Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%20
Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler Mike Wayne Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler Mike Wayne

#smrgKİTABEVİSinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler

Liste Fiyatı : 25,00
İndirimli Fiyat : 20,00
Kazancınız : 5,00
%20
Temin süresi 6 gündür.
9789944492607
142311
Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler
Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler #smrgKİTABEVİ
Deki Yayınevi
20.00
Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin "serbest" pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler; Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri -Mike Wayne- Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema -Ester Leslie- Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası -Marcia Landy- Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek -Deborah Philips- Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu -Mike Wayne- 'Başarmak': Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak -Anna Kornbluh- Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması -Colin McArthur- Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood -Douglas Gomery- Hollywood, Kültür Politikası Kalesi -Toby Miller- Kuzey Kore'de Devlet Sineması ve Pasif Devrim -Hyangjin Lee- Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimou'nun Qui Ju'nun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik -Xudong Zhang- Devrim Sinemaları: 1920'lerde Rusya, 1960'larda Küba -Michael Chanan- (Tanıtım Bülteninden)
  • Açıklama
    • Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin "serbest" pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler; Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri -Mike Wayne- Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema -Ester Leslie- Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası -Marcia Landy- Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek -Deborah Philips- Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu -Mike Wayne- 'Başarmak': Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak -Anna Kornbluh- Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması -Colin McArthur- Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood -Douglas Gomery- Hollywood, Kültür Politikası Kalesi -Toby Miller- Kuzey Kore'de Devlet Sineması ve Pasif Devrim -Hyangjin Lee- Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimou'nun Qui Ju'nun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik -Xudong Zhang- Devrim Sinemaları: 1920'lerde Rusya, 1960'larda Küba -Michael Chanan- (Tanıtım Bülteninden)
      Stok Kodu
      :
      9789944492607
      Boyut
      :
      14x21
      Sayfa Sayısı
      :
      244 s.
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2012
      Çeviren
      :
      Ertan Yılmaz
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Türkçe
      Dili
      :
      Türkçe
      142311    Mike Wayne    Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler     Deki Yayınevi        #smrgÇEVİRİ    Sinema    Sanat   Eleştiri    Araştırma    İnceleme                           
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat