#smrgKİTABEVİ İslam ve Sınıfsal Yapı -

Stok Kodu:
1199155102
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
160 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2010
Çeviren:
Doğan Özlük
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199155102
541257
İslam ve Sınıfsal Yapı -
İslam ve Sınıfsal Yapı - #smrgKİTABEVİ
0.00
İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme; en iyi, en ilerici Müslümanın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve paracanlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar...
Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam'ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam'ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda'yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış.

İçindekiler:

BİRİNCİ BÖLÜM
Ebuzer'in Özellikle Üzerinde Durduğu...

İKİNCİ BÖLÜM
Önsöz
Sokrat Gökten Yere Felsefeyi, Muhammed İse Dini İndirdi
İdeoloji, Düzen, Sistem İnançlar ve Kanunlar
Özel Mülkiyet Felsefesi ve Sınırı
İş
Çalışma Esasına Dayalı Mülkiyet
Kamu Malları
Bir Konunun Dört Açıdan Ele Alınışı
Sömürü, Artık Değer/Fiyat Artışı
Faiz
Kamusal Mal
Eşya
İslam'ın Sınıfsal Yapıya Bakışı
Sağ ve Sol
Kur'an'ın Sınıfsal Yapıya Bakışı
Peygamber'den Sonra İslam'ın İki Sınıfsal Eğilimi
Peygamber'in Sınıfsal Yapıya Bakışı
Propaganda Mücaledesi
Fakirlik ve Servet

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bugün Bütün Sosyologlar...

İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme; en iyi, en ilerici Müslümanın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve paracanlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar...
Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam'ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam'ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda'yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış.

İçindekiler:

BİRİNCİ BÖLÜM
Ebuzer'in Özellikle Üzerinde Durduğu...

İKİNCİ BÖLÜM
Önsöz
Sokrat Gökten Yere Felsefeyi, Muhammed İse Dini İndirdi
İdeoloji, Düzen, Sistem İnançlar ve Kanunlar
Özel Mülkiyet Felsefesi ve Sınırı
İş
Çalışma Esasına Dayalı Mülkiyet
Kamu Malları
Bir Konunun Dört Açıdan Ele Alınışı
Sömürü, Artık Değer/Fiyat Artışı
Faiz
Kamusal Mal
Eşya
İslam'ın Sınıfsal Yapıya Bakışı
Sağ ve Sol
Kur'an'ın Sınıfsal Yapıya Bakışı
Peygamber'den Sonra İslam'ın İki Sınıfsal Eğilimi
Peygamber'in Sınıfsal Yapıya Bakışı
Propaganda Mücaledesi
Fakirlik ve Servet

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bugün Bütün Sosyologlar...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat