#smrgSAHAF İlkel Mitoloji: Tanrının Maskeleri 1 -

Stok Kodu:
1199100458
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
527 s
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1992
Çeviren:
Kudret Emiroğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199100458
486255
İlkel Mitoloji: Tanrının Maskeleri 1 -
İlkel Mitoloji: Tanrının Maskeleri 1 - #smrgSAHAF
0.00
İnsanlığın yarattığı çeşitli kültürlerin kökeninde aynı neden sonuç ilişkilerinin evriminin bulunduğu söylenebilir mi? Kültürler birbirlerine koşut mu geliştiler, yoksa bir merkezden mi yayıldılar? Campbell, ilk insandan başlayarak, değişmeyen çelişkileri ve ortak mirası kavramada, antropolojinin, arkeolojinin ve psikolojinin sağladığı verilerle, felsefe ve sanat üretiminin getirdiği zenginliklerle örülen karşılıştırmalı mitolijinin ne kadar öğretici olabildiğini bir kez daha ortaya koyuyor; heyecan verici bir bilgi hazinesiyle birçok kuramsal tartışmanın çerçevesini birarada buluyoruz.

İlkel Mitoloji, bitki veya hayvanla beslenen toplumların ödedikleri kefareti, ölümsüz tanrıçayı ve kurban edilen bakireyi, yılanbalığına ve kertenkeleye dönüşen yılanı, ikinci Adem İsa' yı, Şehrazat ile onun kurbanlığına son veren masal anlatma gücünü, doğa-insan-toplum çelişkilerinin biçimlendirdiği ruhsal dünyanın mitolojideki dışa vurumunu, uygarlığın merkezine oturan zigguratı, şaman ve rahibin temsil ettiği toplumsal yapıları, bireyin toplumsallaştırılmasını ve nirvanayı çözümlüyor, bizi insan yapan tarihimizi kavramamızı sağlıyor.

"İlkel Mitoloji", bitki veya hayvanla beslenen toplumların ödedikleri kefareti, ölümsüz tanrıçayı ve kurban edilen bakireyi, yılanbalığına ve kertenkeleye dönüşen yılanı, ikinci Adem İsa'yı, Şehrazat ile onun kurbanlığına son veren masal anlatma gücünü, doğa-insan-toplum çelişkilerinin biçimlendirdiği ruhsal dünyanın mitolojideki dışavurumunu, uygarlığın merkezine oturan zigguratı, şaman ve rahibin temsil ettiği toplumsal yapıları, bizi insan yapan tarihimizi kavramamızı sağlıyor.

İnsanlığın yarattığı çeşitli kültürlerin kökeninde aynı neden sonuç ilişkilerinin evriminin bulunduğu söylenebilir mi? Kültürler birbirlerine koşut mu geliştiler, yoksa bir merkezden mi yayıldılar? Campbell, ilk insandan başlayarak, değişmeyen çelişkileri ve ortak mirası kavramada, antropolojinin, arkeolojinin ve psikolojinin sağladığı verilerle, felsefe ve sanat üretiminin getirdiği zenginliklerle örülen karşılıştırmalı mitolijinin ne kadar öğretici olabildiğini bir kez daha ortaya koyuyor; heyecan verici bir bilgi hazinesiyle birçok kuramsal tartışmanın çerçevesini birarada buluyoruz.

İlkel Mitoloji, bitki veya hayvanla beslenen toplumların ödedikleri kefareti, ölümsüz tanrıçayı ve kurban edilen bakireyi, yılanbalığına ve kertenkeleye dönüşen yılanı, ikinci Adem İsa' yı, Şehrazat ile onun kurbanlığına son veren masal anlatma gücünü, doğa-insan-toplum çelişkilerinin biçimlendirdiği ruhsal dünyanın mitolojideki dışa vurumunu, uygarlığın merkezine oturan zigguratı, şaman ve rahibin temsil ettiği toplumsal yapıları, bireyin toplumsallaştırılmasını ve nirvanayı çözümlüyor, bizi insan yapan tarihimizi kavramamızı sağlıyor.

"İlkel Mitoloji", bitki veya hayvanla beslenen toplumların ödedikleri kefareti, ölümsüz tanrıçayı ve kurban edilen bakireyi, yılanbalığına ve kertenkeleye dönüşen yılanı, ikinci Adem İsa'yı, Şehrazat ile onun kurbanlığına son veren masal anlatma gücünü, doğa-insan-toplum çelişkilerinin biçimlendirdiği ruhsal dünyanın mitolojideki dışavurumunu, uygarlığın merkezine oturan zigguratı, şaman ve rahibin temsil ettiği toplumsal yapıları, bizi insan yapan tarihimizi kavramamızı sağlıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat