#smrgSAHAF Suçsuz Laleler -

Stok Kodu:
1199065590
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
98 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1996
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199065590
451527
Suçsuz Laleler -
Suçsuz Laleler - #smrgSAHAF
0.00
1943 yılında İstanbul'da doğan Üstün Akmen 1963'ten beri yazmakta. "Evrim", "Dönem", "Yeni İnsan" ve "Soyut"ta, var olan biçemin donmuşluğuna, katılığına tepki içeren öyküler, poeme-prose ve denemeler yazdı. Biçimde serbestlik, düş gücü ve özgür bir anlayış benimsedi.1988 yılının ilk yarısında "Cumhuriyet" gazetesinin "Pazar Yazıları"nda göründü. Bu köşedeki yazılarının toplandığı "Çarşafın Gizlediği Dişilik" adlı kitabı 1991 yılında Yalçın Yayınları arasında yayımlandı. İkinci basımı Ağustos 1992'de yapılan bu kitapta yer alan kimi yazılarda da, postmodernizmin izleri görülmektedir. Öykülerinde evrensellik yerine genellikle, parçalanmış bir toplumun tekil öznelerine yer veren Akmen, anlatı düzenini bilinçli bir biçimde bozarak, okurun yorum ve yaratma sürecine bir ölçüde katılımını sağlamaya çalışmaktadır...

Üstün Akmen, modern sanatın 1950'lerin sonunda artık kurumlaştığı ve yaratıcılığının sona erdiği savına katıldığını söylüyor ve: "Geleneği yadsımadan onun eski biçimlerini yerine göre değiştirerek gerçeği sorgulamaktayım" diyor. (Arka kapaktan)

1943 yılında İstanbul'da doğan Üstün Akmen 1963'ten beri yazmakta. "Evrim", "Dönem", "Yeni İnsan" ve "Soyut"ta, var olan biçemin donmuşluğuna, katılığına tepki içeren öyküler, poeme-prose ve denemeler yazdı. Biçimde serbestlik, düş gücü ve özgür bir anlayış benimsedi.1988 yılının ilk yarısında "Cumhuriyet" gazetesinin "Pazar Yazıları"nda göründü. Bu köşedeki yazılarının toplandığı "Çarşafın Gizlediği Dişilik" adlı kitabı 1991 yılında Yalçın Yayınları arasında yayımlandı. İkinci basımı Ağustos 1992'de yapılan bu kitapta yer alan kimi yazılarda da, postmodernizmin izleri görülmektedir. Öykülerinde evrensellik yerine genellikle, parçalanmış bir toplumun tekil öznelerine yer veren Akmen, anlatı düzenini bilinçli bir biçimde bozarak, okurun yorum ve yaratma sürecine bir ölçüde katılımını sağlamaya çalışmaktadır...

Üstün Akmen, modern sanatın 1950'lerin sonunda artık kurumlaştığı ve yaratıcılığının sona erdiği savına katıldığını söylüyor ve: "Geleneği yadsımadan onun eski biçimlerini yerine göre değiştirerek gerçeği sorgulamaktayım" diyor. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat