Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%15
Köy Enstitülerinden İmam Hatiplere Eğitimde Hegemonya Mücadelesi Canda Köy Enstitülerinden İmam Hatiplere Eğitimde Hegemonya Mücadelesi Canda

#smrgKİTABEVİKöy Enstitülerinden İmam Hatiplere Eğitimde Hegemonya Mücadelesi

Liste Fiyatı : 60,00
İndirimli Fiyat : 51,00
Kazancınız : 9,00
%15
Temin süresi 6 gündür.
Köy Enstitülerinden İmam Hatiplere Eğitimde Hegemonya Mücadelesi
Köy Enstitülerinden İmam Hatiplere Eğitimde Hegemonya Mücadelesi #smrgKİTABEVİ
Libra Kitap
51.00
Formel anlamıyla eğitim, tarih boyunca en mühim siyasal meşruiyet araçlarından biri olmuştur. Nitekim Antik çağlardan günümüze okullar, iktidarların arzu ettiği “makbul özneler” inşa etmek gibi bir misyon üstlenmişlerdir. Özellikle modern devletlerde okulların birer ideolojik aygıtlar olduğu doğrudur, fakat bu önerme bir yönüyle de eksiktir. Nasıl ki her hegemonik düzen, karşı-hegemonik sızıntılar zemininde hareket ediyorsa; okullar da bu bütünün bir parçası olarak hegemonik tesirlerden “görece özerk” bir konum işgal ederler. Nihayetinde de eğitim basit bir hegemonik aygıt olmanın aksine, çelişkiye dayalı bir yeniden-üretim alanı olması nedeniyle her an karşı-hegemonik bir girişimin öznelerini üreten bir mekân hüviyetine bürünebilir. Nitekim bu kitapta, Türkiye'nin Köy Enstitüleri ve İmam-Hatip Okulları pratiklerinin sosyo-politik kaynakları sorgulanarak, bu pratiklerin hegemonik ve karşı-hegemonik süreçlerdeki rolleri tartışılmaktadır.

İÇİNDEKİLER
TABLOLAR LİSTESİ
ŞEKİLLER LİSTESİ
KISALTMALAR
ÖNSÖZ
GİRİŞ
Kitabın Planı

İLK İŞARETLER (1911-1913)
BİRİNCİ BÖLÜM: İDEOLOJİ, HEGEMONYA VE KARŞI HEGEMONYA
İdeoloji Kavramının Serüveni
Marksizm ve İdeoloji
Marx Sonrası İdeoloji
Hegemonya ve İdeoloji
"Rıza"nın Kaynağı Olarak İdeoloji
Karşı-Hegemonik Sızıntılar
Karşı-Hegemonya ve İdeoloji
İtiraz ve Direnmenin Kaynağı Olarak İdeoloji

İKİNCİ BÖLÜM: HEGEMONYA, KARŞI- HEGEMONYA VE EĞİTİM
Eğitimin Kavramsal Analizi
Modern Dönem Öncesi Eğitim Uygulamaları
Modernizm ve Eğitim: Toplumun Okullulaştırılması
Modern Eğitim Paradigmasının Temel Nitelikleri
Modern Eğitim Paradigmasına Yönelik İtirazlar: Eleştirel Pedagoji
Hegemonya ve Eğitim
Karşı Hegemonya ve Eğitim

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: EĞİTİMDE HEGEMONYA MÜCADELESİ: KÖY ENSTİTÜLERİ VE İMAM HATİP OKULLARI ÖRNEĞİ
Tarihsel Arka Plan: Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Eğitimin Sosyo-Politiği
Klasik Dönem
Modernleşme/Batılılaşma Dönemi
Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim İdeolojisi
Köy Enstitüleri'nin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri
Kemalizm'in Hegemonik Bir Aygıtı Olarak Köy Enstitüleri
Kemalist Hegemonyanın Organik Bunalımı ve Laiklik İlkesinde Yumuşama
İmam-Hatip Okullarının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri
Bir Karşı-Hegemonik Sızıntı Mekânı Olarak İmam Hatip Okulları
Köy Enstitüleri ve İmam-Hatip Okullarını Karşılaştırmak?

SONUÇ
KAYNAKÇA
DİZİN

  • Açıklama
    • Formel anlamıyla eğitim, tarih boyunca en mühim siyasal meşruiyet araçlarından biri olmuştur. Nitekim Antik çağlardan günümüze okullar, iktidarların arzu ettiği “makbul özneler” inşa etmek gibi bir misyon üstlenmişlerdir. Özellikle modern devletlerde okulların birer ideolojik aygıtlar olduğu doğrudur, fakat bu önerme bir yönüyle de eksiktir. Nasıl ki her hegemonik düzen, karşı-hegemonik sızıntılar zemininde hareket ediyorsa; okullar da bu bütünün bir parçası olarak hegemonik tesirlerden “görece özerk” bir konum işgal ederler. Nihayetinde de eğitim basit bir hegemonik aygıt olmanın aksine, çelişkiye dayalı bir yeniden-üretim alanı olması nedeniyle her an karşı-hegemonik bir girişimin öznelerini üreten bir mekân hüviyetine bürünebilir. Nitekim bu kitapta, Türkiye'nin Köy Enstitüleri ve İmam-Hatip Okulları pratiklerinin sosyo-politik kaynakları sorgulanarak, bu pratiklerin hegemonik ve karşı-hegemonik süreçlerdeki rolleri tartışılmaktadır.

      İÇİNDEKİLER
      TABLOLAR LİSTESİ
      ŞEKİLLER LİSTESİ
      KISALTMALAR
      ÖNSÖZ
      GİRİŞ
      Kitabın Planı

      İLK İŞARETLER (1911-1913)
      BİRİNCİ BÖLÜM: İDEOLOJİ, HEGEMONYA VE KARŞI HEGEMONYA
      İdeoloji Kavramının Serüveni
      Marksizm ve İdeoloji
      Marx Sonrası İdeoloji
      Hegemonya ve İdeoloji
      "Rıza"nın Kaynağı Olarak İdeoloji
      Karşı-Hegemonik Sızıntılar
      Karşı-Hegemonya ve İdeoloji
      İtiraz ve Direnmenin Kaynağı Olarak İdeoloji

      İKİNCİ BÖLÜM: HEGEMONYA, KARŞI- HEGEMONYA VE EĞİTİM
      Eğitimin Kavramsal Analizi
      Modern Dönem Öncesi Eğitim Uygulamaları
      Modernizm ve Eğitim: Toplumun Okullulaştırılması
      Modern Eğitim Paradigmasının Temel Nitelikleri
      Modern Eğitim Paradigmasına Yönelik İtirazlar: Eleştirel Pedagoji
      Hegemonya ve Eğitim
      Karşı Hegemonya ve Eğitim

      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: EĞİTİMDE HEGEMONYA MÜCADELESİ: KÖY ENSTİTÜLERİ VE İMAM HATİP OKULLARI ÖRNEĞİ
      Tarihsel Arka Plan: Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Eğitimin Sosyo-Politiği
      Klasik Dönem
      Modernleşme/Batılılaşma Dönemi
      Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim İdeolojisi
      Köy Enstitüleri'nin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri
      Kemalizm'in Hegemonik Bir Aygıtı Olarak Köy Enstitüleri
      Kemalist Hegemonyanın Organik Bunalımı ve Laiklik İlkesinde Yumuşama
      İmam-Hatip Okullarının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri
      Bir Karşı-Hegemonik Sızıntı Mekânı Olarak İmam Hatip Okulları
      Köy Enstitüleri ve İmam-Hatip Okullarını Karşılaştırmak?

      SONUÇ
      KAYNAKÇA
      DİZİN

      Stok Kodu
      :
      9786059022996
      Boyut
      :
      14x21
      Sayfa Sayısı
      :
      310 s.
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2016
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      3. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat