#smrgSAHAF Kahraman Sokrates Nietzsche -

Stok Kodu:
1199076966
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
319 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Çeviren:
Çev. Kenan Sarıalioğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199076966
462849
Kahraman Sokrates Nietzsche -
Kahraman Sokrates Nietzsche - #smrgSAHAF
0.00
Bu kitap tümüyle efendilik üzerine bir düşünceye adanmıştır; bu demektir ki "mantıkçı" bir Neitzsche'yi göz önünde bulundurur; -ya da dahası, onun söylediği gibi: bir din kurucusunu düşünür. Nietzsche, her realizmin moral bir temeli olduğunu gösterir. Sokrates, ironi yoluyla realizmden korur kendini; Nietzsche, Kahraman Sokretes, bir peygamberdir o. Gelecek, önceden zamansal anlama sahip değildir; gelecek yeraltında ve gizli, karanlık bir düşüncedir. Ne oldu şimdi? Nietzsche hem Sokrates'in rakibidir, dengidir, hem de Sokratesçiliğin geçersizliğini ilan etme ustalığını kazanır. Sokratesçilik başından beri felsefi söyleme egemen olan "kurumsal" eğilim gösterir ve onu bilim yönüne çeker. Nietzsche ise "filozoflar ve din kurucuları arasındaki yakınlık" üzerinde durur...

Zerdüşt'ün dünyası, peygamberlikle belirlenmiş dünya (hem bağışlayıcı, hem yıkıcı) aslında içinde iletişimin olmadığı, "iletişim"in öylesine merhamet dolu olduğu bir dünyadır. Son çözümlemede, ironi Sokretes'e "bu dünyadan geriye kalmak ve ancak yarı mistik olmak," olanağını veriyordu.

Nietzsche, Sokretes'in durumundan etkilenmiştir, onun konumu yerini onunla paylaşma olanağını artık vermez ona.

"İşte filozof kardeşlerim, ulaşmamız gereken nokta tam burası: daha mistik, Sokrates'ten iki kez daha mistik olmak gereken yer burası!

Bunu yapabilen, yapması gereken, beni anlayacak" (Arka kapaktan)

Bu kitap tümüyle efendilik üzerine bir düşünceye adanmıştır; bu demektir ki "mantıkçı" bir Neitzsche'yi göz önünde bulundurur; -ya da dahası, onun söylediği gibi: bir din kurucusunu düşünür. Nietzsche, her realizmin moral bir temeli olduğunu gösterir. Sokrates, ironi yoluyla realizmden korur kendini; Nietzsche, Kahraman Sokretes, bir peygamberdir o. Gelecek, önceden zamansal anlama sahip değildir; gelecek yeraltında ve gizli, karanlık bir düşüncedir. Ne oldu şimdi? Nietzsche hem Sokrates'in rakibidir, dengidir, hem de Sokratesçiliğin geçersizliğini ilan etme ustalığını kazanır. Sokratesçilik başından beri felsefi söyleme egemen olan "kurumsal" eğilim gösterir ve onu bilim yönüne çeker. Nietzsche ise "filozoflar ve din kurucuları arasındaki yakınlık" üzerinde durur...

Zerdüşt'ün dünyası, peygamberlikle belirlenmiş dünya (hem bağışlayıcı, hem yıkıcı) aslında içinde iletişimin olmadığı, "iletişim"in öylesine merhamet dolu olduğu bir dünyadır. Son çözümlemede, ironi Sokretes'e "bu dünyadan geriye kalmak ve ancak yarı mistik olmak," olanağını veriyordu.

Nietzsche, Sokretes'in durumundan etkilenmiştir, onun konumu yerini onunla paylaşma olanağını artık vermez ona.

"İşte filozof kardeşlerim, ulaşmamız gereken nokta tam burası: daha mistik, Sokrates'ten iki kez daha mistik olmak gereken yer burası!

Bunu yapabilen, yapması gereken, beni anlayacak" (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat