#smrgSAHAF Kemalist Sistem ve Sosyolojik Yapısı -

Stok Kodu:
1199068399
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
560 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199068399
454323
Kemalist Sistem ve Sosyolojik Yapısı -
Kemalist Sistem ve Sosyolojik Yapısı - #smrgSAHAF
0.00
Kemalist sistem, Cumhuriyeti kuran, asker kökenli bir devlet adamının sosyolojik görüş, düşünce yapısı ve olaylara yönelik bakış açısının bir 'yansımasıdır. Bu nedenle, sistem, günümüzde ileri sürüldüğü gibi bir ideolojinin ötesinde, ulus-devlet modelinin yeniden inşaasına olan bilimsel nitelikte yaklaşımları, yönelim biçimleri ve çözüm pratiklerini kapsamaktadır.

Osmanlı'nın, Orkun Anıtlarında yer alan "Türk" kimliğini dışlayarak, devlet yapısını patrimonial bir sisteme dönüştürmesi ve yönetimi yabancı soylu unsurlara teslim etmesi, artık sürdürülemezdi. Türk insanının yeniden tarihsel kimliğini kazanarak, devlete egemen olması, Kemalist sistemin temel felsefesini oluşturur.

Gözlendiği üzere, sistem bir Batılılaşma-laikleşme ve çağdaşlaşma biçiminde salt bir üst yapı devriminin ötesinde, Orkun Anıtlarından itibaren Türklük olgusunun uzun süren tarihsel kimlik kaybı karşısında, devlete yeniden gerçek imliğini kazandırma süreci veya ulus-devlet inşaasıdır.

Büyük oranda sosyoloji yüklü sistemde belirgin eğilimler daha ziyade: Siyasal varlıkta birlik, dil alanında birlik, soy ve köken birliği, kültür ve 'tarih birliği, ahlaki norm ve değerlerin yeniden inşaasında birlik. Tüm bu kategoriler ulus-devlet inşaasında Kemalist sistemin yapı taşlarını oluştururlar. (Arka kapaktan)

Kemalist sistem, Cumhuriyeti kuran, asker kökenli bir devlet adamının sosyolojik görüş, düşünce yapısı ve olaylara yönelik bakış açısının bir 'yansımasıdır. Bu nedenle, sistem, günümüzde ileri sürüldüğü gibi bir ideolojinin ötesinde, ulus-devlet modelinin yeniden inşaasına olan bilimsel nitelikte yaklaşımları, yönelim biçimleri ve çözüm pratiklerini kapsamaktadır.

Osmanlı'nın, Orkun Anıtlarında yer alan "Türk" kimliğini dışlayarak, devlet yapısını patrimonial bir sisteme dönüştürmesi ve yönetimi yabancı soylu unsurlara teslim etmesi, artık sürdürülemezdi. Türk insanının yeniden tarihsel kimliğini kazanarak, devlete egemen olması, Kemalist sistemin temel felsefesini oluşturur.

Gözlendiği üzere, sistem bir Batılılaşma-laikleşme ve çağdaşlaşma biçiminde salt bir üst yapı devriminin ötesinde, Orkun Anıtlarından itibaren Türklük olgusunun uzun süren tarihsel kimlik kaybı karşısında, devlete yeniden gerçek imliğini kazandırma süreci veya ulus-devlet inşaasıdır.

Büyük oranda sosyoloji yüklü sistemde belirgin eğilimler daha ziyade: Siyasal varlıkta birlik, dil alanında birlik, soy ve köken birliği, kültür ve 'tarih birliği, ahlaki norm ve değerlerin yeniden inşaasında birlik. Tüm bu kategoriler ulus-devlet inşaasında Kemalist sistemin yapı taşlarını oluştururlar. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat