#smrgSAHAF Işığın Ustaları -

Stok Kodu:
1199196128
Boyut:
21x25
Sayfa Sayısı:
282 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Çeviren:
Saadet Özen, Noemi Levy
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe - İngilizce - Fransızca
Kategori:
0,00
1199196128
582128
Işığın Ustaları -
Işığın Ustaları - #smrgSAHAF
0.00
1883-1893 yılları arasında etkin olan “Yirmiler Grubu” (Groupe des Vingt) dur. Bu grup Octave Maus önderliğinde kurulmuştu. Öne çıkan isimleri ise James Ensor, Jan Toorop, Théo Van Rysselberghe ve Henry Van de Velde'dir. Düzenledikleri sergilere o zamanlar henüz hiç tanınmamış olan Fransız sanatçıları Seurat, Gauguin, Van Gogh ve Cézanne katılıyor, Mallarmé ve Verlaine gibi sembolist şairler şiirlerini okumak üzere davet ediliyorlardı. Düzenledikleri konserlere yeni isim yapmış olan Debussy ve Richard Strauss gibi müzisyenler eserlerini icra etmek üzere çağrılıyorlardı. Bu grubun dağılmasının ardından kurulan ve daha dekoratif özelliklere sahip “La Libre Esthétique” ise 1914'e kadar etkin olmuştur. 1904'de George Morren ve Emile Claus öncülüğünde bir grup sanatçı “Yaşam ve Işık Grubu”nu (Vie et Lumiére) kurdular. Işığın etkilerini yansıtmak onlar için araştırılması gereken temel konuydu. Kuzey resim geleneğinde önemli rolü olan ışığın, Flaman sanatçıları tarafından resmin merkezine alındığını görüyoruz. Sözü edilen sanatçı gruplarının ve diğerlerinin art arda kurulması Belçikalı sanatçıların yeniliğe ve arayışlara olan ilgisinin göstergesidir.

Paris'teki güncel sanatın Brüksel'de yakından takip edildiğine dair bir kanıt da 1885 yılının Haziran ayında Paris'teki Durand-Ruel Galerisi'nin Brüksel'de Grand Minoir Oteli'nde Monet, Renoir ve Degas'ın tablolarını sergilemesidir. Rysselberghe, 1886'da gittiği Paris'te son izlenimci sergide George Seurat'ın “Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Günü Öğleden Sonrası” adlı önemli eserini gördükten sonra Noktacılık (Puantilizm) tekniğine ilgi duymuş ve yapıtlarında-kendi hassasiyetine göre-uygulamıştır. Aynı zamanda güçlü bir portre ressamı olan sanatçı, 1900'lerde ise daha belirgin fırça vuruşlarına yönelmiştir. Eserleri sergi kapsamında olan ressamlardan başta Théo Van Rysselberghe olmak üzere; Léon de Smet, Emile Claus, Anna Boch, Modest Huys, Anna de Weert, Juliette Wytsman tablolarının Noktacılık (Puantilizm) tekniğine özellikle yakın duyarlılıkta olduğu görülüyor. Petrus Van Schendel'in gece kompozisyonlarını romantik duyarlılığın örnekleri olarak sayabiliriz. Karel Ooms'un oryantalist anlatımdaki kompozisyonu bir başyapıt olarak vurgulanması gereken bir eserdir.

“Işığın Ustaları” kitabı tüm sanatseverlere Arkas Koleksiyonu'nda yer alan 75 seçme yapıt ile Belçika resim sanatından zengin bir seçki tanıma fırsatı sunuyor.

1883-1893 yılları arasında etkin olan “Yirmiler Grubu” (Groupe des Vingt) dur. Bu grup Octave Maus önderliğinde kurulmuştu. Öne çıkan isimleri ise James Ensor, Jan Toorop, Théo Van Rysselberghe ve Henry Van de Velde'dir. Düzenledikleri sergilere o zamanlar henüz hiç tanınmamış olan Fransız sanatçıları Seurat, Gauguin, Van Gogh ve Cézanne katılıyor, Mallarmé ve Verlaine gibi sembolist şairler şiirlerini okumak üzere davet ediliyorlardı. Düzenledikleri konserlere yeni isim yapmış olan Debussy ve Richard Strauss gibi müzisyenler eserlerini icra etmek üzere çağrılıyorlardı. Bu grubun dağılmasının ardından kurulan ve daha dekoratif özelliklere sahip “La Libre Esthétique” ise 1914'e kadar etkin olmuştur. 1904'de George Morren ve Emile Claus öncülüğünde bir grup sanatçı “Yaşam ve Işık Grubu”nu (Vie et Lumiére) kurdular. Işığın etkilerini yansıtmak onlar için araştırılması gereken temel konuydu. Kuzey resim geleneğinde önemli rolü olan ışığın, Flaman sanatçıları tarafından resmin merkezine alındığını görüyoruz. Sözü edilen sanatçı gruplarının ve diğerlerinin art arda kurulması Belçikalı sanatçıların yeniliğe ve arayışlara olan ilgisinin göstergesidir.

Paris'teki güncel sanatın Brüksel'de yakından takip edildiğine dair bir kanıt da 1885 yılının Haziran ayında Paris'teki Durand-Ruel Galerisi'nin Brüksel'de Grand Minoir Oteli'nde Monet, Renoir ve Degas'ın tablolarını sergilemesidir. Rysselberghe, 1886'da gittiği Paris'te son izlenimci sergide George Seurat'ın “Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Günü Öğleden Sonrası” adlı önemli eserini gördükten sonra Noktacılık (Puantilizm) tekniğine ilgi duymuş ve yapıtlarında-kendi hassasiyetine göre-uygulamıştır. Aynı zamanda güçlü bir portre ressamı olan sanatçı, 1900'lerde ise daha belirgin fırça vuruşlarına yönelmiştir. Eserleri sergi kapsamında olan ressamlardan başta Théo Van Rysselberghe olmak üzere; Léon de Smet, Emile Claus, Anna Boch, Modest Huys, Anna de Weert, Juliette Wytsman tablolarının Noktacılık (Puantilizm) tekniğine özellikle yakın duyarlılıkta olduğu görülüyor. Petrus Van Schendel'in gece kompozisyonlarını romantik duyarlılığın örnekleri olarak sayabiliriz. Karel Ooms'un oryantalist anlatımdaki kompozisyonu bir başyapıt olarak vurgulanması gereken bir eserdir.

“Işığın Ustaları” kitabı tüm sanatseverlere Arkas Koleksiyonu'nda yer alan 75 seçme yapıt ile Belçika resim sanatından zengin bir seçki tanıma fırsatı sunuyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat