#smrgKİTABEVİ İstanbul 1600 Yıllık Bir Müzedir : Kent ve Mimarlık Üzerine İstanbul Yazıları CİLTLİ -

Editör:
Bahar Demirhan
Kondisyon:
Yeni
ISBN-10:
9786257008204
Stok Kodu:
1199202216
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
372 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe - İngilizce
Kategori:
indirimli
312,00
Taksitli fiyat: 9 x 38,13
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199202216
588211
İstanbul 1600 Yıllık Bir Müzedir : Kent ve Mimarlık Üzerine İstanbul Yazıları CİLTLİ -
İstanbul 1600 Yıllık Bir Müzedir : Kent ve Mimarlık Üzerine İstanbul Yazıları CİLTLİ - #smrgKİTABEVİ
312.00
Türkiye'nin yetiştirdiği, dünyaca ünlü mimarlık tarihçimiz, “Hocaların Hocası” olarak da tanımlanan Prof. Doğan Kuban'ın “İstanbul 1600 Yıllık Bir Müzedir” başlıklı kitabı YEM Yayın'dan çıktı.

Kitap, Doğan Kuban'ın, geçmiş yıllarda “Kent ve Mimarlık Üzerine İstanbul Yazıları” adıyla yine YEM Yayın tarafından farklı formatlarda yayımlanan eserinin yeni kuşakların da bu eşsiz içeriğe ulaşabilmesi amacıyla, yeni baskı, kağıt teknikleri ve boyut seçilip kapak tasarımı yenilenerek yayımlandı.

Prof. Doğan Kuban, 1953'ten bu yana İstanbul kentinin tarihçisi ve yazarı olan bir İstanbullu'nun gözüyle, İstanbul'u, betimlemeden çok eleştirel gözlemlere ağırlık veren bir üslupla irdeliyor. Mimarın, plancının ve bilinçli aydınların içinde yaşadıkları bu kenti sevmeleri kadar sorgulamalarının da önemine dikkat çekiyor.

Doğan Kuban, İstanbul'un Romalı-Bizanslı kimliğinden bugüne uzanan süreçte yaşadığı gelişim ve değişimi yapılar, meydanlar, mimarlar, hükümranlık kuran kültürler ve onların yaklaşımları üzerinden çok geniş bir perspektifte ele alıyor; adeta kadim kentin tam anlamıyla bir biyografisini sunuyor. Kentin kültürel kimliğinden planlamasına, arkeolojisinden ulaşımına, Batılılaşma çabalarından yasadışılığa karşı verdiği savaşa kadar çok ayrıntılı bir değerlendirme yapıyor.

Bir yandan geçmişin gurur veren fakat giderek varlığı yeni kent kaosu içinde kaybolan mirasını, öte yandan geleceğin düşündürücü karanlığını dile getirdiği kitap aracılığıyla, okuyucuları tarihe sevgi beslemeye ve geleceği eleştirel bir yaklaşımla ele almaya davet eden Kuban, İstanbul'u “tam olarak anlamak” isteyenlere şöyle sesleniyor:

“Topografyanın ve tarihin mirası olmasa, İstanbul'da güzeli bulmanın artık çok zor olduğunu itiraf etmeliyim. Ancak İstanbul'un hâlâ yok edemediğimiz doğal mekânları var. Deniz ve tepelerle oluşan, kıyılarla insanın gözünü uzaklara sürükleyen mekânlar. Üsküdar'la Beşiktaş ve Eminönü arasında gidip gelirken, Bebek'ten Kandilli'ye geçerken, Kadıköy'den Köprü'ye gelirken, Sarayburnu'ndan Boğaz'a bakarken, köprülerden geçerken, kıyı yollarında dolaşırken, Boğaz'dan Karadeniz'e açılır ya da Karadeniz'den Boğaz'a girerken, Marmara'dan ya da Salacak'tan İstanbul'a bakarken, hangi kültür tabakasından gelirseniz gelin bakmaya doyamayacağınız güzellikler var.

Hele bunları baharın dumanla kirlenmemiş bir sabahında, güneş sizi ısıtmaya başladığı zaman, İstanbul'un bir kıyısında, bir kahvesinde, hafif sisler içinde, Sisley'den bir tablo gibi algıladığınız zaman insanların yaptığı bütün kötülükleri unutabilirsiniz. Hafif bir kader ezikliğiyle belki affedebilirsiniz bile. Düşünceyi katmadığınız saf algı anlarında İstanbul'dan daha güzel bir kent olmadığını, dünyayı burada yaşadığınız için şanslı olduğunuzu bile düşünmeye başlayabilirsiniz...”

Türkiye'nin yetiştirdiği, dünyaca ünlü mimarlık tarihçimiz, “Hocaların Hocası” olarak da tanımlanan Prof. Doğan Kuban'ın “İstanbul 1600 Yıllık Bir Müzedir” başlıklı kitabı YEM Yayın'dan çıktı.

Kitap, Doğan Kuban'ın, geçmiş yıllarda “Kent ve Mimarlık Üzerine İstanbul Yazıları” adıyla yine YEM Yayın tarafından farklı formatlarda yayımlanan eserinin yeni kuşakların da bu eşsiz içeriğe ulaşabilmesi amacıyla, yeni baskı, kağıt teknikleri ve boyut seçilip kapak tasarımı yenilenerek yayımlandı.

Prof. Doğan Kuban, 1953'ten bu yana İstanbul kentinin tarihçisi ve yazarı olan bir İstanbullu'nun gözüyle, İstanbul'u, betimlemeden çok eleştirel gözlemlere ağırlık veren bir üslupla irdeliyor. Mimarın, plancının ve bilinçli aydınların içinde yaşadıkları bu kenti sevmeleri kadar sorgulamalarının da önemine dikkat çekiyor.

Doğan Kuban, İstanbul'un Romalı-Bizanslı kimliğinden bugüne uzanan süreçte yaşadığı gelişim ve değişimi yapılar, meydanlar, mimarlar, hükümranlık kuran kültürler ve onların yaklaşımları üzerinden çok geniş bir perspektifte ele alıyor; adeta kadim kentin tam anlamıyla bir biyografisini sunuyor. Kentin kültürel kimliğinden planlamasına, arkeolojisinden ulaşımına, Batılılaşma çabalarından yasadışılığa karşı verdiği savaşa kadar çok ayrıntılı bir değerlendirme yapıyor.

Bir yandan geçmişin gurur veren fakat giderek varlığı yeni kent kaosu içinde kaybolan mirasını, öte yandan geleceğin düşündürücü karanlığını dile getirdiği kitap aracılığıyla, okuyucuları tarihe sevgi beslemeye ve geleceği eleştirel bir yaklaşımla ele almaya davet eden Kuban, İstanbul'u “tam olarak anlamak” isteyenlere şöyle sesleniyor:

“Topografyanın ve tarihin mirası olmasa, İstanbul'da güzeli bulmanın artık çok zor olduğunu itiraf etmeliyim. Ancak İstanbul'un hâlâ yok edemediğimiz doğal mekânları var. Deniz ve tepelerle oluşan, kıyılarla insanın gözünü uzaklara sürükleyen mekânlar. Üsküdar'la Beşiktaş ve Eminönü arasında gidip gelirken, Bebek'ten Kandilli'ye geçerken, Kadıköy'den Köprü'ye gelirken, Sarayburnu'ndan Boğaz'a bakarken, köprülerden geçerken, kıyı yollarında dolaşırken, Boğaz'dan Karadeniz'e açılır ya da Karadeniz'den Boğaz'a girerken, Marmara'dan ya da Salacak'tan İstanbul'a bakarken, hangi kültür tabakasından gelirseniz gelin bakmaya doyamayacağınız güzellikler var.

Hele bunları baharın dumanla kirlenmemiş bir sabahında, güneş sizi ısıtmaya başladığı zaman, İstanbul'un bir kıyısında, bir kahvesinde, hafif sisler içinde, Sisley'den bir tablo gibi algıladığınız zaman insanların yaptığı bütün kötülükleri unutabilirsiniz. Hafif bir kader ezikliğiyle belki affedebilirsiniz bile. Düşünceyi katmadığınız saf algı anlarında İstanbul'dan daha güzel bir kent olmadığını, dünyayı burada yaşadığınız için şanslı olduğunuzu bile düşünmeye başlayabilirsiniz...”

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 162,24    324,48   
3 110,24    330,72   
6 56,16    336,96   
9 38,13    343,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 312,00    312,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat