçları, özellikle de televizyon, gerçekliği yeniden inşa etmektedir. Bu yeniden yapılandırma sürecinde yayın politikaları, ideoloji, ekonomik bağlantılar kadar televizyonun kendi yayın dinamikleri de (eşzamanlılık, ışık, açı, vb.) önemli rol oynamaktadır.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat