#smrgKİTABEVİ Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat -

Kapak Tasarım:
Artemis İren
Kondisyon:
Yeni
ISBN-10:
9786051400501
Stok Kodu:
1199177039
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
232 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199177039
563143
Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat -
Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat - #smrgKİTABEVİ
0.00
Görsel tasarım, görülebilen unsurları birbirlerinden ayıran, farklı kılan en temel özelliktir. Reklam da, bir ürünü benzerlerinin arasından öne çıkartmayı hedeflemesi nedeniyle tasarım kavramıyla iç içe yaşar. Bu doğrultuda da görsel tasarım, görsel reklamlar için hayatidir. Görsel yönü iyi tasarlanmamış bir reklam, ticari alanda da başarısızlığa neden olur.

Reklamı görsel açıdan tasarlarken çeşitli kuralları bilmek ve bu kuralları uygulamak, yapılan işi her zaman kolaylaştıran, işin etki kalitesini artıran bir etkendir. Ancak kuralların yaratıcılığı sınırlayan duvarlar olduğuna dair olan yaygın kanı, reklamın görsel anlamda tasarımına ilişkin belirgin kurallar oluşturulmasının önündeki en büyük engeldir. Gerçekte ise tüm tasarımcıların farkında olarak ya da olmayarak uyduğu belirli kurallar vardır. Görsel tasarım bir anlatım dilidir ve her dilin mutlaka kuralları olmalıdır. Reklamda Görsel Tasarım, bu açıdan değerlendirildiğinde, reklamda görsel tasarımın görünen ve görünmeyen kurallarını farklı açılardan mercek altına alarak bu alandaki önemli bir kaynak eksikliğini gidermeyi hedeflemektedir.

Görsel tasarım, görülebilen unsurları birbirlerinden ayıran, farklı kılan en temel özelliktir. Reklam da, bir ürünü benzerlerinin arasından öne çıkartmayı hedeflemesi nedeniyle tasarım kavramıyla iç içe yaşar. Bu doğrultuda da görsel tasarım, görsel reklamlar için hayatidir. Görsel yönü iyi tasarlanmamış bir reklam, ticari alanda da başarısızlığa neden olur.

Reklamı görsel açıdan tasarlarken çeşitli kuralları bilmek ve bu kuralları uygulamak, yapılan işi her zaman kolaylaştıran, işin etki kalitesini artıran bir etkendir. Ancak kuralların yaratıcılığı sınırlayan duvarlar olduğuna dair olan yaygın kanı, reklamın görsel anlamda tasarımına ilişkin belirgin kurallar oluşturulmasının önündeki en büyük engeldir. Gerçekte ise tüm tasarımcıların farkında olarak ya da olmayarak uyduğu belirli kurallar vardır. Görsel tasarım bir anlatım dilidir ve her dilin mutlaka kuralları olmalıdır. Reklamda Görsel Tasarım, bu açıdan değerlendirildiğinde, reklamda görsel tasarımın görünen ve görünmeyen kurallarını farklı açılardan mercek altına alarak bu alandaki önemli bir kaynak eksikliğini gidermeyi hedeflemektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat