#smrgSAHAF Kuramdan Yoruma Öykü Yazıları -

Stok Kodu:
1199069472
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
255 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199069472
455396
Kuramdan Yoruma Öykü Yazıları -
Kuramdan Yoruma Öykü Yazıları - #smrgSAHAF
0.00
'Hikâyenin geçmiş dönemlerde zaman zaman kimi ibda' ylemine ad olarak kullanıldığını da biliyoruz. Modern anlatma tekniklerinin ortaya çıkması, nesnesi hikâye olan bir ibda'nın adının da hikâye olmasıyla beliren türsel karmaşanın giderilebilmesi için yaratılışsallık ve kurgusallıktan hareketle hikâye ile öykü ayrımının yapılmasını zorunlu hale getirmiş, öyküyle birlikte adı 'olay'la sınırlanan hikâye, hikâyedekinin aksine öykünün nesnesi olmaktan çıkarılıp dil, zaman, mekan, gerçeklik, söylem, ritim, örgü, inşa, tekli katman, çoklu katman, durum, atmosfer, estetik düzey vb. unsurlarla birlikte değer ifade eden çerçeveleyici bir unsura dönüşmüştür. Diğer bir söyleyişle: Öyküde hikâye yoksa çerçeveleyici unsur yok demektir; çerçeveleyici unsurun içi modern tekniklerle doldurulmamışsa ibda' da gerçekleşmemiş demektir. Bu net verilerden yola çıkarak ve Aristoteles'e ait ilk poetikadan, Todorov'a ait son poetikaya (Poetikaya Giriş) beslenilebilecek temel kaynaklardan da beslenerek öyküye mahsus bir poetika üretmemiz artık mümkündür. Ama sonuçta bu poetika da Aristoteles'in poetikası, Todorov'un poetikası, Şklovski'nin poetikası, Eyhenbaum'un poetikası gibi 'bize mahsus' bir poetika olacak ve tabii ki bu durum sizin poetikanızın ya da ötekinin poetikasının yazılmasını engellemeyecektir.

Ömer Lekesiz, Kuramdan Yoruma Öykü Yazıları'nda, kavramlardan, dönemlerden, akımlardan hareketle Türk edebiyatında hikâyeden öyküye geçiş sürecini, öykü eleştirileriyle birlikte veriyor. (Arka kapaktan)

'Hikâyenin geçmiş dönemlerde zaman zaman kimi ibda' ylemine ad olarak kullanıldığını da biliyoruz. Modern anlatma tekniklerinin ortaya çıkması, nesnesi hikâye olan bir ibda'nın adının da hikâye olmasıyla beliren türsel karmaşanın giderilebilmesi için yaratılışsallık ve kurgusallıktan hareketle hikâye ile öykü ayrımının yapılmasını zorunlu hale getirmiş, öyküyle birlikte adı 'olay'la sınırlanan hikâye, hikâyedekinin aksine öykünün nesnesi olmaktan çıkarılıp dil, zaman, mekan, gerçeklik, söylem, ritim, örgü, inşa, tekli katman, çoklu katman, durum, atmosfer, estetik düzey vb. unsurlarla birlikte değer ifade eden çerçeveleyici bir unsura dönüşmüştür. Diğer bir söyleyişle: Öyküde hikâye yoksa çerçeveleyici unsur yok demektir; çerçeveleyici unsurun içi modern tekniklerle doldurulmamışsa ibda' da gerçekleşmemiş demektir. Bu net verilerden yola çıkarak ve Aristoteles'e ait ilk poetikadan, Todorov'a ait son poetikaya (Poetikaya Giriş) beslenilebilecek temel kaynaklardan da beslenerek öyküye mahsus bir poetika üretmemiz artık mümkündür. Ama sonuçta bu poetika da Aristoteles'in poetikası, Todorov'un poetikası, Şklovski'nin poetikası, Eyhenbaum'un poetikası gibi 'bize mahsus' bir poetika olacak ve tabii ki bu durum sizin poetikanızın ya da ötekinin poetikasının yazılmasını engellemeyecektir.

Ömer Lekesiz, Kuramdan Yoruma Öykü Yazıları'nda, kavramlardan, dönemlerden, akımlardan hareketle Türk edebiyatında hikâyeden öyküye geçiş sürecini, öykü eleştirileriyle birlikte veriyor. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat