#smrgSAHAF Şiir Tahlilleri 2: Cumhuriyet Devri Türk Şiiri - 1965

Basıldığı Matbaa:
Baha Matbaası
Stok Kodu:
1199065673
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
XI + 368 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1965
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199065673
451610
Şiir Tahlilleri 2: Cumhuriyet Devri Türk Şiiri -        1965
Şiir Tahlilleri 2: Cumhuriyet Devri Türk Şiiri - 1965 #smrgSAHAF
0.00
Cumhuriyet devri Türk şiiri, muhteva, şekil, üslûp bakımından çok değişik meseleler ihtiva eder. Geniş okuyucu zümresi, yapılan yeniliklerden bir çoğunu henüz tamamiyle kavramış ve hazmetmiş değildir. Bunda kabahat, şâirlerden ve okuyuculardan ziyade, tenkidçilerdedir. Tenkidin başlıca fonksiyonlarından biri, sanat sahasında yapılan yeniliklerin mânâ ve önemini geniş okuyucu zümresine açıklamaktır. Geniş okuyucu zümresi her yerde umumiyetle muhafazakârdır. Kendi meseleleriyle meşgul olan sanatkâr, her zaman yapmak istediklerini anlatamaz veya buna lüzum görmez. Bu iş her şeyden önce tenkidçiye düşer. Türkiye'de yeni şürin geniş zümre tarafından tanınmamasında, yerleşmiş peşin hükümlerle beraber canlı, iyi niyetli ve anlayışlı bir tenkid faaliyetinin bulunmayışının da rolü vardır. Öğreticiliği hakir gören tenkidçiler, edebiyat yapmakta adeta şâirlerle yarışa çıkıyorlar. Bizce bu gülünç bir davranıştır. Tenkid hiç bir zaman sanat eserinin yerini alamaz. Ona düşen, bütün dikkatini esere çevirmek, onu anlamaya çalışmak ve aydınlatmaktır. (Önsözden)
Cumhuriyet devri Türk şiiri, muhteva, şekil, üslûp bakımından çok değişik meseleler ihtiva eder. Geniş okuyucu zümresi, yapılan yeniliklerden bir çoğunu henüz tamamiyle kavramış ve hazmetmiş değildir. Bunda kabahat, şâirlerden ve okuyuculardan ziyade, tenkidçilerdedir. Tenkidin başlıca fonksiyonlarından biri, sanat sahasında yapılan yeniliklerin mânâ ve önemini geniş okuyucu zümresine açıklamaktır. Geniş okuyucu zümresi her yerde umumiyetle muhafazakârdır. Kendi meseleleriyle meşgul olan sanatkâr, her zaman yapmak istediklerini anlatamaz veya buna lüzum görmez. Bu iş her şeyden önce tenkidçiye düşer. Türkiye'de yeni şürin geniş zümre tarafından tanınmamasında, yerleşmiş peşin hükümlerle beraber canlı, iyi niyetli ve anlayışlı bir tenkid faaliyetinin bulunmayışının da rolü vardır. Öğreticiliği hakir gören tenkidçiler, edebiyat yapmakta adeta şâirlerle yarışa çıkıyorlar. Bizce bu gülünç bir davranıştır. Tenkid hiç bir zaman sanat eserinin yerini alamaz. Ona düşen, bütün dikkatini esere çevirmek, onu anlamaya çalışmak ve aydınlatmaktır. (Önsözden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat