#smrgKİTABEVİ Naum Tiyatrosu: 19. Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası- 2021

Kondisyon:
Yeni
Dizi Adı:
Sanat 165
ISBN-10:
9750818011
Kargoya Teslim Süresi:
3&8
Stok Kodu:
1199154981
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
408 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199154981
541136
Naum Tiyatrosu: 19. Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası-       2021
Naum Tiyatrosu: 19. Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası- 2021 #smrgKİTABEVİ
0.00
İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulu'nda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlu'ndaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı. Bugün yerinde Çiçek Pasajı'nın bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848'de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecid'in de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbul'da opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti. Emre Aracı'nın yerli ve yabancı pek çok kaynağı tarayıp, arşiv belgelerini inceleyerek bir araya getirdiği bu kaynak kitapta, Naum Tiyatrosu inşaatından yok oluşuna, sanatçı profilinden seyirci mozaiğine, sahnelenen opera repertuvarından varyete temsillerine, karnaval balolarından yaşanan skandallara kadar pek çok değişik yönüyle ilk defa kapsamlı bir şekilde ele alınıyor.
İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulu'nda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlu'ndaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı. Bugün yerinde Çiçek Pasajı'nın bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848'de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecid'in de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbul'da opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti. Emre Aracı'nın yerli ve yabancı pek çok kaynağı tarayıp, arşiv belgelerini inceleyerek bir araya getirdiği bu kaynak kitapta, Naum Tiyatrosu inşaatından yok oluşuna, sanatçı profilinden seyirci mozaiğine, sahnelenen opera repertuvarından varyete temsillerine, karnaval balolarından yaşanan skandallara kadar pek çok değişik yönüyle ilk defa kapsamlı bir şekilde ele alınıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat