#smrgKİTABEVİ Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş-

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Şan Ofset Matbaacılı
Dizi Adı:
Bilişim
ISBN-10:
9786059679299
Kargoya Teslim Süresi:
3&8
Stok Kodu:
1199189466
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
408 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2020
Çeviren:
Diyar Saraçoğlu, İlker Kalaycı
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Social Media: A Critical Introduction
Kategori:
indirimli
277,50
Taksitli fiyat: 9 x 33,92
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199189466
575501
Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş-
Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş- #smrgKİTABEVİ
277.50
Milyarlara varan kullanıcılara sahip olan sosyal medya platformlarının ekonomi politiği nasıl işliyor? Sosyal medya platformları ne tür iktidar yapılarını barındırıyor? Bu platformları kullanırken gizliliğimiz güvence altında mı? Ticari amaçları olmayan, kâr amacı gütmeyen bir sosyal medya mümkün mü?

Christian Fuchs bu ve daha fazlasına yanıt ararken eleştiri oklarını sosyal medya dünyasına yöneltiyor. Sosyal medyayı eleştirel olarak incelerken bizleri sosyoloji kuramları, Marksist ekonomi politik, katılım kültürü ve kamusal alan gibi farklı uğrakları olan bir yolculuğa çıkarıyor. Başka bir dünya mümkün ise başka bir İnternet ve başka bir sosyal medyanın da mümkün olduğunu kulaklarımıza fısıldıyor.

Sosyal medya, bir araç olarak var olmasını aşan anlamlara sahip günümüzde. Tekil kullanıcılar, “önemli” isimler, kamu kurumları, geleneksel haber platformları ve büyük şirketler bu alanda farklı şekillerde var oluyorlar. Yeni bir enformasyon ve haber edinmek için çoğunlukla ilk olarak bu platformlara başvuruluyor, insanlar sosyal ilişkilerini onlar üzerinden yürütüyor, birçok protesto gösterisi onlar üzerinden örgütleniyor. Çok farklı sayıda amaç için kullanım ve farklı kitleleri bir arada barındırma bu platformların temel karakteristikleri sayılıyor. Peki milyarlara varan kullanıcı sayılarına sahip olan bu platformlar ekonomik olarak nasıl ayakta kalıyor? Facebook, Twitter ve Google gibi platformlar kapitalist birer şirketlerse kimleri, nasıl sömürüyorlar? Bu platformlar ne tür iktidar yapılarını barındırıyorlar? Bu platformları kullanırken gizliliğimiz güvence altında mı? “Kâr amacı gütmeyen bir internet ansiklopedisi” olan Wikipedia'nın ekonomi politiği nasıl işliyor?

Christian Fuchs, Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş başlığını taşıyan bu kitabında bu sorulara eleştirel yanıtlar ararken farklı kuramsal zeminlere ve tartışmalara değiniyor. Bu inceleme yolculuğu, kimi zaman sosyoloji yaklaşımlarına (Durkheim, Weber, Marx ve Tönnies) uğrarken kimi zaman da katılım kültürü (Henry Jenkins) veya kamusal alan (Jürgen Habermas) gibi tartışmaları temel alıyor. Bu yaklaşım da, son zamanlarda sayıları iyice artan, sosyal medyanın etkilerinin ve gücünün tartışıldığı çalışmaların yanında kendi çalışmasının özgün ve eleştirel bir yer edinmesini sağlıyor.

Bu eleştirel yaklaşım başka bir dünyanın mümkünlüğünün kapılarını aralarken dijital dünyanın olanaklarının da es geçilmemesi gerektiğini belirtiyor. WikiLeaks gibi iktidarı içeriden sarsan Truva atlarına, Wikipedia gibi dijital dünyada birlikte üretimi mümkün kılan mecraların önemine ve onları diğer platformlardan ayıran özelliklerine ve kısacası başka bir “sosyal medya”nın mümkün olduğuna değiniliyor.

Milyarlara varan kullanıcılara sahip olan sosyal medya platformlarının ekonomi politiği nasıl işliyor? Sosyal medya platformları ne tür iktidar yapılarını barındırıyor? Bu platformları kullanırken gizliliğimiz güvence altında mı? Ticari amaçları olmayan, kâr amacı gütmeyen bir sosyal medya mümkün mü?

Christian Fuchs bu ve daha fazlasına yanıt ararken eleştiri oklarını sosyal medya dünyasına yöneltiyor. Sosyal medyayı eleştirel olarak incelerken bizleri sosyoloji kuramları, Marksist ekonomi politik, katılım kültürü ve kamusal alan gibi farklı uğrakları olan bir yolculuğa çıkarıyor. Başka bir dünya mümkün ise başka bir İnternet ve başka bir sosyal medyanın da mümkün olduğunu kulaklarımıza fısıldıyor.

Sosyal medya, bir araç olarak var olmasını aşan anlamlara sahip günümüzde. Tekil kullanıcılar, “önemli” isimler, kamu kurumları, geleneksel haber platformları ve büyük şirketler bu alanda farklı şekillerde var oluyorlar. Yeni bir enformasyon ve haber edinmek için çoğunlukla ilk olarak bu platformlara başvuruluyor, insanlar sosyal ilişkilerini onlar üzerinden yürütüyor, birçok protesto gösterisi onlar üzerinden örgütleniyor. Çok farklı sayıda amaç için kullanım ve farklı kitleleri bir arada barındırma bu platformların temel karakteristikleri sayılıyor. Peki milyarlara varan kullanıcı sayılarına sahip olan bu platformlar ekonomik olarak nasıl ayakta kalıyor? Facebook, Twitter ve Google gibi platformlar kapitalist birer şirketlerse kimleri, nasıl sömürüyorlar? Bu platformlar ne tür iktidar yapılarını barındırıyorlar? Bu platformları kullanırken gizliliğimiz güvence altında mı? “Kâr amacı gütmeyen bir internet ansiklopedisi” olan Wikipedia'nın ekonomi politiği nasıl işliyor?

Christian Fuchs, Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş başlığını taşıyan bu kitabında bu sorulara eleştirel yanıtlar ararken farklı kuramsal zeminlere ve tartışmalara değiniyor. Bu inceleme yolculuğu, kimi zaman sosyoloji yaklaşımlarına (Durkheim, Weber, Marx ve Tönnies) uğrarken kimi zaman da katılım kültürü (Henry Jenkins) veya kamusal alan (Jürgen Habermas) gibi tartışmaları temel alıyor. Bu yaklaşım da, son zamanlarda sayıları iyice artan, sosyal medyanın etkilerinin ve gücünün tartışıldığı çalışmaların yanında kendi çalışmasının özgün ve eleştirel bir yer edinmesini sağlıyor.

Bu eleştirel yaklaşım başka bir dünyanın mümkünlüğünün kapılarını aralarken dijital dünyanın olanaklarının da es geçilmemesi gerektiğini belirtiyor. WikiLeaks gibi iktidarı içeriden sarsan Truva atlarına, Wikipedia gibi dijital dünyada birlikte üretimi mümkün kılan mecraların önemine ve onları diğer platformlardan ayıran özelliklerine ve kısacası başka bir “sosyal medya”nın mümkün olduğuna değiniliyor.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 144,30    288,60   
3 98,05    294,15   
6 49,95    299,70   
9 33,92    305,25   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 277,50    277,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat