#smrgKİTABEVİ Kapadokya'nın Bir Gastro-Turizm Destinasyonu Olarak Değerlendirilmesi -

Editör:
Kemal Birdir
Kondisyon:
Yeni
ISBN-10:
6257702560
Stok Kodu:
1199201627
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
2020 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
202,30
Taksitli fiyat: 9 x 24,73
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199201627
587622
Kapadokya'nın Bir Gastro-Turizm Destinasyonu Olarak Değerlendirilmesi -
Kapadokya'nın Bir Gastro-Turizm Destinasyonu Olarak Değerlendirilmesi - #smrgKİTABEVİ
202.30
Yiyecek ve içecek tüketimi, turist deneyiminin bütünleyici bir bölümü olarak ifade edilmekte ve turizm unsurlarının önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir. Turistler açısından bakıldığında özellikle bölgesel mutfakları deneyimlemek, hem ihtiyaç hem de zevk sayılabilmektedir.

Bu bağlamda gastronomi turizminden yola çıkarak, bu çalışmada yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri, yiyeceklere karşı ilgilenim durumları, çeşitlilik arayışları, yeni yiyecek deneme fobileri ve hazcı ve faydacı tüketim davranışlarının araştırılması amacıyla Kapadokya'yı ziyaret eden 523 yabancı turist üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir.

Araştırmanın verileri, 07 Ağustos- 09 Ekim 2015 tarihleri arasında Kayseri Erkilet Havalimanı'ndan ayrılan yabancı turistler ile yüzyüze temas kurularak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve kümeleme analizlerinden yararlanılmıştır.

Araştırmaya katılan yabancı turistlerin genel yiyecek tercihlerinin beş boyutta ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Bunlar; “aşinalık”, “lüks yemek”, “yerel yiyecek”, “yerel alışveriş ve içecek” ve “aktivite”dir. Gastronomi turizmi kapsamında ölçümlenen yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri ile yiyeceğe karşı olan ilgilenimleri (r=0,450; p<0,01) ve çeşitlilik arayışları (r=0,227; p<0,01) arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilirken yeni yiyecek deneme fobileri (r=-0,252; p<0,01) arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri ile hazcı ve faydacı tüketim davranışları (r=-0,018; p>0,05) arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Araştırma sonucunda, kuramsal ve uygulamaya yönelik çıktılar tartışılmış, gelecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Yiyecek ve içecek tüketimi, turist deneyiminin bütünleyici bir bölümü olarak ifade edilmekte ve turizm unsurlarının önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir. Turistler açısından bakıldığında özellikle bölgesel mutfakları deneyimlemek, hem ihtiyaç hem de zevk sayılabilmektedir.

Bu bağlamda gastronomi turizminden yola çıkarak, bu çalışmada yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri, yiyeceklere karşı ilgilenim durumları, çeşitlilik arayışları, yeni yiyecek deneme fobileri ve hazcı ve faydacı tüketim davranışlarının araştırılması amacıyla Kapadokya'yı ziyaret eden 523 yabancı turist üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir.

Araştırmanın verileri, 07 Ağustos- 09 Ekim 2015 tarihleri arasında Kayseri Erkilet Havalimanı'ndan ayrılan yabancı turistler ile yüzyüze temas kurularak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve kümeleme analizlerinden yararlanılmıştır.

Araştırmaya katılan yabancı turistlerin genel yiyecek tercihlerinin beş boyutta ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Bunlar; “aşinalık”, “lüks yemek”, “yerel yiyecek”, “yerel alışveriş ve içecek” ve “aktivite”dir. Gastronomi turizmi kapsamında ölçümlenen yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri ile yiyeceğe karşı olan ilgilenimleri (r=0,450; p<0,01) ve çeşitlilik arayışları (r=0,227; p<0,01) arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilirken yeni yiyecek deneme fobileri (r=-0,252; p<0,01) arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yabancı turistlerin genel yiyecek tercihleri ile hazcı ve faydacı tüketim davranışları (r=-0,018; p>0,05) arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Araştırma sonucunda, kuramsal ve uygulamaya yönelik çıktılar tartışılmış, gelecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 105,20    210,39   
3 71,48    214,44   
6 36,41    218,48   
9 24,73    222,53   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,30    202,30   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat