#smrgSAHAF Mary Tudor - 1947
Birçok defalar söylediği gibi onun anladığı, bir deha sahibi tarafından yaratıldığını görmek istediği, ondokuzuncu asra göre bir dram. Corneille'in dramları gibi İspanyolvari ve çok yüksek, kibirli, ölçüsüz trajik komediler değildir. Bunlar Racine'in aşıkane, yüksek gayeli ve ilahi surette hüzünlü mevhum trajedilerine benzemediği gibi, Moliere'in çok merhametsizce alaycı, derin, nüfuzlu, zeyrek komedileri de değildir. Voltaire'in felsefe dolu trajedileriyle, Beaumarchais'nin ihtilal taşıyan komedilerine de benzemez. Bütün bunların hiçbiri olmamakla beraber bütün bunların hepsi veya hiçbiri de denebilir. Bütün bu büyük adamların eserlerinde görüldüğü gibi her şeyin yalnız bir tarafı sistemli ve daimi bir surette açıklanmaz, bir bütün ele alınır, her tarafından o bütüne bakılır... (Önsözden)
Birçok defalar söylediği gibi onun anladığı, bir deha sahibi tarafından yaratıldığını görmek istediği, ondokuzuncu asra göre bir dram. Corneille'in dramları gibi İspanyolvari ve çok yüksek, kibirli, ölçüsüz trajik komediler değildir. Bunlar Racine'in aşıkane, yüksek gayeli ve ilahi surette hüzünlü mevhum trajedilerine benzemediği gibi, Moliere'in çok merhametsizce alaycı, derin, nüfuzlu, zeyrek komedileri de değildir. Voltaire'in felsefe dolu trajedileriyle, Beaumarchais'nin ihtilal taşıyan komedilerine de benzemez. Bütün bunların hiçbiri olmamakla beraber bütün bunların hepsi veya hiçbiri de denebilir. Bütün bu büyük adamların eserlerinde görüldüğü gibi her şeyin yalnız bir tarafı sistemli ve daimi bir surette açıklanmaz, bir bütün ele alınır, her tarafından o bütüne bakılır... (Önsözden)