#smrgKİTABEVİ Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim -

Kondisyon:
Yeni
Dizi Adı:
Kültür İncelemeleri: 16
ISBN-10:
9786059022323
Hazırlayan:
Burcu Sabuncuoğlu Peksevgen, Selin Tüzün Ateşalp, Ayşe Binay Kurultay
Stok Kodu:
1199179700
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
208 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
0,00
1199179700
565780
Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim -
Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim - #smrgKİTABEVİ
0.00
Üzerine çok tartışılan bir kavram olan tüketimin işaret ve sembollerle örülmüş biçeminin pratik yaşamdaki yansımalarının anlamlandırılması, tüketim üzerine yapılan çalışmaların odak noktasında yer alır. Toplumsal ve kültürel olanın tüketimi de bütünsel bir pratiğin parçası olarak kendine içkin olan soyut alanıyla örülmüştür.

Soyut alanın örülmesinde kitle iletişim araçlarının yönlendirici, inşa edici ve tekrar inşa ediciliğinin çözümlenmesi ve sistemli yorumlanması tüketimdeki “yanlış bilme” boyutunun ortaya konma çabasıdır. Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim, tüketimin kavramsal ve pratik uygulamalarını sinemadan, müziğe, modadan, reklama geniş bir yelpazede ele alarak çözümleyen yorumlayan makalelerden oluşmaktadır.

İçindekiler

GİRİŞ

YABANCI DİZİ İZLEYİCİSİ GENÇLERİN YAŞAM TARZLARI VE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI / Hülya Uğur Tanrıöver-Barış Kara 17

"Alafranga"'dan "Amerikan Malı"'na Türkiye'de Modernliğin Modelleri
"Gençlik Bir Laftır!"
Televizyon İzleme Pratikleri ve Amerikan Dizileri
Gençlerin Televizyon İzleme Alışkanlıkları
Amerikan Modeliyle Gelenekselin Buluşma Noktasında Gündelik Yaşam: "Glokal" Kültür

TÜRK TOPLUMUNDA BİR ZİHNİYET BİÇİMİ OLARAK ARABESKİ ANLAMAK / Nuran Erol Işık

Giriş
Arabeski Okumak: Temel Sosyolojik Süreçler
Bir Arabesk İkon Olarak Müslüm Gürses ve Temsiliyet Pratiklerinin Dönüşümü
Sonuç Yerine

MUASSIR MEDENİYET YOLUNDA YURTTAŞ KADIN MODASI VE SİNEMA / Nilay Ulusoy

Yurttaş Kadının Temsili: Kıyafetler
Ulusal Kimliğin Film Kostümleri Üzerinden İfadesi
"Batılı" Cumhuriyetin İlk Moda İkonu Cahide Sonku
Ekonomik Kriz ile Sadeleşmeye Devam Eden Moda
Sonuç

TÜRK SİNEMA İZLEYİCİSİNİN TÜKENMEYEN TUTKUSU: YERLİ FİLMLER / Ayşe Tor Par

Yeşilçam'dan Günümüze ...
Ne İzliyoruz?
Komediler
Dramlar
Tarihsel Filmler
Macera/Polisiye
Filmlerin Evreni
Filmlerde Kullanılan Sinema Dili
Oyuncular
Sonuç Yerine

Tüketim ve Yeni Medya: Reklamlarda Eski-Yeni Medya Yakınsaması (Convergence) / Eylem Yanardağoğlu - Çağrı Yalkın

Giriş
Deneyim Ekonomisi
Yakınsama ve Söyleşi Ekonomisi
Coca-Cola "Sofra Hikâyeleri" Kampanyası ve Karadayı Dizisi
Sonuç

NEOLİBERAL DÖNEMDE TÜKETİM VE KADIN: "YERLİ MALI"NDAN "ENERJİ DOSTU" ELEKTRİKLİ EV ALETLERİNE / Özlem Akkaya

Giriş: Sürdürülebilir Kalkınma, Enerji Tüketimi ve Kadınlar
Kadınların Tüketim Dolayımıyla Siyasal Projelere Eklemlenmesi
Neoliberalizm, Tüketim ve Sivil Toplum
Enerji Hanım Projesi'nin Kadın Portresi: Anne, Ev Hanımı, Tüketici
Kadınlar, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk
Sonuç

SANATI TÜKETMEK: KÜRESEL SANAT EKONOMİSİNİN ŞEKİLLENDİRDİĞİ TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ SANATIN PAZARLANMASI / Şeyda Barlas Bozkuş

Giriş
Çağdaş Sanatın Post-Modernite İle İlişkisi Bağlamında Sanat Eserinin Konumu
Sanat Fuarları ve Müzayedeler Çerçevesinde Sanatın Özerkliğini Sorgulamak
Sanatın Piyasalaşması Sürecinde Türkiye'deki Sanat Ortamı
Bienaller: Çağdaş Sanatın Yeni Mezatları
Müzayede Şirketleri ve Sanat Fuarlarının Türkiye Sanat Piyasası'nı Şekillendirmesi
Özel Müzeler Çağdaş Sanatın Yeni Shop'ları
Genel Değerlendirme

DİZİN

Üzerine çok tartışılan bir kavram olan tüketimin işaret ve sembollerle örülmüş biçeminin pratik yaşamdaki yansımalarının anlamlandırılması, tüketim üzerine yapılan çalışmaların odak noktasında yer alır. Toplumsal ve kültürel olanın tüketimi de bütünsel bir pratiğin parçası olarak kendine içkin olan soyut alanıyla örülmüştür.

Soyut alanın örülmesinde kitle iletişim araçlarının yönlendirici, inşa edici ve tekrar inşa ediciliğinin çözümlenmesi ve sistemli yorumlanması tüketimdeki “yanlış bilme” boyutunun ortaya konma çabasıdır. Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim, tüketimin kavramsal ve pratik uygulamalarını sinemadan, müziğe, modadan, reklama geniş bir yelpazede ele alarak çözümleyen yorumlayan makalelerden oluşmaktadır.

İçindekiler

GİRİŞ

YABANCI DİZİ İZLEYİCİSİ GENÇLERİN YAŞAM TARZLARI VE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI / Hülya Uğur Tanrıöver-Barış Kara 17

"Alafranga"'dan "Amerikan Malı"'na Türkiye'de Modernliğin Modelleri
"Gençlik Bir Laftır!"
Televizyon İzleme Pratikleri ve Amerikan Dizileri
Gençlerin Televizyon İzleme Alışkanlıkları
Amerikan Modeliyle Gelenekselin Buluşma Noktasında Gündelik Yaşam: "Glokal" Kültür

TÜRK TOPLUMUNDA BİR ZİHNİYET BİÇİMİ OLARAK ARABESKİ ANLAMAK / Nuran Erol Işık

Giriş
Arabeski Okumak: Temel Sosyolojik Süreçler
Bir Arabesk İkon Olarak Müslüm Gürses ve Temsiliyet Pratiklerinin Dönüşümü
Sonuç Yerine

MUASSIR MEDENİYET YOLUNDA YURTTAŞ KADIN MODASI VE SİNEMA / Nilay Ulusoy

Yurttaş Kadının Temsili: Kıyafetler
Ulusal Kimliğin Film Kostümleri Üzerinden İfadesi
"Batılı" Cumhuriyetin İlk Moda İkonu Cahide Sonku
Ekonomik Kriz ile Sadeleşmeye Devam Eden Moda
Sonuç

TÜRK SİNEMA İZLEYİCİSİNİN TÜKENMEYEN TUTKUSU: YERLİ FİLMLER / Ayşe Tor Par

Yeşilçam'dan Günümüze ...
Ne İzliyoruz?
Komediler
Dramlar
Tarihsel Filmler
Macera/Polisiye
Filmlerin Evreni
Filmlerde Kullanılan Sinema Dili
Oyuncular
Sonuç Yerine

Tüketim ve Yeni Medya: Reklamlarda Eski-Yeni Medya Yakınsaması (Convergence) / Eylem Yanardağoğlu - Çağrı Yalkın

Giriş
Deneyim Ekonomisi
Yakınsama ve Söyleşi Ekonomisi
Coca-Cola "Sofra Hikâyeleri" Kampanyası ve Karadayı Dizisi
Sonuç

NEOLİBERAL DÖNEMDE TÜKETİM VE KADIN: "YERLİ MALI"NDAN "ENERJİ DOSTU" ELEKTRİKLİ EV ALETLERİNE / Özlem Akkaya

Giriş: Sürdürülebilir Kalkınma, Enerji Tüketimi ve Kadınlar
Kadınların Tüketim Dolayımıyla Siyasal Projelere Eklemlenmesi
Neoliberalizm, Tüketim ve Sivil Toplum
Enerji Hanım Projesi'nin Kadın Portresi: Anne, Ev Hanımı, Tüketici
Kadınlar, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk
Sonuç

SANATI TÜKETMEK: KÜRESEL SANAT EKONOMİSİNİN ŞEKİLLENDİRDİĞİ TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ SANATIN PAZARLANMASI / Şeyda Barlas Bozkuş

Giriş
Çağdaş Sanatın Post-Modernite İle İlişkisi Bağlamında Sanat Eserinin Konumu
Sanat Fuarları ve Müzayedeler Çerçevesinde Sanatın Özerkliğini Sorgulamak
Sanatın Piyasalaşması Sürecinde Türkiye'deki Sanat Ortamı
Bienaller: Çağdaş Sanatın Yeni Mezatları
Müzayede Şirketleri ve Sanat Fuarlarının Türkiye Sanat Piyasası'nı Şekillendirmesi
Özel Müzeler Çağdaş Sanatın Yeni Shop'ları
Genel Değerlendirme

DİZİN

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat