#smrgSAHAF Kendi Oyununu Kendin Yap "Dramadan Tiyatroya" Öğretmenler İçin Tiyatro El Kitabı -

Stok Kodu:
1199085029
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
168 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199085029
470886
Kendi Oyununu Kendin Yap "Dramadan Tiyatroya" Öğretmenler İçin Tiyatro El Kitabı -
Kendi Oyununu Kendin Yap "Dramadan Tiyatroya" Öğretmenler İçin Tiyatro El Kitabı - #smrgSAHAF
0.00
Bu kitap, ilköğretimin son yılları ve lise düzeyindeki öğrencilerle bir tiyatro etkinliği gerçekleştirmek ve/veya sonunda bir temsil sunmak amacıyla yola çıkan öğretmenlere ve etkinliğin katılımcılarına yönelik olarak yazılmıştır. Eğitim sürecinde dramanın bir tiyatro oyunu üretmek ve temsil etmek amacıyla yapılandırılması ve sonunda katılımcıların oluşturduğu bir sanat yapıtına ulaşılması sürecine, az da olsa, ışık tutmak amaçlanmıştır.

Kendi düşüncelerine ses verecek oyun bulmakta zorlanıyor gençler. Aynı şekilde öğretmenler de. İlginç, yeni, gencin dünyasını kavrayan, ona seslenen oyun bulmak zor. Bu zorluğu sanatın hem üreticisi hem de tüketicisi olabilen gençler, kendi oyunlarını üreterek aşabilirler. Yeter ki araç onlar için ulaşılabilir, anlaşılabilir kılınsın. Kitabın hedefi, bu süreci bir nebze olsun aydınlatarak gençlere, tiyatro yoluyla kendi düşüncelerini dillendirme olanağı verecek yollardan birine işaret etmektir.

Yaratıcı, özgün, kendi gibi olmaktan ve kendi düşüncelerini seslendirmekten çekinmeyen; herkes gibi olmayan, yaşamda farklı yolların ve çözümlerin olanaklı olduğunu bilen, çoğunluğun peşinden değil kendi yolundan giden bireyler bu yolla çoğalır.

Tülin Sağlam

1960 Ankara doğumlu. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde tamamladı. Halen aynı Bölümde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. İngiltere-Manchester Üniversitesi Drama Bölümü'nde yaptığı ve iki yıl süren eğitimde drama konulu doktora araştırması ve sonrasında yazdığı ritüeller, çocuk oyunları ve drama konulu doktora teziyle bu konular üzerine yoğunlaştı. Dramanın eğitimde kullanımı, drama-tiyatro ilişkisi, ritüeller ve drama, çocuk ve gençlik tiyatrosu konularında çeşitli makaleler yazmıştır.

Bu kitap, ilköğretimin son yılları ve lise düzeyindeki öğrencilerle bir tiyatro etkinliği gerçekleştirmek ve/veya sonunda bir temsil sunmak amacıyla yola çıkan öğretmenlere ve etkinliğin katılımcılarına yönelik olarak yazılmıştır. Eğitim sürecinde dramanın bir tiyatro oyunu üretmek ve temsil etmek amacıyla yapılandırılması ve sonunda katılımcıların oluşturduğu bir sanat yapıtına ulaşılması sürecine, az da olsa, ışık tutmak amaçlanmıştır.

Kendi düşüncelerine ses verecek oyun bulmakta zorlanıyor gençler. Aynı şekilde öğretmenler de. İlginç, yeni, gencin dünyasını kavrayan, ona seslenen oyun bulmak zor. Bu zorluğu sanatın hem üreticisi hem de tüketicisi olabilen gençler, kendi oyunlarını üreterek aşabilirler. Yeter ki araç onlar için ulaşılabilir, anlaşılabilir kılınsın. Kitabın hedefi, bu süreci bir nebze olsun aydınlatarak gençlere, tiyatro yoluyla kendi düşüncelerini dillendirme olanağı verecek yollardan birine işaret etmektir.

Yaratıcı, özgün, kendi gibi olmaktan ve kendi düşüncelerini seslendirmekten çekinmeyen; herkes gibi olmayan, yaşamda farklı yolların ve çözümlerin olanaklı olduğunu bilen, çoğunluğun peşinden değil kendi yolundan giden bireyler bu yolla çoğalır.

Tülin Sağlam

1960 Ankara doğumlu. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde tamamladı. Halen aynı Bölümde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. İngiltere-Manchester Üniversitesi Drama Bölümü'nde yaptığı ve iki yıl süren eğitimde drama konulu doktora araştırması ve sonrasında yazdığı ritüeller, çocuk oyunları ve drama konulu doktora teziyle bu konular üzerine yoğunlaştı. Dramanın eğitimde kullanımı, drama-tiyatro ilişkisi, ritüeller ve drama, çocuk ve gençlik tiyatrosu konularında çeşitli makaleler yazmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat