#smrgKİTABEVİ Sebastian ya da Güçlü Tutkular (Avignon Beşlisi 4) -

Stok Kodu:
1199013333
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
192 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Ülker İnce
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199013333
399494
Sebastian ya da Güçlü Tutkular (Avignon Beşlisi 4) -
Sebastian ya da Güçlü Tutkular (Avignon Beşlisi 4) - #smrgKİTABEVİ
0.00
Monsieur, Livia ve Contance'tan sonra Sebastian, Avigonon Beşlisi'nin dördüncü kitabı oluyor. Yakında yayınlayacağımız beşinci kitap 'Quinx' ile, bu beşli tamamlanıyor. Lawrence Durrel İskenderiye Dörtlüsü'nde 'aşk' ilişkilerii konu aldığını, araştırdığını yazıyordu. 'Avignon Beşlisi'nde ise aşk kadar ağırlıklı 'ölüm' var: Ölmek ve öldürmek, bilinçli kılıklarda karşımıza çıkan ölüm. Bir bilinirci (gnostik) ve Mısır'daki bir intihar derneğinin üyesi olan Affad'ın deyimiyle 'korkunç derecede çekici', 'insanları devindiren' bir 'tutku' olan ölüm. Böylece Durrell'in roman dünyasının ekseni, aşk ile ölüm kutuplarının arasına yerleştirilmiş görünüyor. Kuşkusuz tek eksen bu değil, Doğu-Batı ekseni de ta başından beri söz konusu. Sebastian'da Lawrence Durell , İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa'sı bağlamında Batı uygarlığını açıkça ve sert bir biçimde eleştiriyor, hatta bu uygarlığın hastalıklarına çeşitli tanılar koyuyor. Ama Batı'yı eleştiriken Doğu'yu bir seçenek olarak sunduğu söylenebilir mi? Buna evet demek güç. Çünkü Durell'ın Avrupa romanı olduğunu söylediği Dörtlü gibi Beşli'nin de bir ayağı Avrupa'da, bir ayağı Mısır'da. Bu iki dünya, hep yan yana ve iç içe; birbirini iten iki kutuptan çok; değişik bir hareketin eksenin oluşturur görünümündeler. Kadın ile erkek arasındakai en kusursuz cinsellik ve aşkı, Durell'ın Mısırlı Affad ile İngiliz Canotance'a bağışlamış olmasının anlamı bu olsa gerek.
Monsieur, Livia ve Contance'tan sonra Sebastian, Avigonon Beşlisi'nin dördüncü kitabı oluyor. Yakında yayınlayacağımız beşinci kitap 'Quinx' ile, bu beşli tamamlanıyor. Lawrence Durrel İskenderiye Dörtlüsü'nde 'aşk' ilişkilerii konu aldığını, araştırdığını yazıyordu. 'Avignon Beşlisi'nde ise aşk kadar ağırlıklı 'ölüm' var: Ölmek ve öldürmek, bilinçli kılıklarda karşımıza çıkan ölüm. Bir bilinirci (gnostik) ve Mısır'daki bir intihar derneğinin üyesi olan Affad'ın deyimiyle 'korkunç derecede çekici', 'insanları devindiren' bir 'tutku' olan ölüm. Böylece Durrell'in roman dünyasının ekseni, aşk ile ölüm kutuplarının arasına yerleştirilmiş görünüyor. Kuşkusuz tek eksen bu değil, Doğu-Batı ekseni de ta başından beri söz konusu. Sebastian'da Lawrence Durell , İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa'sı bağlamında Batı uygarlığını açıkça ve sert bir biçimde eleştiriyor, hatta bu uygarlığın hastalıklarına çeşitli tanılar koyuyor. Ama Batı'yı eleştiriken Doğu'yu bir seçenek olarak sunduğu söylenebilir mi? Buna evet demek güç. Çünkü Durell'ın Avrupa romanı olduğunu söylediği Dörtlü gibi Beşli'nin de bir ayağı Avrupa'da, bir ayağı Mısır'da. Bu iki dünya, hep yan yana ve iç içe; birbirini iten iki kutuptan çok; değişik bir hareketin eksenin oluşturur görünümündeler. Kadın ile erkek arasındakai en kusursuz cinsellik ve aşkı, Durell'ın Mısırlı Affad ile İngiliz Canotance'a bağışlamış olmasının anlamı bu olsa gerek.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat