#smrgKİTABEVİ Medya ve Modernlik -

Stok Kodu:
1199016289
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
344 s
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199016289
402412
Medya ve Modernlik -
Medya ve Modernlik - #smrgKİTABEVİ
0.00
İçerik olarak medya ve toplum, iletişim ve toplum ya da medya sosyolojisi ve iletişim sosyolojisi konularına denk düşen Medya ve Modernlik adlı bu kitaptaki yazılar interdisipliner bir özelliğe sahip olan iletişim bilimleri alanında yazılmışlardır. Geleneksel ya da yeni medyanın modernite ile olan organik ve çok yönlü ilgisini işleyen makaleler esnek kapitalizm sürecinde insanın esnekleşen kişiliği, bir iletişim sorunu olarak artan yalnızlıklar ve yitirilen uzlet, gelişen iletişim teknolojileri ve iletişimsizlik, küresel kitle kültürü, televizyon izleyiciliği, reklam ve obezite bağı, küresel çocuk medyasında Sünger Bob, internet haberlerinde kaçak göçmenler, modernitenin ve medyanın şiddeti, Odysseus ve modern birey, Nietzsche'nin olumlamacılığı ve sanat tutkusu, popüler kültür ve gösteri konularını içermekte, Sunuş yazısında ise medya ve modernite arasındaki bağ ile yeni medyaya bakıştaki sorunsal değerlendirilmektedir. Modernlik ya da Modernite kapitalizmin eski ve yeni koşullarında hep sürekli değişimi, hızlılığı, yıkıp yapmayı kendine şiar edindiği için Medya (yeni medya da) ve medyanın ulaştığı diğer tüm alanlar da aynı atmosferden benzer şekilde etkilenmişlerdir. Bu nedenle medyayı moderniteden kopuk incelememek gerekmektedir. Böyle bir tarihsel iz sürme bizleri insanın uzak geçmişine dek geri götürür. Bu geçmiş, ekonomi politik yapıların, toplumsal kültürün ve bunların uyumlu ya da eleştirel bir yansıması olan bireyin de tarihidir. Yalnızlık bile toplumsal bir sorun olarak, ancak böyle bir tarih-toplum bağlamı içinde değerlendirilebilir ve günümüzün küresel çağında bu karşılıklı etkileşimlerin ve çok yönlü bağların ne denli güçlü olduğu daha net ortaya çıkar. Bu kitaptaki yazılar, bütün bu bağları ve ilgileri yakalayıp yorumlama perspektifi ile yazılmış akademik nitelikli yazılardır.
İçerik olarak medya ve toplum, iletişim ve toplum ya da medya sosyolojisi ve iletişim sosyolojisi konularına denk düşen Medya ve Modernlik adlı bu kitaptaki yazılar interdisipliner bir özelliğe sahip olan iletişim bilimleri alanında yazılmışlardır. Geleneksel ya da yeni medyanın modernite ile olan organik ve çok yönlü ilgisini işleyen makaleler esnek kapitalizm sürecinde insanın esnekleşen kişiliği, bir iletişim sorunu olarak artan yalnızlıklar ve yitirilen uzlet, gelişen iletişim teknolojileri ve iletişimsizlik, küresel kitle kültürü, televizyon izleyiciliği, reklam ve obezite bağı, küresel çocuk medyasında Sünger Bob, internet haberlerinde kaçak göçmenler, modernitenin ve medyanın şiddeti, Odysseus ve modern birey, Nietzsche'nin olumlamacılığı ve sanat tutkusu, popüler kültür ve gösteri konularını içermekte, Sunuş yazısında ise medya ve modernite arasındaki bağ ile yeni medyaya bakıştaki sorunsal değerlendirilmektedir. Modernlik ya da Modernite kapitalizmin eski ve yeni koşullarında hep sürekli değişimi, hızlılığı, yıkıp yapmayı kendine şiar edindiği için Medya (yeni medya da) ve medyanın ulaştığı diğer tüm alanlar da aynı atmosferden benzer şekilde etkilenmişlerdir. Bu nedenle medyayı moderniteden kopuk incelememek gerekmektedir. Böyle bir tarihsel iz sürme bizleri insanın uzak geçmişine dek geri götürür. Bu geçmiş, ekonomi politik yapıların, toplumsal kültürün ve bunların uyumlu ya da eleştirel bir yansıması olan bireyin de tarihidir. Yalnızlık bile toplumsal bir sorun olarak, ancak böyle bir tarih-toplum bağlamı içinde değerlendirilebilir ve günümüzün küresel çağında bu karşılıklı etkileşimlerin ve çok yönlü bağların ne denli güçlü olduğu daha net ortaya çıkar. Bu kitaptaki yazılar, bütün bu bağları ve ilgileri yakalayıp yorumlama perspektifi ile yazılmış akademik nitelikli yazılardır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat