#smrgSAHAF Kolları Bağlı Odiseus -

Stok Kodu:
1199023747
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
47 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1962
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199023747
409843
Kolları Bağlı Odiseus -
Kolları Bağlı Odiseus - #smrgSAHAF
0.00
Kolları Bağlı Odysseus, Türk şiirine getirdiği yenilikle olduğu kadar Melih Cevdet Anday şiirindeki değişimi örneklemesi bakımından da edebiyat çevreleri tarafından tam bir şaşkınlıkla karşılanır. Daha önceki dönemin açık, kolay anlaşılır, zaman zaman kimi alegori ve simgelere yer veren Melih Cevdet Anday şiirinin yerini, burada, mitolojiden yola çıkan, imgelerle yüklü, çağrışımlara açık ve ilk okumalarda kendini ele vermeyen kapalı bir şiir almıştır.

İnsanoğlunun doğa karşısında ve zaman içindeki gelişimini, bir başka deyişle hayatı, "Neredeyiz? Nereden geliyoruz? Bütün müyüz, parça mıyız?" gibi zamandan bağımsız sorularla irdelemeye çalışan şair, sonraki şiir serüveninin değişmez ekseni olarak yer alacak "zaman" kavramını, hayatın anlamı bağlamında sorunsallaştırır.

Melih Cevdet, bu şiiri yazma gerekçesini şu sözlerle açıklar: "Homeros'un Odysseia destanının 12. Rapsodisi, beni belki de on yıldır böyle bir iş için ilgilendirip duruyordu. Odysseus'un Troya dönüşü, kendi adasını, Ithaca'yı bulmak için ordan oraya gezip çırpınması ve sonunda Tanrıça Kirke'den yararlanmağa kalkması, bu parçanın özünü sağlar."

Şair, daha sonra T.S. Eliot'in "Waste Land"inden başlayarak Tennyson, Pound, Baudelaire, Şeyh Galip ve Aiskhlyos'a bir dizi şairin adını anarak etkilendiği kaynakları ve Kolları Bağlı Odysseus'un göndermelerini açıklar.

Kolları Bağlı Odysseus, Türk şiirine getirdiği yenilikle olduğu kadar Melih Cevdet Anday şiirindeki değişimi örneklemesi bakımından da edebiyat çevreleri tarafından tam bir şaşkınlıkla karşılanır. Daha önceki dönemin açık, kolay anlaşılır, zaman zaman kimi alegori ve simgelere yer veren Melih Cevdet Anday şiirinin yerini, burada, mitolojiden yola çıkan, imgelerle yüklü, çağrışımlara açık ve ilk okumalarda kendini ele vermeyen kapalı bir şiir almıştır.

İnsanoğlunun doğa karşısında ve zaman içindeki gelişimini, bir başka deyişle hayatı, "Neredeyiz? Nereden geliyoruz? Bütün müyüz, parça mıyız?" gibi zamandan bağımsız sorularla irdelemeye çalışan şair, sonraki şiir serüveninin değişmez ekseni olarak yer alacak "zaman" kavramını, hayatın anlamı bağlamında sorunsallaştırır.

Melih Cevdet, bu şiiri yazma gerekçesini şu sözlerle açıklar: "Homeros'un Odysseia destanının 12. Rapsodisi, beni belki de on yıldır böyle bir iş için ilgilendirip duruyordu. Odysseus'un Troya dönüşü, kendi adasını, Ithaca'yı bulmak için ordan oraya gezip çırpınması ve sonunda Tanrıça Kirke'den yararlanmağa kalkması, bu parçanın özünü sağlar."

Şair, daha sonra T.S. Eliot'in "Waste Land"inden başlayarak Tennyson, Pound, Baudelaire, Şeyh Galip ve Aiskhlyos'a bir dizi şairin adını anarak etkilendiği kaynakları ve Kolları Bağlı Odysseus'un göndermelerini açıklar.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat