#smrgKİTABEVİ İstanbul'un 100 Sufisi -

Stok Kodu:
1199152993
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
147 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199152993
539150
İstanbul'un 100 Sufisi -
İstanbul'un 100 Sufisi - #smrgKİTABEVİ
0.00
“Osmanlı Devleti'nin temelleri atıldığında, Anadolu topraklarında kökleşmiş tasavvufi hareketler vardı. Hatta, Selçuklular zamanında derviş toplulukları Babalılar ayaklanması gibi muazzam bir toplumsal olaya imza atmışlardı. Savaşçı derviş topluluklarının Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşunda, hatta Rumeli'nin ve İstanbul'un fethinde yer aldıkları bilinmektedir.

Fethin hemen ardından İstanbul'da ilk örgütlenen tarikatların, bu şehre özgü bir tasavvufi kültür meydana getirdiği anlaşılmaktadır. İstanbul'a dışardan gelen ve irşad faaliyeti yürütmek isteyen şeyhlerin buradaki şeyhlerden de hilafet alam zorunluluğu, tasavvuf yolunun yozlaşmasını engellemiştir. Günümüzde Rumeli'de faaliyet gösteren birçok tekkenin şeyhi, kendi icazetlerinin İstanbul'da ne yazık ki çoktan ortadan kalkmış tekkelere uzanıyor olmasıyla övünmektedirler.

İstanbul'un 100 Sufisi adlı eserde yer verilen kişilikler öncelikle pir makamında olanlardır. Tarikat pirlerinin yanında, yer verdiğimiz ikinci zümre, İstanbul'un önde gelen tekkelerinin kurucu şeyhleri ve 1925 yılındaki son şeyhleridir. Kitapta yer alan üçüncü ve son zümre ise, eserleriyle İstanbul'un sanat ve edebiyat yaşantısına iz bırakmış dervişlerdir.” - Ebru Erte

“Osmanlı Devleti'nin temelleri atıldığında, Anadolu topraklarında kökleşmiş tasavvufi hareketler vardı. Hatta, Selçuklular zamanında derviş toplulukları Babalılar ayaklanması gibi muazzam bir toplumsal olaya imza atmışlardı. Savaşçı derviş topluluklarının Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşunda, hatta Rumeli'nin ve İstanbul'un fethinde yer aldıkları bilinmektedir.

Fethin hemen ardından İstanbul'da ilk örgütlenen tarikatların, bu şehre özgü bir tasavvufi kültür meydana getirdiği anlaşılmaktadır. İstanbul'a dışardan gelen ve irşad faaliyeti yürütmek isteyen şeyhlerin buradaki şeyhlerden de hilafet alam zorunluluğu, tasavvuf yolunun yozlaşmasını engellemiştir. Günümüzde Rumeli'de faaliyet gösteren birçok tekkenin şeyhi, kendi icazetlerinin İstanbul'da ne yazık ki çoktan ortadan kalkmış tekkelere uzanıyor olmasıyla övünmektedirler.

İstanbul'un 100 Sufisi adlı eserde yer verilen kişilikler öncelikle pir makamında olanlardır. Tarikat pirlerinin yanında, yer verdiğimiz ikinci zümre, İstanbul'un önde gelen tekkelerinin kurucu şeyhleri ve 1925 yılındaki son şeyhleridir. Kitapta yer alan üçüncü ve son zümre ise, eserleriyle İstanbul'un sanat ve edebiyat yaşantısına iz bırakmış dervişlerdir.” - Ebru Erte

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat